Paras seitsemästä pelattavat Mestis karsinnat alkavat perjantaina Kajaanissa. Toinen ottelu pelataan heti perään lauantaina myöskin Kajaanissa.

Ensi viikolla pelataan tiistaina ja keskiviikkona Forssassa. Tarvittaessa jatketaan Kajaanissa jälleen lauantaina.

Karsintojen koko ohjelma löytyy Mestis sivustolla.

Hokki ja Palloseura kohtasivat runkosarjassa tietenkin 4 kertaa. Kajaanissa Hokki otti puhtaat 3-0 ja 4-0 voitot. Ottelut olivat Palloseuran kauden heikoimpia, toisessa ottelussa Eetu Nieminen tarvitsi nollapeliin vain 8 torjuntaa. Forssassa ensin Palloseura otti 5-2 voiton, mutta toisessa Hokki kesti Palloseuran loppurynnistyksen ja vei pisteet numeroin 1-2.

Helmikuun alusta lähtien Hokin ainoa voitto on juuri Palloseurasta, lisäksi Kainuulaiset onnistuivat nappaamaan Rovaniemeltä yhden pisteen 6-5 jatkoaika tappiossa.

Palloseuralla on samalla aikajaksolla 3 pisteen voitto KOOVEE:sta , vl-voitto KeuPa HT:sta. Lisäksi Palloseura saalisti pisteen jatkoaikatappiossa Joensuussa ja viimeksi vl-tappiossa K-Espoota vastaan.

Hokin paras pistemies runkosarjassa oli puolustaja Niko Mikkola, joka teki 7 maalia ja syötti 21. Parhaat maalintekijät olivat Juuso Aaltonen, joka oli joukkueensa toiseksi paras pistenikkari tehoin 12+15, sekä Palloseuraakin edustanut Janne Jokinen jonka pisteet runkosarjassa olivat 12+7.

Loukkaantumisista kärsinyt Forssalaiskasvatti Kasperi Heinänen teki runkosarjassa 2+8. Kesken kauden Forssasta Kajaaniin siirtynyt Tomi Niku , joka on myös loukkaantuneena, teki Hokki paidassa 2+5 (kauden saldo yhteensä 2+9).

Maalilla ex-FPS peluri Eetu Nieminen pelasi eniten, 25 ottelua tilastoin 4-8-9, Eetun torjuntaprosentti runkosarjassa oli 88,01. Alkuvuodesta Hokkiin liittynyt Kristian Tamminen pelasi 12 ottelua saldolla 3-0-9, torjuntaprosentin ollessa 88,89. Joukkueen kolmas maalivahti, alkukaudella torjuntavastuun Niemisen kanssa jakanut Faustas Nauseda pelasi 16.ottelussa tilastoin 2-2-11, hänen torjuntaprosentti oli runkosarjassa 87,56.

Hokin edelliset ottelut: Hokki – JoKP 2-4, RoKi – Hokki 6-5(ja), TUTO – Hokki 4-2, FPS – Hokki 1-2, Hokki – IPK 2-3

Palloseura sai hyvän kenraalin pelattuaan Kiekko-Espoon tasapäisesti viime viikolla. Takaiskuna ottelusta kuitenkin tuli Bryce Martinille polvitaklauksesta tullut kolmen ottelun pelikielto, vaikka itse ottelussa tilanteesta ei annettu lainkaan rangaistusta.

Palloseuran nyky kokoonpanosta eniten pisteitä keräsi Justus Ojala tehoin 3+16. Viljami Jokirinne teki 3+14, vaikka kevätkaudella poissa oloja oli huomattavan paljon varusmiespalveluksesta johtuen. Risto Saarisen tilastoihin kertyi runkosarjassa tehot 6+9. Parhaat maalintekijät olivat Erik Heikkilä ja Otto Pasonen jotka tekivät molemmat 6 maalia, Saarisella on tilastoissa myös 6 maalia, mutta yksi hänen maalinsa oli Joonas Virtasen tekemä.

Palloseuran maalilla Alex Mäkelä pelasi runkosarjassa 39 ottelua tilastolla 4-6-28. Axun torjuntaprosentti runkosarjassa oli 88,85%. Ville Viskarille kertyi runkosarjalla 8 ottelua saldolla 0-0-4, Viken torjuntaprosentti oli 86,30.

Keskimäärin eniten peliaikaa keräsi Bryce Martin, joka toki pelasi vain 9 ottelua, 21,37 min/ottelu. Oskari Lahtinen pelasi keskimäärin 20 min / ottelu ja Samuli Virtanen 19.59/ottelu.

Palloseuran paras aloittaja runkosarjassa oli Jere Ohtonen, joka voitti aloitukset 56% varmuudella. Jack Jeffers, Devon Skoleski ja Tomi Palo voittivat puolet aloituksista.

Palloseuran ylivoima onnistumisprosentti oli runkosarjan heikoin, 9,94% . Alivoima puolestaan onnistui seitsemänneksi parhaiten, kun jäähyt tapettiin 80% varmuudella.

Hokilla puolestaan alivoima toimi heikommin, runkosarjassa kymmenenneksi parhaiten 77,84% , mutta Hokin ylivoima toimi selkeästi paremmin, kun joukkue onnistui tekemään osuman noin joka viides kerta, 20,69% jolla oli seitsemänneksi paras.

Palloseuran edelliset ottelut: FPS – K-Espoo 5-6(vl) , Hermes – FPS 6-3, FPS – KeuPa HT 4-3(vl), FPS – KOOVEE 0-6, FPS – Hokki 1-2

Palloseuraa on lähdössä paikan päälle kannustamaan myös FPS Fan Clubin faniryhmä perjantaiaamusta!

Palloseuran joukkue lähtee matkaan torstaina. Palloseuran pelipaikalle kuljettaa KOIVUHUHTA

Palloseuran huollon matkaa tukemassa PIZZERIA MALI ja AUTOKEIDAS

Poissa kokoonpanosta:

Bryce Martin (pelikielto)

Malte Hasselgren (kausi ohi)

Hokki – FPS perjantaina 15.3 klo 18.30 Kajaanin Jäähalli , MTV Katsomo, FPS Fan Club

Hokki – FPS lauantaina 16.3 klo 17.00 Kajaanin Jäähalli, MTV Katsomo, FPS Fan Club

Kokoonpanot ottelu 2 16.03.24