Suomi-sarja jatkuu kuluvalla viikolla Palloseuran osalta ainoastaan yhden ottelun verran. Palloseura matkaa perjantaina Kivistön Bussilla Pirkanmaan puolelle, jossa vastaan asettuu sarjassa tutuksi tuleva vastus, lähin naapurimme Lempäälän Kisa eli LeKi Hockey.

Palloseura ja LeKi pelaavat samassa välisarjassa. Muut joukkueet tässä välisarjassa ovat Pyry Nokialta ja Liikunnan Riemu Jyväskylästä. Kun muiden joukkueiden kanssa pelataan kaksinkertainen sarja, niin välisarjalaiset kohdataan 4 kertaa + vielä lisäottelut jotka ovat Pyry-FPS ja FPS-LeKi, joten LeKi kohdataan runkosarjassa siis viidesti. Hiukka kun vielä sekoitetaan niin FPS muodostaa MuIK Hockeyn kanssa lisäotteluparin joten myös Uusikaarlepyyläis joukkue kohdataan neljä kertaa!

No joka tapauksessa Palloseuran viikon ainoa ottelu pelataan Kiekkobussi Areenalla Lempäälässä, johon Forssan Jäähallilta on matkaa 68 km , joten lähes paikallisotteluhan tämä on.

Joukkueet kohtasivat ensimmäisen kerran viime viikon lauantaina Forssassa, josta Saukkopaidat vierailijat veivät mukanaan koko pistepotin lopulta maalein 1-4. Ottelu oli kuitenkin numeroitaan tiukempi, sillä LeKi:n kolmas maali syntyi tyhjään maaliin ajassa 59:30. Ottelun ratkettua vieraat pääsivät rokottamaan vielä kertaalleen.

LeKi:n parhaaksi pistemieheksi nousi lauantaina kaksi maalia tehnyt Toni Lampo jonka tehot ovat 2+4, Ville Viitanen on tehnyt 4+1 ja Juho Painilainen 2+3.

LeKi:n maalilla Valtteri Kyllinen on pelannut jokaisessa neljässä ottelussa , torjunta % on 89,3.

LeKi on voittanut pelaamistaan neljästä ottelusta 2 ja hävinnyt toiset 2. Joukkue on sarjataulukon kuudentena. Otteluista ainoastaan yksi on pelattu Lempäälässä, jossa Lapuan Virkiä kaatui 8-4. Ottelu jouduttiin pelaamaan loppuun harjoitushallissa , kun tuomaristo totesi että Kiekkobussi areenan jää oli pelikelvoton.

LeKi:n edelliset ottelut: FPS – LeKi 1-4, Riemu – LeKi 4-2, Pyry – LeKi 6-4, LeKi – Virkiä 8-4

Palloseura kärsi molemmissa viime viikonvaihteen otteluissa tappiot vaikka taisteli tiukasti molemmissa pisteistä. Järvenpäässä Haukat kiri viimeisen kympin aikana ohi ja voittivat 5-4. LeKi ottelu onnistuttiin tasoittamaan Santtu Rantasen maalilla kolmannessa erässä , mutta lopulta LeKi siis korjasi voiton.

Palloseuran parhaana pistemiehenä on tällä hetkellä Alexei Linyayev tehoin 2+1. Molemmat Alexein maalit syntyivät Haukkojen verkkoon. Tatu Formisto on syöttänyt pari maalia ja on tehoissa 0+2. Yhden maalin miehiä ovat William Paschen, Tuomas Väisänen, Jalmari Mäkelä ja Santtu Rantanen.

Palloseuran maalilla on kaikki 3 ottelua pelannut Topi Salokannas. Topin torjunta % on 88,1.

Palloseura on sarjassa kolmen ottelun jälkeen vielä pisteittä ja sijoitus on toiseksi viimeinen Virkiän pitäessä jumbopaikkaa hallussaan huonommalla maalierollaan.

Palloseuran edelliset ottelut: FPS – LeKi 1-4, Haukat – FPS 5-4 , FPS – Pyry 1-5

LeKi – FPS Perjantaina 27.9 klo 18:30 Kiekkobussi Areena, Lempäälä, Leijonat TV, FPS Fan Club

Valmentaja Nils Hagman mietiskeli alkukautta ja tulevaa ottelua näin:

-Yhden pelin viikko joten luonnollisesti kaikki fokus pitää olla tässä pelissä. Meidän täytyy puolustuspeliä ja myös tehokkuutta parantaa, meille on omiin mennyt yli 4 maalia/ottelu joka tarkoittaa sitä että meidän pitäisi tehdä 5 maalia jotta voitetaan ottelu. Tämä on ainakin kärkiporukoita vastaan kovan työn takana. Eli selvää on että meidän pitää puolustaa paremmin, mutta myös toisaalta viimeistellä tehokkaammin.
-Viimeksi LeKia vastaan oli tasainen vääntö joten kyllähän me lähdetään voittoa hakemaan. Meillä on tosi kova aloitus sarjaan, ensin mestari Pyry, sitten Haukat, joka myös on hyvä joukkue, ja vielä pari kertaa LeKi. Tämän jälkeen vielä lähes kuukauden vierasotteluputki joten pisteet ovat tiukassa. Pitää muistaa realiteetit, että meillä monia pelaajia jotka pelaavat ensimmäisiä miesten pelejään. Pyryllä ja Haukoilla sekä osittain myös LeKilla, vaikka siellä onkin porukka osittain vaihtunut, on runko pysynyt hyvin koossa ja porukat ovat rutinoituneita. Mutta tosiaan kolmea pistettä lähdetään Lempäälästä hakemaan!

Päävalmentaja Asko Rantasen sanoin: Lempäälässä pitää pelata ehjä 60 minuuttinen, pelin jänne pitää kestää koko pelin!

Poissa kokoonpanosta:

Daniel Haverinen 2-3 viikkoa