Palloseura sai Mestis kauden ensimmäiseen kotiotteluunsa vieraaksi TUTO Hockeyn. Erikoisesti jokaisen erän viimeisellä minuutilla syntyi maali.

Avauserässä TUTO oli selkeästi niskan päällä ja onnistui nopeaan tahtiin siirtymään 0-2 johtoon. Ensin Robin Colomban suti maalin edestä 0-1 ajassa 4:46 ja pari minuuttia myöhemmin kiekko kimposi Tino Sirenin jaloista maaliin. Palloseuran ensimmäinen kunnon maalipaikka oli Konsta Ketelillä kun ottelua oli pelattu 12 minuuttia, Emil Vuorio kuitenkin onnistui torjunnassaan.

Palloseura onnistui kuitenkin erän lopun ylivoimalla kaventamaan numeroiksi 1-2. Miku Ronkainen laukoi ja Konsta Keteli ehti ensimmäisenä irtokiekkoon ja laukoi kauden ensimmäisen Mestis maalinsa ajassa 19:33. Maalin toinen syöttäjä Joona Tala. Avauserässä Eetu Nieminen torjui 15 kertaa kun Emil Vuorio selvisi viidellä torjunnalla.

Toisessakin erässä TUTO oli niskan päällä, toki ei yhtä selkeästi kuin avauserässä. Nieminen torjui 11 kertaa ja Vuorio 7. Mika Huhtasalo pääsi laukomaan heti CMore mainoskatkon jälkeen Totte Mobergin hyvästä syötöstä, mutta Vuorio sai patjan eteen. Palloseura pääsi pienen nokkapokan jälkeen ylivoimalle erän puolivälin jälkeen, kun Palloseuran Eppu Varjamolle sekä TUTO:n Mikke Levolle ja Oskari Lahtiselle tuomittiin kaikille 2 minuuttinen. Palloseuran YV oli kuitenkin heikkoa eikä kunnon tilanteita syntynyt. TUTO meni 1-3 johtoon ajassa 35:46, Vili Laitinen laukoi siniviivalta ja Arturs Andzams nosti irtokiekon takakulmaan. Maalin jälkeisessä vaihdossa Eppu Varjamo nousi vahvasti maalille, mutta viimeistely ontui. Palloseura onnistui kuitenkin jälleen viime hetkillä, Mika Huhtasalo katkoi Tino Sirenin poikittaisyötön ja laukoi tilanteeksi 2-3 ajassa 39:52.

Kolmannen erän ensimmäisellä minuutilla Miku Ronkainen pääsi kolmesti yrittämään maalintekoa , mutta Vuorio oli ohittamaton. TUTO sai jälleen otetta ja Eetu Nieminen joutui venymään huipputorjuntoihin useassa tilanteessa. Eppu Varjamolle pelattiin hyvä paikka, mutta hän ohjasi hieman maalin ohi. Seuraavassa vaihdossa Palloseura onnistui, Erkki Laiho syötti maalin takaa ja Eetu Moberg tälläsi kauden toisen osumansa. Joni Kuoppala oli 3-3 maalin toinen syöttäjä.

Palloseuralla oli hieno tilanne ottaa illan ensimmäisen kerran johto viisi ja puoli minuuttia ennen loppua kun Eemeli Mäki vapautettiin läpi, maalinteko ei kuitenkaan onnistunut ja jatkotilanteessa Jere Ohtonen laukoi ohi.

Kaksi ja puoliminuuttia ennen loppua Mika Huhtasalo joutui kohtuu kevyesti jäähypenkille ja TUTO pääsi jauhamaan ylivoimaa joka Palloseuran kannalta valitettavasti onnistui, Daniel Takkunen pääsi etenemään ympyröiden väliin ja laukoi vastustamattomasti kiekon ylähyllylle ohi Eetu Niemisen ajassa 59:09. Enempää maaleja ei syntynyt vaikka 40 kertaa ottelussa torjunut Eetu Nieminen otettiin penkille, TUTO onnistui ruuhkan teossa ja kaikki 3 pistettä matkasivat Turkuun numeroin 3-4.

Palloseuran valmennuksesta Eemeli Parikka kommentoi seuraavasti: Tänään oltiin pelissä perässä, mutta sitkeesti pysyttiin mukana ja pisteissä kiinni. Harmittava loppu, mutta TUTO ansaitusti voitti. Nyt katseet kohti keskiviikkoa ja Kiekko-Vantaa peliä.

Palloseuran avausmaalin tehnyt Konsta Keteli palkittiin Pizzeria Malin lahjakortilla. Toisen Malin lahjakortin kuittasi tasoitusmaalin tehnyt Eetu Moberg.

Kuva: Kari Vahaniitty

Teksti: FPS Mediaryhmä / Timppa