Palloseuran tämän viikon molemmat ottelut pelataan Itä-Suomessa. Perjantaina pelataan Imatralla ja lauantaiksi siirrytään Pohjois-Karjalan puolelle Outokumpuun.

Perjantain ottelussa Palloseuraa isännöi Imatran Ketterä. Tämä on joukkueiden välillä kauden neljäs ja viimeinen kohtaaminen. Ketterä on voittanut kaikki ottelut, niinkuin itseasiassa kaikki kohtaamiset Mestiksessä kolmen kauden aikana. Kerran Palloseura on onnistunut venyttänyt ottelun jatkoajalle, toissakaudella. Tällä kaudella Imatralla Ketterä voitti 6-1, Ville Viskari Palloseuran maalilla torjui kotikaupungissaan 47 kertaa. Forssassa ensimmäisessä ottelussa Palloseura oli lähellä yllätystä, mutta 3-1 johto vaihtui lopulta 3-5 tappioon. Toinen peli meni Ketterälle selkeästi 1-6. Ketterä on sarjassa toisena, 4 pistettä Peli-Karhuja jäljessä, mutta 4 ottelua enemmän pelanneena.

Ketterän kultakypärää kantaa Forssalaispeluri Miku Ronkainen. Miku on pelannut todella vahvan kauden ja tehtaillut pisteet 22+26 joka on Mikun henkilökohtainen ennätys. Mikun kanssa useasti samassa ketjussa pelannut Akseli Mäkinen on noussut toiseksi tehoin 15+24 ja kolmantena tulee Jimi Rönkkönen, joka on haalinut pisteet 16+14. Toinen Forssalaiskasvatti Riku Tuomola on pakin paikalta tehoillut 6+19 pistettä.

Ketterän maalilla ykkösvahdin viitta pysyy tiukasti Santeri Lipiäisen hartioilla. 28 ottelua ( 15-4-9) , torjuntaprosentin ollessa 91,97. Lipiäinen on pelannut peräti 5 nollapeliä. Reima-Ville Roos on myös pelannut hyvin, hän on pelannut 17 ottelua saldolla 10-1-4. Roosin torjuntaprosentti on 88,86.

Ketterän edelliset ottelut: Ketterä – K-Vantaa 5-1, IPK – Ketterä 3-4, Hokki – Ketterä 1-5, Ketterä – KOOVEE 1-3, Ketterä – IPK 1-3

Ketterä – FPS perjantaina 16.2 klo 18.30 OmaSp-Areena, Imatran jäähalli , MTV Katsomo

Lauantaina Palloseura pelaa Outokummussa, jossa JoKP joutuu tällä kaudella pelaamaan kotiottelunsa Joensuun hallin rakennuksen vuoksi. JoKP on Ketterän tavoin ollut Palloseuralle ylitsekäymättömän vaikea vastus, sillä Ketterän tavoin Kiekko-Pojat ovat voittaneet Palloseuran kerta toisensa jälkeen. Tällä kaudella Outokummussa JoKP voitti 3-1, Forssasta pisteet lähtivät vieraiden matkaan numeroin 2-5 ja toisessa ottelussa vieläkin selkeämmin eli 1-6.

Viimeksi Forssan ottelussa Palloseuraa parilla maalillaan kurittanut Kristjan Kombe jatkaa Kiekko-Poikien kultakypäränä tehoin 15+28. Toisena pisteissä tulee Niklas Meriläinen numeroin 10+17 ja kolmantena on Ivo Sedlacek tehoilla 12+12. Forssassa pelanneista Severi Savijoki on tehnyt 2+7 ja Mikael Tapio Joensuulaisten riveissä 0+4, joista 0+3 Fopsia vastaan..

Eemil Vinni torjui hyvin Forssassa Palloseuraa vastaan ja on ollut Kiekko-Poikien menestyksen takana koko kauden, sen ajan kun Vinni oli U20 MM-kisoissa , Kiekko-Pojat hävisivät jokaisen ottelun. Vinni on pelannut 28 ottelua tilastoin 15-7-6, torjuntaprosentti on kauden aikana noussut ja ylittää nyt 90% eli on 90,22% . Veeti Koppanen on toinen maalivahti, 9 ottelua (0-3-6), torjuntaprosentti on 84,65.

Kiekko-Poikien edelliset ottelut: JoKP – KOOVEE 6-0, JoKP – K-Vantaa 0-1 (ja), FPS – JoKP 1-6, TUTO Hockey – JoKP 3-2(ja),  JoKP – TUTO Hockey 6-1. Ennen FPS ottelua JoKP pelaa perjantaina Iisalmessa IPK:n vieraana.

JoKP – FPS lauantaina 17.2 klo 17.00 Outokummun Jäähallilla , MTV Katsomo

Palloseura pelasi viime viikolla kaksi ottelua, jotka molemmat olivat pelillisesti hyviä. KOOVEE:ta vastaan saatiin helpottava voitto 30.n Tampereelle matkanneen kannattajan iloitessa mukana. RoKi ottelussa pelattiin myös pirteästi, mutta pisteet matkasivat silti lappiin.

Palloseuran kultakypärää kantoi viikonvaihteen otteluissa Justus Ojala tehoin 3+11. Viljami Jokirinteellä on samat tehot. Risto Saarinen on pisteen perässä , pisteet ovat 6+7.

Alex Mäkelä torjui RoKi ottelussa 36 kertaa, Axun torjuntaprosentti on nyt 89,55. KOOVEE ottelussa maalin suulla pelasi Ässä-laina Topias Rovio, joka torjui hyvin kauden ensimmäisessä miesten ottelussaan. Ville Viskari on jo toipunut pelikuntoon joten eiköhän nyt mennä kaksikolla Mäkelä/Viskari.

Bryce Martin ja Samuel Zahradnik pelasivat ensimmäiset ottelunsa Mestiksessä, molemmista lienee apua kevään aikana. Uutena pelaajana joukkueeseen on liittymässä hyökkääjä Jack Jeffers.

Palloseuran edelliset ottelut: KOOVEE – FPS 2-4, FPS – RoKi 0-3, FPS – JoKP 1-6, KeuPa HT – FPS 4-2, FPS – Jokerit 0-3

Poissa vahvuudesta:

Miska Vilppola / alaraajavamma / noin 2 viikkoa