Palloseura pelaa alkavalla viikolla kahdesti kotihallissa. Kyseessä ovat viimeiset kotiottelut ennen joulutaukoa.

Torstaina pelataan ensimmäisen kerran tällä kaudella Joensuun Kiekko-Poikia vastaan. JoKP aloitti sarjan hieman heikosti (toki heti avausottelussa kaatui Ketterä) mutta on nyt haalinut viimeisestä kahdeksasta pelistä plakkariinsa vähintään pisteen. Edellisessä ottelussa JoKP kaatoi vieraissa Ketterän voittomaalikilpailun jälkeen. Ennen Forssaan tuloa Kiekko-Pojat pelaavat vielä keskiviikkona Turussa.
JoKP sai mieluisan vahvistuksen , kun viime kauden tehomies, Nicolas Werbik teki paluun lainasopimuksella Pohjois-Karjalaan. Alkukauden isokokoinen tsekki pelasi SaiPa paidassa. Joensuussa kuuteen peliin on syntynyt tehot 5+2. Jokipoikien tehokkain peluri kuluvalla kaudella on ollut Joel Kerkkänen jolla on 9+15.  Tsekkilaituri Denis Kusy on tehnyt toiseksi eniten pisteitä, 9+12 ja yhdeksään maaliin on yltänyt myös Japanilainen Kohei Sato. Maalilla on suurimman vastuun saanut Kasper Lehikoinen, Riku Lindroos on Jokipoikien toinen maalivahti. Molempien torjunta prosentit ovat 87% tietämissä.

FPS – JoKP torstaina 8.12 klo 18:30 Forssan Jäähallissa
Ottelu on Opiskelijoiden Haalaripeli johon Hamk:in opiskelijoilla on vapaa pääsy haalarit päällä tai opiskelijakorttia näyttämällä.
Otteluisäntä LHJ Group palkitsee molempien joukkueiden parhaat pelaajat.

Lauantaina Forssaan saapuu Imatran Ketterä. Joukkueet kohtasivat Imatralla pari viikkoa sitten , silloin Ketterä oli tiukassa ottelussa parempi maalein 2-0. Ketterän voittomaali syntyi 5vs3 ylivoimalla ja toisen Etelä-Karjalaiset tekivät tyhjiin. Tuon parin viikon takaisen ottelun jälkeen Ketterä on, harvinaista kylläkin, kärsinyt 4 tappiota putkeen. Tosin 3 näistä se on hävinnyt voittomaalikilpailun jälkeen, viimeksi Jokipojille. Ennen Forssaan saapumista Ketterä kohtaa vielä vieraskentillä Hokin Kajaanissa ja Hermeksen Kokkolassa joten ainakin bussissa Ketterä istua alkavalla viikolla.
Ketterän paras pistemies on Henry Karjalainen (5+13) , jonka pelaaminen tosin riippuu siitä että montako peliä rapsahtaa pelikieltoa K-Espoo ottelussa tapahtuneesta polvitaklauksesta. Ketterän joukkue on kerännyt tehopisteitä suht tasaisesti sillä toiseksi eniten pisteitä on Yegor Chizikovilla , 5+9. Viime aikoina maalinteosta on enimmäkseen vastannut Jukureista lainalla oleva (alunperin Philadelphia Flyersin sopimuspelaaja) Samu Tuomaala, joka on viidessä pelissä tehnyt 7+1 tehopistettä. Tuomaala onnistui myös Palloseuraa vastaan tekemään molemmat osumat. Ketterän maalivahti peli on sarjan eliittiä, sillä sekä Severi Auvinen että Sakari Lipiäinen tukkivat maalinsuun noin 92% varmuudella.

FPS – Ketterä lauantaina 10.12 klo 17:00 Forssan Jäähallilla
Ottelun toisella tauolla arvotaan kinkkuarpojen palkinnot.

Palloseuran kolme edellistä kotiottelua on venynyt jatkoajalle , näistä voitettiin Kiekko-Espoo ja Hokki. Hermestä vastaan harmillisesti hukattiin kahden maalin johto kolmannessa erässä ja Hermes oli parempi voittolaukauksilla.
Miku Ronkainen kantaa edelleen kultakypärää tehoin 5+12. Michal Kvasnica seuraa lukemin 8+7. Mika Huhtasalo nosti Hokki ottelussa maalimääränsä kymmeneen ollen Palloseuran paras maalintekijä.
Maalilla Petrus Lintonen oli Hokki ottelussa itse varmuus. Eetu Nieminen aloitti K-Espoo ottelun ,mutta joutui vaihtoon valmennuksen herätellessä joukkuetta Espoolaisten alkurynnistyksen jälkeen , joka tuotti 3 maalia alle 5 minuutin. Lopulta K-Espoo voitti 5-2.

Valmentaja Eemeli Parikalta saatiin tietoa poissaolijoista ja pientä ennakointia viikon otteluista: Tällä hetkellä ei poissaolijoita Miska Ronkaisen lisäksi. Epävarmoja toki muutama. Torstaina nähdään millainen kokoonpano lopullisesti.

Jokipo tällä hetkellä päävastustajia. Playoff kamppailun kannalta iso peli. Ensimmäinen kohtaaminen niin on mielenkiintoista nähdä millainen joukkue vastassa.

Ketterää vastaan tiukka peli. Löydettiin hyvä tapa pelata ja rakennetaan voitto siihen. Tiukka kamppailupeli jälleen  luvassa!