Jyri Waajakoski viihdyttää FPS-faneja myös alkavalla kaudella. Kuva: Christoffer Enckelman

FPS on solminut lisää jatkosopimuksia. Viime kauden joukkueesta tutut Jyri Waajakoski, Niklas Saha sekä Jukka-Pekka Kurtelius jatkavat FPS:ssa myös alkavalla kaudella. Joukkueeseen liittyvät try out-sopimuksilla myös Daniel Bäckström, Eetu Rasalahti ja edelliskaudelta tuttu Paul Manushin.

Jyri Waajakosken, 24, jatkosopimus takaa, että yksi viime vuosien Suomi-sarjan tehokkaimmista tutkapareista (Aleksi Karlsson & Waajakoski) nähdään myös ensi kaudella Mestiksessä. Waajakoskelle alkava kausi FPS:ssa on järjestyksessään neljäs. Suomi-sarjassa Waajakoski pelasi FPS:n paidassa 115 ottelua iskien tehot 48+87=135.

Niklas Saha, 22, antaa monipuolisuudelle kasvot, sillä lähtökohtaisesti laiturin tontilla viihtyvä Saha on viime kausien aikana nähty jokaisella mahdollisella pelipaikalla paitsi maalin suulla. Saha aloittaa viidennen täyden kautensa edustusmiehistössä.

Joukkue saa riveihinsä myös lisää johtajuutta, sillä edelliskausien joukkueen kapteenistoon kuulunut Jukka-Pekka Kurtelius, 36, jatkaa vihreässä nutussa. Ikinuorelle luottosoturille alkava kausi on FPS:ssa kahdeksas. Kurteliukselta löytyy vyöltään yksi ottelu Mestiksestä FPS-paidasta kaudelta 05-06.

Daniel Bäckström, 25, saapuu Palloseuran testattavaksi ison meren takaa. 184-senttinen keskushyökkääjä on pelannut viime kaudet Yhdysvaltojen NCAA III-sarjaa. Karhu-Kissojen kasvatti on pelannut ennen yliopistosarjoja junioritasolla myös Ruotsissa.

Joukkueeseen liittyy myös 21-vuotias Eetu Rasalahti. 174-senttinen KooKoo-kasvatti tulee antamaan näyttöjä Norjan kolmostasolla vietetyn vahvan kauden jälkeen. Viime kaudella Skien IHK:ta edustanut Rasalahti aloitti kautensa joukkueen U21-ryhmässä, jossa mies iski 35 ottelussa tehot 27+36=63, jonka jälkeen siirryttyään joukkueen edustusmiehistöön pistetahti oli vielä hurjempi, kun mies takoi 16 ottelussa vaatimattomasti tehot 22+33=55. Ennen tätä Rasalahti esiintyi Suomi-sarjassa HC Giantsin riveissä yhden kauden ajan.

Uusista pelaajista kenties mielenkiintoisin nimi, Paul Manushin, 31, palaa Palloseuraan antamaan näyttöjä kiekosta pidetyn välivuoden jälkeen. 187-senttinen, oikealta ampuva laituri viihdytti FPS-faneja edelliskaudella 15 ottelun verran, joissa mies ehti summata tehot 9+6=15, ennen kuin FPS:n kausi päättyi Hokkia vastaan pelatussa Suomi-sarjan välieräsarjassa.