Palloseuran kauden toinen harjoitusottelu pelattiin perjantai-iltana Someron Jäähallilla. Vieraaksi saapunut LeKi Hockey Lempäälästä tarjosi hyvän vastuksen, mutta Palloseura hallitsi sen verran peliä että ansaitsi 3-2 voiton.

Ottelun maalit:

Palloseura 1-0 johtoon ajassa 33:47. Miiro Haapio toi kiekon siniviivan yli ja laukoi. LeKi maalilla Tommi Yrjänä ei saanut laukausta haltuunsa ja Santeri Korpisaari ehti ensimmäisenä paikalle tuikkaamaan kiekon maaliin. Maali oli vielä viime kaudella FoPS U18 joukkueessa pelanneelle Santerille ensimmäinen aikuisten peleissä. Onnittelut!

Palloseura 2-0 johtoon ajassa 55:45. Seuraavaa osumaa saatiin odottaa kolmannen erän loppupuolelle saakka. Tuomas Väisänen avasi Arttu Rantaselle, joka eteni siniviivalta kohti maalia, b-pisteen etukaarelta lähtenyt tarkka veto painui verkkoon ja tilanne oli 2-0. Maalin toinen syöttäjä oli Daniel Haverinen. Maali oli myös Artulle ensimmäinen aikuisten peleissä joten onnittelut myös Artulle!

LeKi kaventaa numeroiksi 2-1 ajassa 56:22: Jami Kurjanen laukoi siniviivalta, Topi Salokannas torjui patjalla, mutta kiekko pomppi sopivasti Ville Viitaselle joka sai rauhassa laittaa kiekon maalin tyhjään kulmaan ja tilanne oli 2-1.

Palloseura 3-1 johtoon ajassa 57:46: Jalmari Mäkelä katkoi puolustus siniviivalla LeKi:n poikittaissyötön ja karkasi läpiajoon onnistuen laukomaan varmasti kiekon verkkoon ohi Yrjänän ja tilanne oli 3-1. Itseasiassa tämä oli myös Jalmarille ensimmäinen maali aikuisten otteluissa joten onnittelut myös tästä!

LeKi kavennus loppunumeroiksi 3-2 ilman maalivahtia ajassa 59:43. Vieraat pyörittivät hyvin ilman maalivahtia ja onnistuivat vihdoin kaventamaan Valtteri Sinisalon terävällä rannevedolla.

LeKi loi vielä yhden tasoituspaikan jonka Topi Salokannas selvitti joten Palloseuralle kauden ensimmäinen harjoitusvoitto.

Torjunnat : FPS Topi Salokannas 6+11+8=25 , LeKi Tommi Yrjänä 10+6+7=23

Palloseuran paidassa Colin Cromie pelasi ensimmäinen ottelunsa, samoin Rasmus Orelma ja Eemeli Kulmala. Puolustukseen oltiin saatu lainaksi TUTO Hockeysta miehekkäästi taklannut Niclas Karjalainen.

– Parannettiin edellispelistä. Ensimmäinen erä oli hyvä, toinen meni vähän koheltamiseksi, mutta positiivista esitystä ja kokonaisuutena mallikasta peliä nuorelta nipulta. Töitä vielä riittää eikä pelissä näy vielä kunnon rakenteita, kun takana on 14 jääharjoitusta. Uusia pelaajiakin tulee vielä sisään, totesi FPS:n valmentaja Asko Rantanen Forssan Lehdelle antamissaan kommenteissa.

Ottelun tilastot ja kokoonpanot löytyvät TULOSPALVELUSTA