Palloseuran kauden ensimmäinen Imatran vierailu pelattiin keskiviikko iltana.

Ketterä kehitteli ensimmäisen vaarallisen tilanteen alle kahden minuutin , mutta Petrus Lintonen torjui Niko Kautiaisen vedon varmasti. Palloseuran ensimmäinen tilanne oli puolestaan kolmen minuutin paikkeilla, Ketterän puolustus onnistui kuitenkin siivoamaan Michal Kvasnican vedon joka lipui kohti maalia.
Kahdeksan minuutin pelin jälkeen Joni Kuoppalalle järjesteltiin hyvä laukaisupaikka, mutta Santeri Lipiäinen Ketterän maalilla torjui kilvellään.
Miku Ronkainen oli lähellä maalintekoa maalin kulmalla 5 minuuttia ennen eräsummeria, mutta ei onnistunut saamaan kiekkoa verkkoon. Kolmanneksi viimeisellä minuutilla ensin Konsta Keteli ja hetkeä myöhemmin Severi Savijoki aiheuttivat vaaratilanteet Ketterän maalilla, tulosta ei näistäkään syntynyt.
Viimeisellä minuutilla Ketterällä oli vaarallinen tilanne ja jatkotilanteesta Eetu Mobergille tuomittiin kaksiminuuttinen joka jatkui toiseen erään. Avauserä päättyi maalittomana.

Toista erää ehti kulua 45 sekuntia kun Joni Kuoppala joutui poikittaisesta mailasta jäähylle joten Ketterä pääsi pelaamaan kahden miehen ylivoimaa ja tämä tuotti tulosta. Elmeri Kaksonen syöttti ja Philadelphia Flyersin sopimuspelaaja Samu Tuomaala laukoi one-timerilla 1-0 ajassa 21:32.
Ketterän Jere Vertanen kilautti tolppaa ja Ketterä hallitsi muutenkin tapahtumia. Erän puolivälissä Palloseuralle tuomittiin väärästä vaihdosta ramgaistus. Jesse Liuksiala ohjasi ylärimaan, mutta Palloseuran alivoima kesti tilanteen.
Palloseuralle oli hieno tasoituspaikka kolmanneksi viimeisellä minuutilla kun Palloseura pääsi kahdella yhtävastaan hyökkäykseen. Jure Povse syötti keskelle, mutta Topi Hägg ei osunut kiekkoon . Viimeisellä minuutilla Ketterän Niko Kautiainen kilautti vielä ylärimaa, mutta enempää maaleja ei nähty joten Ketterä johti kahden erän jälkeen 1-0.

Palloseura pääsi erän neljännellä minuutilla ylivoimalle kun Ketterän kultakypärä Henry Karjalainen kaatoi Michal Kvasnican, valitettavasti yv.loppui heti alkuunsa kun Miku Ronkaiselle tuomittiin huitomisesta rangaistus. Tasavajaalla ei vaarallisia tilanteita syntynyt.
Palloseura Aapo Alapuranen kiersi hyvin maalipaikkaan ennen erän puoliväliä, Lipiäinen onnistui torjumaan tämänkin.
Miku Ronkainen toi hyvin kiekon ylös ja Hannes Häkkilä kaatoi hänet joten Palloseuran yv. alkoi ajassa 52:40. Ylivoimalla Palloseura sai pyöritystä ja pari laukausta aikaiseksi, mutta tärkein, eli maali jäi syntymättä.
Palloseura otti aikalisän 1:46 ennen loppua ja samalla Petrus Lintosen pois maaliltaan. Pientä painostusta saatiin, mutta mitään tosi vaarallisia paikkoja ei syntynyt. Lopulta Samu Tuomaala onnistui 6 sekuntia ennen loppua lyömään kiekon tyhjiin joten loppunumerot Imatralla olivat 2-0.
Petrus Lintonen torjui 32 kertaa, Santeri Lipiäiselle kertyi 16 torjuntaa.

Palloseuran valmennuksesta Eemeli Parikka mietti ottelua seuraavasti: Tiukka peli. Pysyimme pelisuunnitelmassa. Eka ja viimeinen erä olivat hyviä. Toisessa ote kirposi jäähyjen muodossa. Lähellä ollaan. Pieni terävyys ja extra maalintekoon ja taistellaan pisteet lauantaina.

Kuva: Risto Nuoramo

Teksti: FPS Mediaryhmä / Timppa