Palloseura kohtasi perjantai-iltana  TUTO Hockey:n toistamiseen syksyn aikana, ottelu pelattiin Loimaalla Rocketsin järjestämänä.

Ottelun ensimmäinen vaarallinen paikka oli Turkulaisilla kolmen minuutin kohdalla, Eetu Nieminen torjui hienosti. 5 minuutin kohdalla oli jälleen TUTO tilanne kun kotikaupungissaan pelannut Jesse Leppikoski pääsi yrittämään reboundista, Nieminen venyi jälleen hyvään torjuntaan.

Ottelun avausmaali syntyi ajassa 5:52. Santeri Antikainen pääsi laukomaan b-pisteiden välistä kiekon maalin. Palloseuran ensimmäinen kunnon tilanne oli yhdeksän minuutin paikkeilla, myös kotikaupungissaan pelannut Eppu Varjamo ohjasi vaarallisesti, mutta Emil Vuorio torjui kiekon päätyverkkoihin.

Pari minuuttia myöhemmin pirteästi esiintynyt Tony Mollberg rynnisti maalille ja TUTO:n Daniel Takkunen rikkoi, seuranneessa ylivoimassa Eppu Varjamo pääsi kokeilemaan takatolpalta, mutta laukoi ohi. Samuli Aaltonen laukoi myös hyvin, kuitenkin päin Vuoriota. Jäähyn päättymisen jälkeen Samuli Virtanen laukoi siniviivalta yläriman kautta yli. Vastahyökkäyksestä jäähyltä päässyt Takkunen pääsi laukomaan vedon jonka Nieminen torjui hyvin.

TUTO sai toisen rangaistuksen ajassa 13:18 Tino Siren koukkasi keskialueella, Palloseuran ylivoima oli ensimmäistä heikompi. Pari minuuttia ennen eräsummeria Tony Mollberg syötti maalin takaa ja Konsta Keteli pääsi laukomaan, mutta Vuorio onnistui torjunnassaan joten avauserä Turkulaisille 0-1

Toisen erän TUTO pääsi pyörittämään pitkään, Eetu Nieminen oli menettänyt mailansa mutta vieraat eivät onnistuneet lisäämään maalitiliään. Kuudennella minuutilla Michal Kvasnican johtama ketju kehitti vaarallisen hässäkän TUTO maalille, mutta kiekkoa ei saatu verkkoon. Palloseura pääsi hetkeä myöhemmin kokeilemaan ylivoimaa illan kolmannen kerran, kiekko pyöri hyvin TUTO päädyssä, mutta laukauksia tuli liian vähän.

TUTO sai jälleen otetta erän toisella puoliskolla, ja pienen pyörityksen päätteeksi Jesper Larinmaa nosti läheltä ylös ja TUTO siirtyi 0-2 edelle ajassa 32:00. TUTO pääsi vielä erän loppupuolella kokeilemaan ylivoimaa kun Aapo Alapuranen joutui hyökkäyspään kiinnipitämisestä istunnolle, tämä kestettiin ja pian jäähyn päättymisen jälkeen Palloseura sai vihdoin kiekon ohi Emil Vuorion, Samuli Aaltonen laukoi terävästi takakulmaan Severi Savijoen syötöstä. Joukkueet olivat jo keskialoituksessa kun ilmeni että Savijoen numero on pöytäkirjassa väärin ja tuomaristo hylkäsi maalin. Myöhemmin tuomaristo totesi että peruste oli väärä, numeron olisi voinut korjata koska pelaaja oli oikein, mutta tässä vaiheessa oltiin menty jo erätauolle tilanteessa 0-2.

Kolmas erä alkoi FPS ylivoimalla sillä Oskari Lahtinen joutui illan toiselle jäähylleen toisen erän viimeisellä minuutilla. Ylivoima tuotti nyt tulosta. Mika Huhtasalo laukoi tarkasti 1-2 kavennuksen Samuli Aaltosen ja Kasperi Lehtosen toimiessa syöttäjinä. Erä ehti vanheta vain 23 sekuntia. Valitettavasti TUTO onnistui kuittaamaan osuman lähes välittömästi kun Leevi Lemberg onnistui ajassa 40:51 ja tilanne oli 1-3.

Palloseuran Loimaalais-kaksikko Eemeli Mäki ja Eppu Varjamo olivat alati vaarallisia ja toivat kiekon suunnilleen joka kerta kentällä ollessaan TUTO päätyyn. Samuli Aaltonen pääsi laukomaan hyvästä paikasta, mutta päin Vuoriota. Seuranneesta aloituksesta Tony Mollberg nousi vaarallisesti maalin kulmalle, mutta Vuorio torjui. Hetkeä myöhemmin Palloseuran kavennus oli jälleen lähellä kun Michal Kvasnica kilautti tolppaan. Palloseuran alivoima kesti Samuli Virtasen ja Eemeli Mäen jäähyt ja ottelun lähestyessä loppuaan aikalisän jälkeen Eetu Nieminen vaihdettiin kenttäpelaajaan. Pyöritys ei tuottanut kaivattua tulosta vaan viimeisellä minuutilla Jasper Rannisto nosti kiekon tyhjiin ja loppunumerot 1-4 olivat siinä.

Teksti ja artikkelikuva: FPS Mediaryhmä / Timo Tukia

Loimaalaisten kuva: FPS FanClub / Kirsi Toivonen

Haastattelun kuvaus: FPS Mediaryhmä / Katri Virtanen; Haastattelija: FPS FanClub /Kirsi Toivonen