Samaan aikaan, kun Forssan Palloseuran edustusjoukkue yrittää selvitä talouskurimuksestaan, niin Suomen Jääkiekkoliitto on päättänyt heittää mielenkiintoisen kortin pöytään. Mestis-kausi jäi myös luonnollisesti kesken koronaviruksen takia, jonka seurauksena seurat kärsivät mittavia tappioita. Liitto haluaa omilla päätöksillään auttaa seuroja selviytymään ja on täten myöntänyt normaalia nopeammalla aikataululla Mestis-lisenssit kaikille päättyneellä kaudella Mestistä pelanneille seuroille.

Mausteensa lisenssiprosessiin tuo Mestiksen laajentaminen ensi kaudelle. Ensi kaudella Mestiksessä pelaa lähtökohtaisesti 14 joukkuetta 12 joukkueen sijaan ja näitä kahta lisäpaikkaa Jääkiekkoliitto on tarjonnut urheilullisin perustein Suomi-sarjan välieriin yltäneille joukkueille (Kiekko-Espoo, FPS, D-Kiekko ja Hunters). Jääkiekkoliitto on luvannut tukea Mestis-seuroja erilaisin tavoin. Esimerkiksi otteluohjelma ja sarjajärjestelmä suunniteltaneen siten, että ne rasittavat seurojen kassoja mahdollisimman vähän. Mestiksestä ei voi myöskään pudota ensi kauden päätteeksi Suomi-sarjaan, vaan seuraavat karsinnat pelataan vasta kaudella 2021-2022.

Forssan Palloseurassa suhtaudutaan mahdolliseen Mestis-paikkaan innolla, mutta realistisesti.

– Urheilullinen menestyksemme mahdollisti sen, että nousupaikkaa tarjotaan myös meille emmekä haluaisi heittää tilaisuutta hukkaan. Halu on kova, mutta emme ala paukuttelemaan henkseleitä, vaan tutkimme mahdollisuutta. Alkuviikosta julkaistu ”Pelasta Palloseura”-tukikampanja on nyt ensiarvoisen tärkeä, sillä ilman taloudellista tukea Suomi-sarjankin lisenssin saaminen olisi iso haaste, FPS:n puheenjohtaja Juha-Matti Vuorela kommentoi. Olisihan se hienoa nähdä FPS jälleen Mestiksessä yli kymmenen vuoden jälkeen, Vuorela lisää.

Tukesi FPS:lle on siis äärimmäisen tärkeä. Tukikampanja on akuutin, noin 30 000 euron kassavajeen tasaamiseksi alkanut mukavasti. Neljän ensimmäisen kampanjapäivän aikana seura on kerännyt 5000 euroa tukirahaa.

– Valtava kiitos jo etukäteen kaikille tukijoille, mutta valitettavasti jo kerätty summa ei vielä riitä. Lisää tukijoita tarvitaan ja nyt liiton lisämausteen myötä ystävien ja tuttavien haastaminen tukikampanjaan mukaan on entistä helpompaa, Vuorela lisää.