Viikon otteluissa kohdataan RoKi Hockey ja KOOVEE. Rovaniemeläiset saapuvat Forssaan, ja KOOVEE kohdataan Tampereen legendaarisessa Hakametsässä.

Perjantaina Forssaan saapuva RoKi tulee kauden toiselle Forssan vierailulle. Viimeksi Palloseura voitti marraskuun alussa numeroin 3-1. Rovaniemellä pelattiin sekä perjantaina että lauantaina. RoKi onnistui voittamaan molemmat ottelut. Numerot olivat 4-3 ja 6-2. RoKi on hävinnyt edelliset 4 otteluaan, joukkueen sijoitus on yhdeksäs.

Rovaniemeläisten kultakypärää kantanut Jaakko Harjula siirtyi loppukaudeksi Liigaan Oulun Kärppien riveihin. Uusi kultakypärän kantaja on Jere-Matias Alanen tehoin 20+12. Tilastoissa toisena tulee kokenut Antti Erkinjuntti pistein 8+19 ja kolmanneksi on noussut Palloseuran paidassa kovia tehoja iskenyt puolustaja Paavo Tyni numeroin 6+20. Paavon hyvät otteet oli huomattu Oulussakin ja hän pääsi pelaamaan pari matsia Kärpissä lainapelaajana.

Lappalaismiehistön maalivahti osastolla on myös tapahtunut. Palloseurassakin, juuri RoKi:a vastaan vierasottelussa, pelannut Tappara-vahti Vilho Heikkinen siirtyy loppukauden lainasopimuksella Rovaniemelle. Joukkuen maalivahdeista eniten on peliaikaa saanut Roni Huunonen, joka on pelannut 26 ottelua saldolla 10-6-7, torjuntaprosentin ollessa 87,23. Samuli Tervo on ehtinyt pelaamaan 7 ottelua (1-3-3) torjuntaprosentilla 85,48.

RoKi on pelannut viimeaikoina näin: RoKi- K-Espoo 1-5, RoKi- K-Espoo 2-6, RoKi – KOOVEE 2-3(vl), RoKi- KeuPa HT 3-5, RoKi- Hermes 4-1. Ennen Forssaan saapumistaan RoKi pelaa torstaina Keuruulla ja jatkaa Forssasta vielä Turkuun.

FPS – RoKi Pe 9.2-24 klo 18.30 Forssan Jäähallilla

Lauantaina Palloseura matkaa Tampereelle, jossa Hakametsässä kohdataan hyvään iskuun päässyt KOOVEE.

KOOVEE on voittanut neljä edellistä otteluaan ja yrittää kammeta vielä playoff villikortti kierrokselle mukaan. Eroa KeuPa:an on 4 pistettä joten aivan mahdollistahan tuo on, kun 10 ottelua on pelaamatta. Ennen Palloseuran kohtaamista KOOVEE pelaa tällä viikolla K-Espoon vieraana keskiviikkona ja vielä perjantaina Hakametsässä TUTO Hockeyta vastaan.

Janne Seppänen kantaa Dynamon kultakypärää tehoin 13+24. Niko Lahtisella on 14+12, mutta hän on Mestiksen tilastosivun mukaan loukkaantunut. Samu Markkulalla on 6+17 ja Tomi Purmolalla 10+11. Palloseuran paitaa aikanaan kantanut Santtu Hakanen on tehoissa 3+12. KOOVEE lainasi Lukosta U20 puolustaja Luka Tiihosen paikkaamaan U18 maajoukkueessa pelaavan Sebastian Soinin poissaoloa.

KOOVEE:n maalilla Verneri Virtanen on viime aikoina pelannut vahvasti, hänet valittiiin Mestiksen viime viikon pelaajaksi. Virtanen on pelannut 18 ottelua saldolla 7-4-7, torjuntaprosentin ollessa hyvä 90,83. Patrik Hamrla on pelannut 19 ottelua saldolla 4-2-12. Torjuntaprosentti hänellä on 86,33.

KOOVEE:n edelliset pelit: Ketterä – KOOVEE 1-3, KOOVEE – Hokki 4-1,  K-Vantaa – KOOVEE 0-1, RoKi – KOOVEE 2-3(vl), Hermes – KOOVEE 6-1 .

KOOVEE – FPS La 10.2 klo 17.00 Hakametsä, Tampere . MTV Katsomo. FPS Fan Club mukana kannustamassa 🙂

Palloseura pelasi viime viikolla 3 ottelua. Jokereita vastaan tuli 0-3 tappio, kolmannessa erässä oli paikkoja nousta vielä peliin mukaan tässä kuitenkaan onnistumatta. Perjantain KeuPa HT ottelua hallittiin, mutta sekin kääntyi kotijoukkueelle numeroin 4-2 (viimeinen tyhjiin). Lauantaina alku lupaili hyvää, kun Osku Lahtinen kauden avausmaaliillaan vei Palloseuran johtoon. Siihen ilonaiheet sitten loppuivatkin ja pisteet matkasivat Kiekko-Poikien matkassa Pohjois-Karjalaan nuemroin 1-6.

Justus Ojala ja Viljami Jokirinne ovat molemmat koonneet pisteet 3+11. Kolmantena tulee Risto Saarinen tehoin 6+6. Puolustaja Bryce Martin saapui suomeen viikonlopulla ja on valmis pelaamaan ensimmäiset pelinsä. Myös hyökkääjä Samuel Zahradnik on saapunut maanantaina suomeen joten myös hän on valmis pelaamaan loppuviikosta.

Juho Markkanen kävi pelaamassa Jokerit ottelun pari ensimmäistä erää torjuen 31/34 laukausta. Alex Mäkelä piti kolmannessa erässä nollan,  Axu aloitti myös KeuPa HT ja JoKP ottelun. JoKP ottelussa Ville Viskari pelasi reilun erän. Axun torjuntaprosentti on 89,45 ja Villen 85,33. Ville on nyt kuitenkin D-to-D listalla ,joten maalivahti tilanne saattaa elää viikon aikana.

Palloseuran edelliset ottelut: FPS – JoKP 1-6, KeuPa HT – FPS 4-2, FPS – Jokerit 0-3, FPS – Hermes 3-4, FPS – IPK 2-5.

Puolustajat Samuli Virtanen ja Oskari Lahtinen pelaavat keskiviikkona 7.2 HPK:n paidassa lainapelaajina uransa ensimmäiset Liiga ottelut.

Poissaolijat : (tilanne 7.2-24)

Ville Viskari (alavartalo / päivä kerrallaan)

Devon Skoleski (alavartalo / viikko kerrallaan)

Miska Vilppola (alavartalo / viikko kerrallaan)