Palloseura sai kauden ensimmäiseen kotiotteluunsa vastaansa Kiekko-Vantaan. Ottelu oli samalla viimeinen valmistava ottelu ennen viikon kuluttua alkavaa Mestistä.

Kiekko-Vantaa osui heti ensimmäisestä tilanteesta kun Aleksanteri Kaskimäki siirsi irtokiekon verkkoon maalin edestä kun ottelu oli vanhentunut vain 33 sekuntia.

Palloseuran tasoitus syntyi ajassa 8:36, K-Vantaalle oli rangaistus tulossa ja Palloseura pyöritti kuudella viittä vastaan. Lopulta Jere Ohtonen pääsi maalin kulmalta tuikkaamaan pelin tasoihin. Maalin syöttäjinä olivat Risto Saarinen ja Joonas Liimatainen.

Molemmilla joukkueilla oli tilanteensa lisäosumiin, mutta niitä ei syntynyt joten toiseen erään mentiin numeroissa 1-1. Avauserässä 11 kertaa torjunut , ensimmäistä otteluaan Suomessa pelannut, Thomas Sigouin venyi pariin upeaan pelastukseen.

Toisessa erässä K-Vantaa otti 1-2 johdon Santeri Hartikaisen tarkalla takakulma vedolla ajassa 23:37 ja pian tilanne oli 1-3, kun Niklas Nordgren pääsi ylivoimahyökkäyksen päätteeksi laukomaan kiekon ohi Thomas Sigouinin.

Alakynnessä erän alun ollut Palloseura kavensi numeroiksi 2-3 ajassa 28:56. Risto Saarinen pääsi nokikkain K-Vantaan maalivahti Aleksi Seppälän kanssa eikä erehtynyt, kavennusmaalin syöttivät Tomi Palo ja Tomi Niku.

Erä oli juuri ylittänyt puolivälinsä kun Palloseura onnistui jälleen, Michal Kvasnica pääsi keskeltä laukomaan pelin tasoihin Miro Lehtimäen ja Malte Hasselgrenin toimiessa syöttäjinä.

Kolmanteen erään lähdettiin kuitenkin vierasjoukkueen johtaessa ottelua 3-4. Erän viimeisellä minuutilla Robin Laukkanen yllätti Thomas Sigouinin takakulma vedolla.

Kolmas erä alkoi Palloseuran ylivoimalla kun Santeri Hartikainen nosti summerin soidessa kiekon katsomon verkkoihin. Ylivoima pyöri hyvin ja pari kertaa kilahti tolppakin, mutta verkkoon asti kiekko ei tietään löytänyt.

K-Vantaa otti 3-5 johdon Adam Srdinkon melko kaukaa laukoman vedon painuessa verkkoon ajassa 47:29.

Vielä samalla minuutilla Oskari Lahtinen joutui jäähylle. Palloseuran alivoima kesti ja heti perään Palloseura pääsi kokeilemaan ylivoimaa Jasper Matilaisen koukkaamisrangaistuksen aikana. Tulosta ei syntynyt joten tilanne säilyi ennallaan. Lahtinen joutui uudelleen jäähypenkille vajaa viisi minuuttia ennen loppua. Tämäkin kestettiin ja jäähyn päätyttyä Palloseuran valmennus otti aikalisän ja Thomas Sigouinin pois maalilta. Palloseura pystyi ilman maalivahtia luomaan hyvää painetta , mutta ilman tulosta. Lopulta K-Vantaa pääsi purkamaan tilanteen ja Markku Kitunen nosti kiekon tyhjiin, tilanteeksi 3-6. Ottelun jo ratkettua Niklas Nordgren kaunisteli vielä K-Vantaan voittonumeroiksi 3-7 päästyään maalinkulmalta tuikkaamaan kiekon verkkoon.

Thomas Sigouin torjui ottelussa 33 kertaa ja Kiekko-Vantaan Aleksi Seppälä 28 kertaa.

Kuva: Kari Vahaniitty

Teksti: Timo Tukia