Suomi-sarja käynnistyy perjantaina 13.9 jolloin klo 18.30 alkavaan otteluun Forssan uudistettuun jäähalliin saapuu vieraaksi sarjan hallitseva mestari Nokian Pyry. Ottelu on Palloseuralle viikon ainoa.

FPS vs PYRY Hockey (Nokia) Perjantaina 13.09.2024 Klo 18:30 Forssan Jäähallilla

Vieraaksi saapuva Pyry voitti kaikki pelaamaansa 4 harjoitusottelua. Vieraissa kaatui LeKi 2-5 ja FPS 1-4. Kotonaan Pyry kaatoi Palloseuran 6-2 ja LeKi:n 8-1.

Pyryn tehokkain harjoituspeleissä oli Valtteri Mäkiviinikka tehoin 4+1 jotka syntyivät kolmessa ottelussa. Samat tehot teki Joonatan Rouhiainen neljässä ottelussa. Verneri Metsänen teki 2+3. Pyryn maalilla Veli-Matti Mäkinen on torjunut kolmessa ottelussa torjunta % 95,3.

Pyryn kokoonpano on elänyt jonkin verran viime kaudesta , vaikka runko pysyikin hyvin koossa, joukkueeseen saapui kesän aikana useita uusia pelaajia. KOOVEE:stä Kalle Hällfors ja Jere Kivimäki. JHT:sta tulivat Ville Kivimäki, Janne Lappalainen ja Palloseurassakin pelannut Niklas Murto. Verneri Metsänen saapui Lempäälästä ja Palloseurankin maalilla Mestiksessä torjunut Aleksi Seppälä Kiekko-Vantaasta. Lisäksi Ilveksen U20 joukkueesta Nokialle siirtyivät Joonatan Rouhiainen ja Julius Ikonen.

Joukkueesta lähtivät mm.entinen Palloseuran puolustaja Kasperi Lehtonen joka lähti Ruotsiin. Niko Kuivaniemi lähti Ranskaan ja vielä viime kaudella RoKi:ssa lainalla käynyt Oskari Lammi alempiin sarjoihin, samoin kuin Niko Lamminsivu ja Wiljami Myllylä, joka tosin pelasi vain pari ottelua alkukaudesta.

Palloseura pelasi 7 harjoitusottelua, joissa lähes kaikissa pelattiin hyvin nuorella joukkueella. Vasta kaksi viimeistä ottelua päästiin pelaamaan lähes sillä ryhmällä jolla lähdetään sarjaan. Kolme otteluista pelattiin Somerolla Palloseuran kotiotteluina, muut vieraskaukaloissa.

Ainoan voiton FPS otti LeKi:ä vastaan numeroin 3-2. Haukoille taivuttiin jatkoajalla 2-3. Muut ottelut päättyivät tappioon varminaisella peliajalla. Haukat (v) 3-0, LeKi (v) 5-2, Pyry (v) 6-2, Hunters (v) 5-0 ja Pyry (k) 1-4.

Palloseuran tehokkain harjoitusotteluissa oli Jalmari Mäkelä tehoin 2+2. Arttu Rantanen teki 2+1 ja Tuomas Väisänen 1+2.

Palloseuran maalilla Topi Salokannas torjui viidessä ottelussa torjuntaprosentin ollessa 91,2. Joona Nurmikko tuli hyvin mukaan edustuksen otteluihin. Kolmessa ottelussa torjuntaprosentti oli 90,1.

Puolustaja Henry Laukkanen ja hyökkääjä William Paschen pelasivat ensimmäiset ottelunsa viime viikon harjoituspeleissä. Molempien esitys oli lupauksia antava.

Päävalmentaja Asko Rantanen totesi Forssan Lehdelle mm.seuraavaa:

Tämä on taas täysin uusi prosessi, eikä tätä ryhmää voi verrata aikaisempiin joukkueisiin. Meillä on paljon nuoria, jotka pelaavat nyt ensimmäisen kerran miesten sarjapelejä.

Koetamme tehdä asioita paljon ja hyvin, mutta aina se on tietysti siitäkin kiinni, missä vaiheessa vastustajat ovat. Lähtökohdat ovat sellaiset, ettei tässä valmista vielä ole, vaan rakentaminen on menossa.

Rantasen mukaan Palloseuran tavoitteena on olla eniten kauden aikana kehittyvä joukkue.