Palloseura kärsi avaus viikonvaihteen ainoassa ottelussaan tappion Nokian Pyrylle maalein 1-5, maalipaikkoja oli useampaankin maaliin, mutta ne jäivät tuleviin otteluihin. Uusi mahdollisuus pisteiden metsästykseen on perjantaina Järvenpäässä Haukkojen vieraana ja lauantain kotiottelussa LeKi Hockeyta vastaan.

Perjantaina lähdetään Järvenpäähän haastamaan Haukkoja. Joukkueet kohtasivat harjoituskaudella kahdesti. Järvenpäässä Haukat voittivat nuoren Forssalaisryhmän 3-0 harjoituskauden ensimmäisessä ottelussa. Somerolla pelatussa harjoituskauden viimeisessä ottelussa Palloseura johti ottelua 2-0, mutta Haukat kirivät tasoihin ja voittivat lopulta jatkoajalla numeroin 2-3.

Haukat on Palloseuran tavoin pelannut yhden sarjaottelun. Järvenpäässä pelatussa avausottelussa kaatui Porvoon Hunters maalein 4-1. Tehomiehinä toimivat tutut nimet, kapteeni Leevi Leipijärvi on ollut jo useamman vuoden Haukkojen kärkihyökkääjiä. Lari Posti pelasi viime kaudella ensimmäisen kautensa aikuisten sarjoissa ja teki lähes piste per peli tahdilla 31 tehopistettä. Molemmat tekivät avausottelussa tehot 1+1. Maalilla, Palloseuran harjoitusottelussa nollanut, Roope Koskinen jatkoi hyviä otteitaan ja torjui 29 Huntersin 30.stä laukauksesta.

Haukkojen pelaajaryhmä on pysynyt koossa ihailtavan hyvin. Muutamia siirtoja toki on, mutta (anteeksi Järvenpääläiset) nimet ei allekirjoittaneelle kerro tässä vaiheessa kautta mitään. Useasti huipputorjuntoihin Forssan jäähallissakin venynyt Samu Mäkinen on näemmä lopettanut uransa viime kauteen.

Haukat – FPS Perjantai 20.9 klo 18:50 Järvenpään Jäähalli ; Leijonat TV ; FPS FanClub

Viikonvaihteen toisessa ottelussa lauantaina Palloseura kohtaa LeKi Hockeyn Lempäälästä. Myös LeKiä vastaan Palloseura pelasi kaksi harjoitusottelua, Somerolla FPS otti harjoituskauden ainoan voittonsa voittamalla Saukkopaidat maalein 3-2. Lempäälässä Palloseura johti vielä parin erän jälkeen 1-2, mutta LeKi voitti lopulta numeroin 5-2.

LeKi Hockey pelasi avausviikonloppuna kaksi ottelua. Ensin Lempäälän jäähallissa alkaneessa ja Lempäälän harjoitushallissa päättyneessä ottelussa kaatui Lapuan Virkiä 8-4. Ennen jäähallin vaihtoa toisessa erässä, jään hajottua, tilanne oli 3-1. Lauantaina LeKi katseli Nokialle ensin viirinnostoa ja sitten Pyryn maalinteko tehoilua, kun Pyry johti toisen erän alussa tulleella maalilla jo 3-0. Tämän jälkeen LeKi pääsi peliin mukaan ja nousi 35 minuutin kohdalla jo 3-3 tasoihin. Pyry meni uudelleen johtoon vielä toisessa erässä, mutta LeKi tasoitti jälleen kolmannen erän alkupuolella. Lopulta pisteet kuitenkin jäivät Nokialle maalein 6-4, viimeisen maalin Pyry teki tyhjään maaliin.

Molemmissa otteluissa LeKi maalilla pelasi Valtteri Kyllinen, jota kohti vastustajat laukoivat yhteensä 66 kertaa ja 9 meni maaliin. Ville Viitanen on kahdessa ottelussa tehnyt tehot 3+1, Pyrynkin paidasta tuttu Juho Painilainen on tehnyt 1+2 , samoin Kimi Viljakainen.

LeKi miehistöön kuuluu myös FoPS junioreissa oppinsa saanut, Tammelasta kotoisin oleva puolustaja Toni Koivula. Koivula ei kuitenkaan ollut kokoonpanossa avausviikonlopun otteluissa. Harjoitusotteluissa hän pelasi mm. molemmissa FPS otteluissa. LeKi paitaan saapui sarjan kynnyksellä Tapparan U20 joukkueesta 3 peluria. Miro Ahvenlampi teki viime kaudella hyvät tehot U20 Sm-sarjassa (17+21) Muut tulokkaat olivat viime kaudella U18 sarjaa pelanneet Arttu Väärälä ja Sampo Heine jotka saapuivat lainalle. Aiemmin LeKi vahvisti rivejään kokeneella, Ruotsin sarjoista palanneella, Toni Lampolla.

Lähtijöiden listakin on lähes yhtä pitkä kuin meillä. Nimekkäimmät lähtijät olivat kokenut Juuso Papinsaari (2-div. Kiekko-Ahmat) , viime kaudella hyvät pisteet (27+14) tehnyt Tuukka Hietamäki TuToon sekä Verneri Metsänen joka siirtyi Pyryyn.

FPS – LeKi Hockey Lauantai 21.9 klo 18:30 Forssan Jäähalli

Palloseuran pelissä Pyryä vastaan oli paljon hyvää. Maalittomassa avauserässä luotiin jopa enemmän maalipaikkoja ja Tatu Formiston veto osui yläputkeen. Toisessa erässä Pyry osui kahdesti, mutta kolmannen erän alkuun William Paschen kavensi hienolla maalilla tilanteeksi 1-2. Maalin syöttäjä oli Alexei Linayev. Tämän jälkeen Palloseura haki tasoitusta, mutta Pyry kuittasi vastaiskuillaan pisteet mukaansa numeroin 1-5. Maalilla Topi Salokannas ei voinut läheltä tehdyille maaleille mitään, torjuntoja kertyi 22/27.

Ottelu alkaa siis klo 18:30 johtuen FoPS Ringeten 40-vuotis juhlapäivästä ja 1-sarjan avausottelusta joka alkaa klo 15. Tässä ottelussa FoPS kohtaa LL-89:n Lapinlahdelta.

Aiemmin päivällä Mestiksen alkusarjassa pelaava FoPS U18 jääkiekkojoukkue saa vieraita Latviasta kun klo 12 alkavassa ottelussa vastaan asettuu HK Zemgale.

Teksti : Timo Tukia