Palloseuran taival Mestis karsinnassa vaikeutui, kun Hokki nappasi Forssasta 2-5 vierasvoiton karsintasarjan neljännessä ottelussa siirtyen sarjassa 3-1. Toki kaikki on vielä omissa käsissä, joten lauantaina Kajaaniin lähdetään hakemaan vierasvoittoa.

Avauserässä Hokki kävi ahnaasti päälle, ja Palloseuralla oli suuria vaikeuksia päästä pois omasta päädystä. Vieraiden avausmaali syntyi jo ajassa 2:02, kun Tuomas Komulainen ehti päädyssä kiekkoon ja syötti maalin kulmalle Eetu Selänteelle, joka nosti kiekon verkkoon Alex Mäkelän ohitse.

Palloseuralla oli hyvä tasoituspaikka viidennellä minuutilla kun Viljami Jokirinne hakeutui hienosti laukaisupaikkaan, mutta veto kilahti tolppaan.

Hokki meni 0-2 johtoon ajassa 16:43 kun Eetu Selänteen laukaus yllätti Alex Mäkelän. Tämän jälkeen Palloseura pääsi ylivoimalle, kun Janne Jokinen otti erän toisen jäähynsä. Kavennus oli lähellä, mutta Jere Ohtosen veto osui ylärimaan.

Toisessakin erässä Hokki loi parempia maalipaikkoja, mutta erässä ei maaleja nähty joten kolmanteen erään lähdettiin numeroissa 0-2.

Kolmannen erän alussa Palloseura pääsi pelaamaan ylivoimaa, Tomi Palo pääsi heti ensisekunneilla laukomaan, mutta laukoi ohi. Ylivoima ei tuottanut tulosta tälläkään kertaa. Sen sijaan, kun Hokki pääsi hetken kuluttua Bryce Martin jäähyn aikana ylivoimalle, niin vieraat siirtyivät 0-3 johtoon, Veli-Matti Tiuraniemi laukoi osuman one-timerilla ajassa 43:52.

Erän seuraavankin maalin teki Hokki , maalintekijänä Antti Myllyaho. Palloseura ei tässäkään onnistunut avaamaan peliä vaan Hokki karvasi kiekon ja Janne Jokinen syötti Myllyahon maalintekoon ajassa 51:41.

Palloseura löysi kuitenkin Eetu Selänteen jäähyn aikana maalijyvän, ajassa 53:52 syntyi 1-4 kavennus. Viljami Jokirinne syötti siniviivalta b-pisteelle Otto Pasoselle, joka jatkoi maalin eteen, sieltä Juuso Fagerström ohjasi kavennuksen.

Maalista Palloseura sai uutta puhtia ja nelisen minuuttia loppua Joonas Virtanen syötti maalin takaa ja Otto Pasonen laukoi 2-4 kavennuksen etuyläkulmaan, maalin toinen syöttäjä oli Risto Saarinen. Palloseura otti hetkeä myöhemmin aikalisän ja Alex Mäkelän pois maaliltaan. Kuudella viittä vastaan pystyttiin luomaan useampi tilanne, mutta Kristian Tamminen ei ollut enää yllätettävissä. Lopulta Eetu Selänne pääsi karkuun ja teki illan kolmannella maalillaan loppunumeroiksi 2-5.

Alex Mäkelä torjui ottelussa 32 kertaa. Hokin maalilla Kristian Tamminen torjui 35 kertaa, näistä 18 kolmannessa erässä.

Kuva: Kari Vahaniitty

Teksti: Timo Tukia