Suomi-sarja avaus tarjosi hyvää vääntöä ja tilanteita molempiin päätyihin. Palloseuran taisteluilme oli hyvä ja esitys selkeästi parempi kuin valmistavissa otteluissa, mutta Pyry jatkoi jo harjoitusotteluissa alkanutta hyvää virettään ja vei pisteet mukanaan maalein 1-5.

Avauserässä Palloseuralla oli hyviä tilanteita, mutta 10 kertaa avauserässä torjunut Veli-Matti Mäkinen ei ollut yllätettävissä. Tatu Formiston veto ohitti Mäkisen, mutta ylärima pelasti Pyryn. Avauserä oli maaliton.

Toinen erä vanheni reilun 2 minuuttia kun Pyry iski vastahyökkäyksellä 0-1 maalin, Palloseuran puolustus aukesi parilla poikittaissyötöllä ja Verneri Metsänen pääsi ujuttamaan kiekon Topi Salokannaksen ohi verkkoon.

Pyryn toinen maali syntyi ylivoimalla, Jesse Kalliosalo sai kiekon Palloseuran maalin takana, pyörähti maalin kulmalle josta tuikkasi kiekon maaliin ajassa 32:02.

Palloseuran parhaat paikat olivat Rasmus Orelmalla, joka nappasi kiekon Pyryn puolustajalta ja ajoi maalille, sekä erän lopussa Arttu Rantasella.

Palloseura sai kolmanteen erään hyvän alun, ajassa 41:50 syntyi 1-2 kavennus. William Paschen sai kiekon omalle siniviivalle josta Paschen luisteli keskialueen yli, hyökkäys siniviivalla kiekko jäi Alex Linayeville, joka jatkoi sen takaisin Paschenille. Paschen huijasi vielä Pyry vahti Mäkisenkin joten Palloseura tuli komealla maalilla maalin päähän. Paschen osoitti hienolla maalillaan pystyvänsä maalin tekoon myös Suomi-sarjassa.

Yleisö odotti että Palloseura tulee tasoihin ja yritystä olikin, mutta ajassa 46:08 tuli kylmä suihku, Verneri Metsänen toi kiekon vahvasti ylös ja syötti maalin eteen josta Lassi Korpela pääsi tekemään numeroiksi 1-3.

Pyry iski vielä kahdesti, ensin Valtteri Mäkiviinikka osui ajassa 52:27 tilanteeksi 1-4 ja Korpela illan toisella maalillaan suoraan Mäkiviinikan poikittaissyötöstä teki loppunumeroiksi 1-5 pelikellon näyttäessä aikaa 57:53.

Palloseuran valmennuksesta Nils Hagman kommentoi ottelua seuraavanlaisesti :

Tylyt lukemat, ennakkoon sarjan paras joukkue vastasssa.

Oltiin pelissä mukana kuitenkin 45min sitten isoja virheitä omissa josta Pyry pääsi tekemään maalit.

Kuitenkin positiivisilla ajatuksilla eteenpäin, parannettavaa jäi mutta varsinkin eka erä pystyttiin puristamaan kaveria ahtaalle. Vastus oli kova ja meillä oli paikat myös mitä emme käyttäneet.

Ottelun tilastot löytyvät TULOSPALVELUSTA

William Paschen teki Palloseuran avausmaalin Suomi-sarjassa. Hänet palkittiin Pizzeria Malin lahjakortilla ottelun jälkeen.

kuvat: Kari Vahaniitty

teksti: Timo Tukia