Palloseuran viikon kolmas ottelu pelattiin lauantaina Forssassa. Vieraaksi oli saapunut Joensuun Kiekko-Pojat.

Ensimmäinen vaarallinen tilanne oli vierailla, kun Palloseuraa monesti HPK-lainana edustanut Mikael Tapio nousi vahvasti maalinkulmalle, mutta Alex Mäkelä torjui tilanteen. Heti perään Risto Saarinen järjesti Eetu Santaselle tilanteen , mutta Eetu laukoi ohi maalin. Muutama sekunti eteenpäin tästä niin Palloseura otti 1-0 johdon Oskari Lahtisen kauden avausmaalilla. Eetu Santanen järjesti tilanteen ja Oskun veto upposi , Saariselle myös syöttöpiste. Maali syntyi ajassa 3:44.

Palloseura joutui alivoimalle, kun Tomi Palo joutui ajassa 6:33 huitomisesta boxiin, Kiekko-Pojat tarvitsivat vain puolisen minuuttia ylivoimaa kunnes Mikael Tapio syötti ja kultakypärä Kristjan Kombe laukoi pelin tasoihin. Tästä ei menty taas eteenpäin kuin samat puolisen minuuttia, kun JoKP juhli jälleen maalia, tosin ennenaikaisesti, kiekko nimittäin oli sivuverkossa joka selvisi videotarkastuksessa. Seuraanneen aloituksen jälkeen kiekko kuitenkin upposi maaliin, kun Eppu Karuvaara laukoi etuyläkulmaan ja kiekko ohitti Alex Mäkelän.

Palloseura kesti Santtu Rantasen rangaistuksen ja pääsi itse ylivoimalle, pari kertaa päästiin laukomaan hyvistä paikoista, mutta Eemil Vinni kesti joten toiseen erään lähdettiin numeroista 1-2.

Toisen erän aluksi Kiekko-Poikien Miska Hattunen karkasi läpi mutta laukoi ohi. Palloseura joutui alivoimalle Samuli Virtasen huitomisjäähyn ajaksi, alivoima kesti. Vieraiden painostus jatkui ja ajassa 26:36 numerot vaihtuivat, Adam Dvorak pyörähti maalin eteen ja laukoi kiekon maaliin, Tapiolle illan kolmas maalisyöttö.

Taneli Kovaniemellä oli upea paikka seitsemän minuuttiia ennen summeria viedä vieraat jo kolmen maalin johtoon, mutta Alex Mäkelä venyi upeaan torjuntaan. Kiekko-Poikien neljäs osuma syntyi sitten ajassa 34:40, kun Rasmus Kuiri pääsi maalin edestä tuikkaamaan kiekon verkkoon. Seuraavalla minuutilla Palloseuran valmennus herätteli joukkuetta vaihtamalla Alex Mäkelän pois maaliltaan ja Ville Viskari luisteli maalin suulle. Viskari otti alkuun pari hyvää torjuntaa, mutta Kasper Mäenpään veto yllätti maskissa olleen Viskarin joten kahden erän jälkeinen tilanne oli jo murheellinen 1-5.

Kolmannessa erässä, joka sekin oli Kiekko-Poikien hallintaa, syntyi vielä yksi maali. Kombe laukoi illan toisen osumansa ylivoimalla ajassa 57:06. Loppunumerot tänään Kiekko-Poikien 1-6 voitto.

Alex Mäkelä torjui 23 kertaa, Ville Viskarille kertyi 17 torjuntaa. Eemil Vinni vieraiden maalilla torjui 15.

Ilon aiheet ottelussa olivat vähissä. Maalivahdit ottivat hyviä torjuntoja, Osku Lahtinen teki kauden avausosumansa ja jakeli muutaman hyvän takaluksen. Santtu Rantanen taklasi hyvin ja pelasi muutenkin energisesti.

Kuva: Kari Vahaniitty

Teksti: Timo Tukia