Karsintasarja Palloseuran ja Kajaanin Hokin välillä siirtyy tällä viikolla Forssaan jossa pelataan tiistaina ja keskiviikkona. Lauantaina jatketaan Kajaanissa , jos Palloseura voittaa edes toisen edellä mainituista otteluista.

Kajaanin ottelut olivat tuloksellisesti pettymyksiä Forssalais joukkueelle. Ensimmäistä ottelua FPS hallitsi ajoittain jopa selkeästi, mutta maalinteko oli vaikeaa, toisen erän jälkeinen tilanne oli 1-1, mutta kolmannessa Hokki teki nopeaan tahtiin pari maalia lisää ja karkasi 5-2 voittoon.

Toisessa ottelussa Palloseura nousi kolmannessa erässä 2-2 tasoihin, mutta Hokki otti parin virheen seurauksena 4-2 johdon, kunnes saatiin Justus Ojalan taiteilema 4-3 kavennus. Paikkoja oli tasoitukseenkin, mutta sitä ei syntynyt joten Hokki karkasi sarjassa 2-0 johtoon.

Hokin tehomies ensimmäisessä ottelussa oli Antti Myllyaho, joka teki hattutempun. Juuso Aaltonen onnistui maalinteossa molemmissa otteluissa. Iivari Häkkinen syötti yhteensä 4 maalia. Jiri Parviainen onnistui maalinteossa ja syötti yhteensä 2 maalia. Jesper Henriksson sai tehotilastoonsa +3 jolla on joukkueensa paras.

Hokin maalilla Kristian Tamminen torjui ensimmäisessä ottelussa 32 kertaa ja toisessa 20 kertaa, torjuntaprosentin ollessa 91,23.

Palloseuran tehokkain Kajaanin otteluissa oli ykkösketjun sentteri Juuso Fagerström tehoin 1+3. Muutenkin ykkösketju oli Palloseuran tehokkain sillä laturit Samuel Zahradnik (1+2) ja Tomi Palo (1+1) onnistuivat myös maalinteossa. Palloseuran +- tilaston kärjessä on Oskari Lahtinen, +3.

Palloseuran maalilla Alex Mäkelä joutui antautumaan yhteensä 8 kertaa, torjuntaprosentti on kahden ensimmäisen ottelun jälkeen 86,21. Torjuntoja kertyi yhteensä 50 (20+30)

Palloseuralle jäi paljon parannettavaa ylivoima peliin, sillä avausottelussa päästiin 6 kertaa ylivoimalle, tuloksena yksi osuma, jonka laukoi kolmannessa erässä Viljami Jokirinne. Toisessa ottelussa pääsimme pari kertaa ylivoimalle, mutta ilman tulosta.

Hokki on puolestaan onnistunut tekemään kahdeksasta yrityksestä 3 ylivoimamaalia, joista ensimmäinen syntyi 5vs3 yv:llä.

Poissaolijoita ei julkaista Playoff tyyppisissä sarjoissa. Toki Bryce Martin on vielä tiistaina pelikiellossa.

FPS – Kajaanin Hokki Tiistaina 19.3 klo 18.30 Forssan Jäähallilla

FPS – Kajaanin Hokki Keskiviikkona 20.3 klo 18.30 Forssan Jäähallilla

Kajaanin Hokki – FPS tarvittaessa Lauantaina 23.3 klo 18.30 Kajaanin Jäähallilla