Mestiskausi pyörähti Palloseuran osalta Turun vierailulla TUTO Hockeyn vieraana.

Ottelun alku oli hieman hakemista eikä vaarallisia tilanteita ollut. Kotijoukkueen ensimmäinen kunnon tilanne oli Turo Asplundilla. Alex Mäkelä venyi hienoon torjuntaan ja vastahyökkäyksestä Malte Hasselgren toi kiekon ylös ja Michal Kvasnica oli lähellä maalintekoa, mutta ei rikottuna onnistunut osumaan kiekkoon. TUTO Hockeyn Niklas Grönlund joutui tilanteesta jäähypenkille. Miska Vilppola pääsi pari kertaa kokeilemaan maalintekoa hetkeä myöhemmin mutta tulosta ei avauserässä syntynyt.

Palloseura joutui aloittamaan toisen erän vajaalla, sillä Joel Ratkovic Berndtsson joutui aivan avauserän lopussa kampituksesta jäähylle. Alivoima kestetiin, mutta jäähyn päättymisen jälkeen TUTO sai pari tilannetta jotka Alex Mäkelä torjui upeasti.
Palloseura meni 0-1 johtoon Risto Saarisen ohjauksella. TUTO vahti Jere Huhtamaa ei saanut Mikael Tapion korkeaa nostoa haltuunsa. Palloseuran kauden ensimmäisen Mestis maalin syöttivät Joel Ratkovic Berndtsson ja siis Mikael Tapio. Palloseura sai maalin jälkeen otetta , Saarinen sai maalistaan lisää intoa ja järjesti hienon tilanteen, mutta Mikael Tapion laukaus ei uponnut.
TUTO sai mahdollisuutensa kun Oskari Lahtiselle oli jäähy tulossa , TUTO sai erän parhaat paikkansa 6vs5 pelissä kunnes Erkki Laiholta pokka petti maalilla ja hän huitoi Lahtiselta mailan käsistä ja lähti myös jäähylle .

Kolmannen erän ensimmäisellä minuutilla Oskari Lahtinen passitettiin jälleen jäähypenkille, TUTO painoi vahvasti, mutta Palloseuran alivoima kesti. TUTO haki vahvasti tasoitusmaalia ja kiekko pyöri itsepintaisesti Palloseuran päädyssä. Erän puolivälissä kotijoukkueen Valtteri Virtanen joutui korkeasta mailasta jäähylle. Palloseuran ylivoima ei oikein pyörinyt , mutta jäähyn loppupuolella kiekko saatiin alueelle ja juuri kun Virtanen pääsi jäähyltä pois laukoi Tomi Palo numeroiksi 0-2 Risto Saarisen hienosta poikittaissyötöstä , Jiri Pärssinen oli toinen syöttäjä.
Lopussa TUTO haki kavennusta ilman maalivahtia , Palloseuran puolustus kesti maalivahti Alex Mäkelän johdolla ja puolisen minuuttia ennen loppua pääsi Miro Lehtimäki viimeistelemään lopullisen ratkaisun laukomalla kiekon keskialueelta tyhjään maaliin.  Syöttöpisteet Jakub Michalekille ja Malte Hasselgrenille.

Palloseuralle siis hieno 0-3 avausvoitto, Alex Mäkelä torjui 26 kertaa nollapelissä.

Kuva: Tytti Tukia

Teksti: Timo Tukia