Joonas Uimonen on solminut jatkosopimuksen FPS:n kanssa. Kuva: Shaun Duncan

Forssan Palloseura on jatkanut kokoonpanonsa rakentamista. Viime kaudelta tuttu puolustaja Joonas Uimonen jatkaa joukkueen takalinjoilla. Uimosen sopimuksen lisäksi joukkueesta pelipaikkaa hakee kolme pelaajaa try-outin kautta.

22-vuotias HPK-kasvatti Uimonen aloittaa toisen kautensa FPS-miehistössä. Raamikas puolustaja pelasi viime kaudella 27 ottelua tehoilla 1+9=10. Uimosen tehotilasto oli syyskauden aikana pahasti pakkasen puolella, mutta mies kohenteli saldojaan kevätkauden aikana. Mainion potentiaalin omaava Uimonen kuuluu alkavalla kaudella joukkueen kiinnostavimpiin yksittäisiin pelaajiin pelaajakehityksen kannalta.

Aiemmin uutisoidut ja try-outin kautta pelipaikkaa joukkueesta hakevat Veikka Kärjä sekä Aapo Alapuranen.

19-vuotias Kärjä saapuu Forssaan Kalajoelta. Kärjä on edustanut koko uransa kasvattiseuraansa JHT:ta lukuunottamatta viime kaudella tehtyä kahden ottelun visiittiä Raahen Teräs-Kiekossa II-divisioonassa. Viime kaudella Kärjä merkkautti itselleen 6+4=10 pistettä Suomi-sarjassa 20 ottelussa.

22-vuotias Alapuranen omaa Mestis-kokemusta kolmen ottelun verran Rovaniemen Kiekon paidasta kaudelta 2017-2018. Juniori-ikäisenä kovia tehoja paukutellut Kemin Lämärien kasvatti on pelannut viime kaudet Ruotsin kolmostasolla, viimeisimpänä Kalix HC:ssa, josta mies saapui viime kauden aikana takaisin Suomeen edustamaan TIHC:ta II-divisioonaan. TIHC:ssa Alapuranen iski tehot 6+4=10 neljässä ottelussa.

Koeajan kautta pelipaikkaa joukkueesta hakee myös maalivahti Eetu Nieminen. 21-vuotias Pirkkalan Pingviinien kasvatti on edustanut viime vuosina Tapparaa U20 SM-sarjassa. Viime kaudella Nieminen oli U20 SM-sarjan pudotuspelien torjuntapörssin kolmas.

FPS:n sopimustilanne 6.7.2021 (suluissa viime kauden joukkue):

Petrus Lintonen
Eetu Nieminen, try-out (Tappara U20)

Joona Tala
Paavo Tyni
Joona Vainio
Joonas Uimonen
Samuli Virtanen
Jesse Holopainen (Haukat)

Totte Moberg
Eetu Moberg
Karri Forsblom