Uusi , mielenkiintoinen Mestis kausi pyörähtää käyntiin kuluvalla viikolla. Palloseura pelaa viikonlopulla 2 vierasottelua. Perjantaina kohdataan Turussa TUTO Hockey ja lauantaina matkustetaan Tikkurilaan Kiekko-Vantaan vieraaksi.

TUTO Hockey kohdattiin 2 kertaa valmistavissa otteluissa. Kauden ensimmäisessä ottelussa Loimaalla Turkulaiset ottivat 0-3 voiton ja Turussa pelatussa toisessa ottelussa TUTO oli parempi maalein 7-3.  TUTO Hockey pelasi harjoituskaudella 8 ottelua saldolla 3-1-1-3.

TUTO Hockeyn tehokkain pelaaja harjoitusotteluissa oli, Forssalaisille tuttu, Karri Forsblom joka teki kahdeksaan otteluun komeasti 6+9 pistettä. Valtteri Virtanen oli toiseksi tehokkain tehoin 2+7 ja kolmantena 5 ottelua pelannut Joel Kerkkönen tehoin 4+3. Palloseurasta Turkuun siirtynyt Erkki Laiho ei ole vielä nelosketjussa avannut kauden pistetiliään pelaamissaan viidessä ottelussa.

TUTO maalilla harjoituskaudella ovat pelanneet Emil Vuorio ja Jere Huhtamaa.

TUTO vs FPS Rajupaja Areena,Turku perjantaina 22.9 18:30

Lauantaina Palloseuraa isännöi Kiekko-Vantaa. Myös K-Vantaa kohdattiin harjoituskaudella 2 kertaa. Palloseura haki Vantaalta vierasvoiton numeroin 2-6, mutta K-Vantaa puolestaan kuittasi tämän voittamalla Forssassa maalein 3-7. K-Vantaa pelasi yhteensä 9 valmistavaa ottelua joista voitti 5 ja hävisi 4.

K-Vantaan tehokkain pelaaja harjoituskaudella oli Mikael Menna tehoin 6+4, seuraavina Jasper Matilainen tehoin 4+5 ja Santeri Hartikainen 3+5. Palloseurasta K-Vantaan riveihin kesällä siirtyneistä Joona Vainio pelasi 6 ottelua tehoin 0+3 ja Totte Moberg 7 ottelua tehoin 1+1. K-Vantaan pelaajista entisiä Palloseuran pelaajia ovat myös Olli Maansaari ja Leevi Kannisto.

Kiekko-Vantaan maalilla harjoituskaudella pelasivat Aleksi Seppälä ja Juuso Helomaa. Lisäksi K- Vantaa tiedotti täällä viikolla että Paavo Hölsä täydentää maalivahtiosastoa ottelukohtaisella sopimuksella.

K-Vantaa vs FPS Tikkurilan Areena,Vantaa lauantaina 23.9 17:00

Palloseura pelasi harjoituskaudella 5 ottelua, joista voitti yhden (K-Vantaa) ja hävisi 4. Tehokkaampana pelaajana hääri Malte Hasselgren tehoin 4+5,  ykkösketjun toinen laituri Miro Lehtimäki teki 4+4 ja ketjun sentteri Michal Kvasnica 1+3.

Palloseuran maalilla Alex Mäkelä pelasi 3 ottelua, Thomas Sigouin yhden ja HPK-laina Kaj Saarinen samoin yhden.

Päivitämme mahdolliset poissaolijat loppuviikosta.

Päävalmentaja Christer Nylundin kommenteja tulevista otteluista kuulet ”GREENDANGER VIIKKOKATSAUKSESTA”  (kohdasta 5:58 alkaen)