Palloseura matkasi perjantaina viikon ainoaan vieras otteluunsa Keuruulle KeuPa HT:n vieraaksi.

Palloseura hallitsi avauserää ja ansaitsi 0-1 erävoittonsa. Erän ainoan maalin teki Santtu Rantanen ajassa 6:09. Santtu Rantanen seurasi mv Juho Helander eteen torjuman kiekon ja laittoi limpun verkkoon. Kyseessä oli Santun uran ensimmäinen Mestis maali, jonka syöttivät Justus Ojala ja Erik Heikkilä.

Hetkeä myöhemmin Viljami Jokirinne karkasi läpiajoon, Helander onnistui räpylätorjunnassan. Palloseura kesti Kasper Seppälän rangaistuksen, ja aivan lopussa alkoi Palloseuran yv kun KeuPa:lla oli 7 pelaajaa kentällä.

Alex Mäkelä torjui avauserässä 6 kertaa. Kotijoukkueen Juho Helander otti 10 torjuntaa.

Toisen erän alun ylivoima ei tuottanut tulosta, neljännellä minuutilla Erik Heikkilä nousi hyvin maalille, mutta Helander onnistui torjunnassaan.

KeuPa HT nousi tasoihin ajassa 24:42, viime kaudella Palloseuraa edustanut Konsta Keteli pääsi laukomaan ”ikävän” korkuisen vedon puolustajan jaloista ja veto upposi Alex Mäkelän patjan yli verkkoon ja tilanne oli 1-1. Kotijoukkue meni 2-1 johtoon ajassa 26:49, Leo Ring syötti ja puolustaja Arturs Andzams laukoi kiekon tolpan kautta verkkoon.

KeuPa oli lähellä jo kolmatta maalia kahdeksannella minuutilla, kun Tomi-Petteri Ansio laukoi ja Jasper Rantanen pääsi ripariin, mutta Alex Mäkelä torjui tilanteet. Rantanen törmäsi tilanteessa Mäkelään , mutta Axu ei onneksi loukkaantunut pahemmin.

Palloseura sai erän puolivälin jälkeen otetta takaisin peliin ja kehitteli vaarallisia tilanteita. Risto Saarinen pääsi yrittämään maalintekoa ja hetkeä myöhemmin Viljami Jokirinne nousi maalin kulmalle ja Jere Ohtonen pääsi laukomaan, mutta ilman tulosta.

Palloseura pääsi kolmisen minuuttia ennen summeria ylivoimalle, tulosta ei syntynyt tästäkään. Aivan viime sekunneilla Viljami Jokirinne nousi maalille, Helander torjui, joten toisen erän jälkeinen tilanne oli 2-1.

Toisessakin erässä Palloseura oli torjuntojen valossa niskan päällä, Mäkelä torjui jälleen 6 kertaa ja Helander 16 kertaa.

Palloseura nousi heti kolmannen erän alussa 2-2 tasoihin, Juuso Fagerström ajoi vauhdilla maalille ja laittoi kiekon verkkoon ajassa 40:31.

KeuPa:lla oli pari pahaa tilannetta, molemmissa pääosissa ex-FPS pelaajat, ensin Joni Kuoppala nousi ja jatkossa kilahti Palloseuran maalin tolppa. 4 minuutin kohdalla Konsta Keteli laukoi ensin sivuverkkoon ja jatkossa Alex Mäkelä venyi hienoon mailatorjuntaan. Palloseura joutui alivoimalle, kun Erik Heikkilä joutui korkeasta mailasta jäähylle erän kuudennella minuutilla, Palloseuran alivoima kesti hienosti.

Erän puolivälissä Risto Saarinen tuli hienoilla harhautuksilla maalipaikkaan, mutta Helander torjui tämänkin. Palloseura joutui uudelleen alivoimalle , kun Markus Lahtinen joutui kampituksesta jäähylle. Alivoima kestettiin mutta KeuPa HT meni muutamaa sekuntia myöhemmin 3-2 johtoon Joni Airon maalilla ajassa 54:38. Lopussa Palloseura haki tasoitusta , sitä ei syntynyt ja KeuPa HT pääsi tekemään tyhjiin loppunumeroiksi 4-2.

Alex Mäkelälle kertyi yhteensä 18 kertaa, jokaisessa erässä 6 kertaa. Juho Helander torjui isäntien maalilla 31  kertaa.

Teksti: Timo Tukia