Palloseuran viikonvaihteen ensimmäinen ottelu pelattiin Haukkojen vieraana Järvenpäässä.

Palloseuralla oli heti alussa hyvä paikka jonka Haukkojen maalilla Roope Koskinen vaivoin selvitti, vaikka ei nähnytkään Timofei Dorofeyevin vetoa. Tämän jälkeen kotijoukkue Haukat saivat otetta ja Palloseuran maalilla Topi Salokannas joutui venymään useisiin torjuntoihin. Palloseura joutui alivoimalle kun Alex Linyayev joutui poikittaisesta mailasta jäähypenkille. Jäähy kestettiin ja täyteen tultuaan Palloseura pääsi vastahyökkäykseen, Timofei Dorofeyev avasi ja läpiajoon karannut Alexei Linyayev laukoi kiekon sisään joten Palloseura otti 0-1 johdon ajassa 10:13.

Haukat onnistuivat tulemaan tasoihin ajassa 12:46 kun Niko Lottanen pääsi takatolpalta laukomaan kiekon Topi Salokannaksen ohitse verkkoon ja vain 8 sekuntia myöhemmin Henri Saavalainen laukoi tarkasti aivan vasempaan yläkulmaan ja Haukat ottivat 2-1 johdon.

Palloseura pääsi yrittämään ylivoimalla tasoitusta jota ei syntynyt joten avauserän tilanne oli 2-1. Topi Salokannas torjui avauserässä 19 kertaa ja kotijoukkueen Roope Koskinen 10 kertaa.

Toisessa erässä Palloseura sai otetta ja hallitsi erää. Erän neljännellä minuutilla Palloseura joutui kuitenkin alivoimalle kun Colin Cromielle tuomittiin koukkaamisesta rangaistus. Maalin teki vastoin ennakko odotuksia vierailija. Tatu Formisto purki ja Jalmari Mäkelä luisteli irtokiekkoon, pari harhautusta ja Mäkelä pääsi nokikkain Koskisen kanssa eikä erehtynyt vaan tasoitti ottelun numeroihin 2-2 ajassa 23:54. Alexei Linyayevilla oli hyvä paikka, mutta Koskinen selvitti. Tatu Formisto katkoi jälleen hyvin ja eteni maalille, josta syötti vielä Linyayeville, mutta tämä ei osunut kiekkoon. Palloseura otti 2-3 johdon kun Alexei Linyayev punnersi pakkien välistä maalille ja laittoi kiekon ”Forsberg” kikalla maaliin ajassa  33:33. Maalin syöttäjä oli jälleen Tatu Formisto.
Erän lopulla Palloseura pääsi yrittämään ylivoimaa, Vertti Siepin jäähy jatkui kolmanteen erään. Aiemmin jäi tuomaristolta näkemättä Daniel Haveriseen kohdistunut laitataklaus, jonka seurauksena Haverinen valitettavasti loukkaantui. Toisessa erässä Salokannas torjui 7 kertaa ja Koskinen puolestaan 17 kertaa.

Kolmas erä vanheni kolmisen minuuttia kun Tuomas Väisänen pääsi yllättämään Roope Koskisen lähietäisyydeltä ja Palloseura johti 2-4. Maalin syöttäjät olivat Colin Cromie ja Kevin Reinsalu.

Haukat saivat pikkuhiljaa otetta ja Rasmus Orelman jouduttua jäähylle pääsivät Haukat pyörittämään ja lopulta Sasu Heleniuksen siniviivalaukaus painui verkkoon ajassn 49:03 ja tilanne oli 3-4. Tasoitus syntyi ajassa 51:33 kun Emil Vilen siirsi läheltä kiekon verkkoon. Tämäkään ei  vielä riittänyt kun Vikke Terhon laukaus upposi etukulmasta verkkoon pelikellon näyttäessä aikaa 54:34 ja Haukat ottivat 5-4 johdon. Palloseuran kiriä haittasi Roni Ahosen saama rangaistus ajassa 57:30, lopussa Palloseura sai otettua Topi Salokannaksen pois maalilta ja luotua yhden hyvän maalipaikan , mutta Santtu Rantasen vedon Koskinen torjui ja niinpä tasoitusta ei syntynyt joten kaikki 3 pistettä jäivät Järvenpäähän.

Kolmannessa erässä Topi Salokannas torjui 17 kertaa ja yhteensä Topille kertyi 42 torjuntaa. Haukkojen Roope Koskinen torjui kolmannessa erässä 8 kertaa ja yhteensä hänelle kertyi 35 torjuntaa.

Palloseuran valmennuksesta Nils Hagman kommentoi ottelua seuraavanlaisesti: Numeroiden valossa erittäin tasainen peli, meiltä erittäin isoa kasvua vaikeiden hetkien jälkeen vaikka se ei tänään voittoon riittänytkään…
Peli aaltoilee vielä liikaa ja ehjän 60min suoritus hakee vielä paikkaansa. Huomenna taas uusi yritys, Kiitos fanit jotka jaksoivat kannustaa! 👏🏼