Palloseura aloitti kolmen ottelun viikkonsa kohtaamalla Helsingin Jokerit kotihallissaan. Aivan yhtä paljon yleisöä ei arki-iltana pelattu ottelu vetänyt kuin joulun alla, mutta mukavasti 852 katsojaa oli paikalla.

Avauserässä Jokerit oli hallitsevampi, ja vaikka Palloseurakin yritti hyökätä ja pääsi jopa pari kertaa 2vs1 hyökkäykseen, niin Ville Kolppanen Jokeri maalilla selvisi ilman torjuntoja avauserän. Jokerit onnistui ohittamaan kerran avauserässä 10 kertaa torjuneen HPK-laina vahti Juho Markkasen. Maalintekijänä Väinö Sirkiä ajassa 13:45.

Toisessa erässä Jokerit otti heti alussa 0-2 johdon Niclas Tenhovuoren laukauksella. 27 minuutin pelin jälkeen tilanne oli jo 0-3 kun Leevi Lembergin veto painui maaliin. Tämän jälkeen Jokereille tuomittiin rangaistuslaukaus kiekon sulkemista. Juho Markkanen torjui hienosti Lembergin yrityksen. Tästä alkoi Palloseuran alivoima taistelu, kun Jokerit pääsi pahimmillaan pelaamaan yli minuutin viidellä-kolmea vastaan. Palloseuran ylivoima oli vahvaa, Jere Ohtonen otti komeita blokeja ja Juho Markkanen torjui kaiken, yhteensä Markkaselle kertyi toisessa erässä 21 torjuntaa.

Palloseuran paras tilanne oli Kasper Seppälällä, joka heti toisella minuutilla oli nokikkain Kolppasen kanssa, mutta ei onnistunut rystyvedolle maalinteossa. Joonas Virtanen kilautti 28 minuutin kohdalla tolppaa.

Kolmanteen erään Palloseuran maalille luisteli Alex Mäkelä. Palloseura oli heti alussa lähellä maalintekoa, kun Jere Ohtonen pääsi läheltä yrittämään, mutta kiekko jäi Kolppasen suojiin. Jos Jokerit sai toisessa erässä pelata ylivoimaa, niin kolmannessa vierailijat istuivat 4 rangaistusta.Hyvät tilanteet olivat myös Justus Ojalalla ja Erik Heikkilällä. Palloseura ei kuitenkaan onnistunut ohittamaan kolmannessa erässä 10 kertaa torjunutta Ville Kolppasta joten pisteet lähtivät pääkaupunkiin numeroin 0-3. Alex Mäkelälle kertyi kolmannessa erässä ilman takaiskuja 6 torjuntaa.

Kuva: Kari Vahaniitty

Teksti: Timo Tukia

FPS Fan Clubin palkinnot jakoi tälläkertaa Fan Clubin kunniajäsen Kaj Kunnas. Pizzeria Mali pizzan kuittasivat Oskari Lahtinen ja Jere Ohtonen.