Palloseura palaa puolentoista viikon tauon jälkeen taas otteluiden pariin, kun alkaneella viikolla kohdataan tärkeissä ”kuuden pisteen kamppailuissa” KeuPa HT ja Peliitat.

KeuPa HT vs FPS 16.11-22 klo 18.30

Viimeksi pelatun K-Espoo ottelun jälkeen joukkue piti taukoa ja palasi jäälle tiistaina. Perjantain aamujäiden jälkeen alkoi isänpäivä viikonloppuvapaa ja tänään (maanantaina) palattiin jälleen valmistautumaan otteluihin.

Viikon ottelut aloittaa vierailu Keuruulla jossa kohdataan KeuPa HT. Joukkueet ovat tällä kaudella kohdanneet jo kertaalleen, Forssassa, jossa Palloseura oli maali-iloittelussa parempi maalein 8-4.  KeuPa HT on pelannut 12 ottelua, joissa on kertynyt 14 pistettä. Joukkueen esitystä on hieman vaivannut (Palloseuran tavoin) epätasaisuus. Esimerkiksi ennen FPS 4-8 tappiota joukkue oli kaatanut Hokin 12-1 ja edellisenä päivänä Joensuun 7-4. Jokatapauksessa vaarallinen kotijoukkue on kysymyksessä, eikä Keuruulta mikään joukkue hae helposti pisteitä. KeuPa HT kärsi ennen taukoa vieraissa 6-4 tappion Vantaalla, edellisessä kotiottelussaan KeuPa HT voitti Peliitat maalein 5-2. Joukkueen paras pistemies on JYP HT laina Rasmus Heljanko joka on pelaamissaan 11.sta pelissä tehnyt pisteet 7+9. Heljanko ei ollut Forssassa mukana. Sen sijaan toinen JYP HT laina Mikko Perttu oli, mutta jäi silloin ilman tehopisteitä. Niitä on kuitenkin kertynyt mukavasti 5+11. KeuPa HT:n maalilla on ollut liikennettä, sillä pelaamassa on käynyt mm. Samuel Jukuri ja Oskari Parviainen. Yhteensä joukkue on käyttänyt jo viittä eri maalivahtia.

FPS vs Peliitat 19.11-22 klo 17.00

Lauantaina Forssaan saapuu Heinolan Peliitat joka on Eetu Selänteen try-out sopimuksen myötä saanut paljonkin näkyvyyttä valtakunnan lehdistössä saakka. Pelaamissaan viidessä ottelussa Eetu Selänne on esiintynyt miehekkäästi ja saalistanut tehot 1+1. Palloseurasta tuttu Leevi Kannisto pelasi Heinolassa, mutta siirtyi juuri tänään (maanantaina) Kiekko-Vantaan miehistöön.

Peliitat ja FPS kohtasivat sarja-avauksessa Heinolassa jossa Palloseura otti makean 4-0 vierasvoiton. Kauden alla joukkueet pelasivat harjoitusottelun Forssassa, silloin FPS kaatoi Peliitat maalein 2-0. Peliitat lähtee peliviikkoon kuuden ottelun tappioputkessa, tosin 5 edellistä ottelua Peliitat on pelannut vieraskentällä. Ottelu Forssassa on toki heille viikon kolmas joten tappioputki on mahdollista katkaista tiistaina K-Espoota tai perjantaina RoKi:a vastaan. Molemmat vierailevat Heinolassa. Peliitat ovat keränneet pelaamissaan 15.stä ottelusta 12 pistettä ja sijoitus on kolmanneksi viimeinen ennen HK Zemgalea ja Palloseuraa. Peliitat ovat pelanneet jo 9 vierasottelua, yhtään sarjapistettä ei ole bussilla vielä Heinolaan matkannut.

Peliittojen kultakypärä on puolustaja Juuso Arola jolla on tehopisteet 4+6. Joukkueen maalilla Riku Räihä ja Eetu Uotinen ovat saaneet suht tasaisesti peliaikaa.

Palloseura puolestaan on hävinnyt 3 edellistä ottelua. Marginaalit olivat pienet kun kärkijoukkue K-Espoo haki Forssasta 3-1 voiton(viimeinen tyhjiin) ja sarjakakkonen IPK teki saman tempun pari päivää aiemmin maalein 5-4. Palloseuran kultakypäränä jatkaa Espoota vastaan huilannut Miku Ronkainen joka on pelaamissaan 12.sta ottelussa tehnyt 4+9 pistettä.  Eppu Varjamo on noussut tehoin 2+9 Palloseuran sisäisessä pörssissä toiseksi ja eniten maaleja tehnyt Michal Kvasnica on kolmantena tehoin 7+3. Palloseuran +- tilastoa hallitsee keskiviikon ottelun opintojen takia väliin jättävä Severi Savijoki, +6. Samuli Aaltonen, Eemeli Mäki ja Joona Tala seuraavat +1 tilastolukemalla. Palloseuran maalilla Espoota vastaan Eetu Nieminen pelasi hienon kamppailut ja Petrus Lintonen puolestaan on jo kahdesti tällä kaudella nollannut Peliitat joten mielenkiinnolla odotamme maalivahtivalintoja.

Palloseuran kultakypärä Miku Ronkainen miettii viikon otteluita näin! Hyvillä mietteillä viikon peleihin, kaks kovaa matsia tulossa ja viime viikolla treenattiin kovaa joten uskon että se näkyy positiivisena tällä viikolla. Keupaa vastaan viimeks oli maalintekokilpa käynnissä joten veikkaan että keskiviikkona varmasti kumpikin tulee enemmän puolustus edellä. Peliitat peliin ei niin paljoo oo vielä oma katse kääntynyt mutta tiukka peli varmasti luvassa kun kovaa pelaava joukkue niilläkin. Lähetään vaan toteuttamaan omaa peliä niin uskon että hyvä tulee. Peli on jo näyttänyt ajoittain hyvältä kunhan vaan lyödään omat tukkoon ja tyhmät virheet pois niin eiköhän tästä viikosta pisteet raavita kotiin!

Palloseuran valmennuksesta Eemeli Parikka kommentoi tulevia otteluita:  ”Tiukat pelit luvassa. Päävastustajia tällä hetkellä. Lähdemme jatkamaan mihin ennen taukoa jäätiin. Tulos ei vielä tullut, mutta uskotaan omaan tekemiseen.

Kamppailupelaaminen pitää molempia joukkueita vastaan olla hyvää. Tehot tulevat hyvän viisikkopelin kautta”

Poissaolijat:

Joona Vainio: päivä kerrallaan