kuva: Kari Vahaniitty

Palloseuran ja KeuPa HT:n puolivälieräsarja sai arvoisensa päätöksen kun viimeisenkin ottelun lopullinen ratkaisu tuli ajassa 59:59 kun Santtu Hakanen laukoi loppunumeroiksi 3-1 tyhjään Keuruulais maaliin. Tulos tiesi että Palloseura jatkaa välieriin jossa vastaan asettuu Kiekko-Espoo. Ottelut alkavat perjantaina Espoossa.

Tällä kertaa Palloseura ei antanut sarjan edellisistä otteluista tuttua KeuPa HT:n alkurynnistystä vaan otti itse otteen. Avausmaali syntyi ajassa 2:10. Paavo Tyni syötti kulmasta maalille josta Totte Moberg ohjasi kiekon ohi Sami Sunin ja Palloseura otti 1-0 johdon.

KeuPa HT:lla oli mainio tasoituspaikka kun Terry And karkasi läpi. Petrus Lintonen oli valppaana ja torjui Andin vedon. Erän loppupuoliskolla KeuPa HT nousi tasoihin. Aapo Alapuranen oli jäähyllä ja KeuPa onnistui ylivoimalla, Atro Leppänen laukoi maalille ja kiekko pomppasi Lintosen torjunnasta päin Jere Heleniusta josta kiekko pomppi maaliin, tuomaristo varmisti vielä videolta että oliko maali oikein tehty ja lopulta hyväksyi maalin joten avauserän jälkeinen tilanne oli 1-1. Avauserässä Petrus Lintonen torjui 13 kertaa ja Sami Suni 6 kertaa. Vaaralliset tilanteet olivat kuitenkin kokolailla tasan.

Molemmat joukkueet pääsivät toisessa erässä kokeilemaan ylivoimaa, KeuPa kahdesti. Alivoimamiehistöt olivat molemmilla vedossa eikä ylivoimat tuottaneet tulosta. Palloseuralla oli toisessa erässä enemmän paikkoja ottaa johto, esimerkiksi Mika Huhtasalo pääsi yrittämään Tynin tarjoilusta seitsemännellä minuutilla, mutta Sami Suni torjui hienosti. Totte Moberg sai syötön Mika Huhtasalolta, mutta ei osunut takakulmalla kiekkoon. Erän viimeisellä minuutilla syntyi ansaittu johtomaali. Anssi Rantanen avasi Mika Huhtasalon karkuun, Mikan laukaus osui ylärimaan. Paikalle tuli Aleksi Karlsson, joka sivalsi kiekon verkkoon ja Palloseura meni 2-1 johtoon ajassa 39:31. Toisen erän torjunnat olivat Petrus Lintosella 3 torjuntaa ja Sami Sunilla 11.

Kolmannessa erässä Anssi Rantanen osui toisessa ottelussa peräkkäin maalikehyksiin, komea lämäri kilahti yläputkeen erän seitsemännellä minuutilla. Palloseura pääsi ylivoimalle kun KeuPa HT käsittämättömästi sortui jälleen väärään vaihtoon (kuten kolmessa edellisessäkin Forssassa pelatussa ottelussa) KeuPa HT valmentaja Tomas Westerlund hermostui ja joutui pelirangaistuksen saattelemana kävelemään pukukoppiin. Ylivoimalla Mika Huhtasalo pääsi laukomaan neliön keskeltä, mutta Sami Suni piti vieraat pelissä mukana hyvällä jalkatorjunnallaan. KeuPa HT sai otettua aikalisän vajaa pari minuuttia ennen loppua, ja otti samalla Sunin penkille. Palloseura puolusti vahvasti ja KeuPa HT:n pyöritys oli lähinnä kulmissa pyörimistä. Petrus Lintonen oli Palloseuran maalilla valppaana loppuun saakka ja viime hetkillä Santtu Hakanen nappasi kiekon ja laukoi sen tyhjään verkkoon varmistaen Palloseuralle riemukkaan voiton ja #VihreäKevät jatkuu!

Valmentaja Eemeli Parikka kommentoi seuraavasti: Hieno 7 pelin sarja. Kovaa vääntöä, ja puolustettiin hienosti. Upea tunnelma ja vihreä kevät jatkuu!

FPS Fan Club valitsi Palloseuran hienoimmaksi suoritukseksi Aleksi Karlssonin maalin ja Totte Moberg palkittiin avausmaalista. Molemmat herrat pääsevät herkuttelemaan Pizzeria Mali pizzoilla kun ehtivät.

teksti: FPS Mediaryhmä Timo Tukia