Palloseuran viikon ainoa ottelu pelattiin perjantai iltana Lempäälässä.

Avauserässä Palloseura otti kauden ensimmäisellä ylivoimamaalilla 0-1 johdon ajassa 9:57 kun Konsta Nurmen siniviivaveto painui Tommi Yrjänän vartioimaan LeKi verkkoon. Avausmaalin syöttivät Tuomas Väisänen ja Rasmus Orelma.
Palloseura lisäsi johtoaan kun Tatu Formiston laukaus pomppi verkkoon ajassa 13:18. 0-2 osuman syöttäjät Alexei Linyayev ja Samuli Virtanen.
LeKi pääsi erän lopulla nousemaan tasoihin kahdella maalia, jotka olisi yhtä hyvin voinut olla syntymättä. Ensin Kimi Viljakainen katkoi puolustuksen avaussyötön ja laukoi tarkasti yläkulmaan ajassa 16:00 numeroiksi 1-2 ja 24 sekuntia myöhemmin Valtteri Myllykallion veto Toni Lampon voittaman hyökkäyspään aloituksen jälkeen pyörähti Topi Salokannaksen suojuksista verkkoon joten avauserän jälkeen oltiin tilanteessa 2-2.

Toinen erä oli Palloseuralle vaikea. LeKi voitti sen 3-0. Ensin Valtteri Sinisalo laukoi ylivoimalla numeroiksi 3-2 ajassa 23:22. Tilanne pysyi pitkään maalin erona , mutta pelikellon näyttäessä aikaa 35:38 Riku Väkiparta laukoi sinivivalta Lampon voittaman hyökkäyspään aloituksen jälkeen numeroiksi 4-2. Erän viimeisellä minuutilla Sinisalo teki toisen ylivoimamaalinsa ja tilanne toisen erän jälkeen oli 5-2.

Kolmannessa erässä Palloseuran maalille luisteli Joona Nurmikko, joka onnistui hyvin ensimmäisessä Suomi-sarja ottelussaan ja piti maalinsa puhtaana, vaikka LeKi pääsi kolme kertaa yrittämään ylivoimallakin. Palloseuralla oli 3 mainiota paikkaa kavennuksen tekoon, kun ensin Santtu Rantanen ja myöhemmin Jalmari Mäkelä kahteen otteeseen karkasi läpiajoon, mutta Yrjänä veti maalilla joka kerta pitemmän korren joten LeKi otti voiton maalein 5-2.

Palloseuran valmennuksesta Nils Hagman kommentoi ottelua näin: Ei päästy sille tasolle mitä haettiin, surkea toinen erä oli myrkkyä tänään. Ensimmäinen erä selkeästi parasta antia tänään. Ehjä 60min on edelleen hakusessa! Kaikkien täytyy pystyä parantamaan suoritusta jatkossa!

Palloseuran riveissä nähtiin myös uusi pelaaja, Heinolasta lähtöisin oleva Martti Mäkinen, joka pelasi viime kaudella ja tämän kauden valmistavissa otteluissa Pyry u20 joukkueessa.
Tervetuloa Forssaan Martti!

Martti Mäkinen ELITEPROSPECTS