Palloseuran viikonlopun toinen pelimatka suuntautui Vantaalle.

Palloseura pääsi heti alussa ylivoimalle kun Palloseuraa usean kauden edustanut Totte Moberg joutui huitomisesta jäähylle. Ylivoima pyöri hyvin, mutta Paavo Hölsä onnistui torjumaan mm. Miro Lehtimäen one-timer vedon.
Myös Palloseura joutui alivoimalle Miska Vilppolan jäähyn myötä, mutta Palloseuran alivoima kesti.
Erän puolivälissä Palloseuran avausmaali oli todella lähellä kun Risto Saarinen pelattiin hienolla kuviolla nokikkain Hölsän kanssa, mutta veto kilahti harmittavasti tolppaan.
Kiekko-Vantaa otti 1-0 johdon Samuli Virtasen istuessa jäähyllä ajassa 15:35 Oliver Tuhkasen tarkalla yläkulma vedolla, Alex Mäkelä oli peitettynä.
Avauserä meni K-Vantaalle 1-0.

Toinen erä alkoi kylmällä suihkulla, kun K-Vantaa otti 2-0 johdon Ville Sivosen vedolla.
Palloseuralle avautui yv-mahdollisuus Niklas Nordgrenin estämisrangaistuksen myötä, tulosta ei kuitenkaan syntynyt.
Erää hallinnut K-Vantaa otti 3-0 johdon ajassa 33:22. Irtokiekko jäi pyörimään Alex Mäkelän taakse maalialueelle, josta Mikael Menna pääsi siirtämään sen verkkoon.
K-Vantaa osui vielä kerran, siirtyen Jasper Matilaisen laukauksella erän viimeisellä minuutilla jo 4-0 johtoon.

Kolmas erä vanheni vajaat 5 minuuttia, kun K-Vantaa meni 5-0 johtoon, kiekko jäi jälleen lähelle maalia josta Niklas Nordgren suti sen verkkoon.
Palloseuran alivoima kesti erän puolivälin jälkeen täydet 2 minuuttia alivoimaa, kun Samuli Virtanen ja Jiri Pärssinen joutuivat samaan aikaan jäähylle.
Omat yritykset kolmannessa erässä jäivät vaisuiksi ja kotijoukkueen Paavo Hölsä torjui nollan, hänelle kertyi 18 torjuntaa. Palloseuran maalilla Alex Mäkelä oli selkeästi enemmän työllistetty, hänelle kertyi 32 torjuntaa.

Kokonaisuudessa voidaan todeta että ensimmäinen erä oli OK peliä, paremmalla tuurilla oltaisiin johdettu ottelua, mutta toisesta erästä alkaen Kiekko-Vantaa meni menojaan.

Viikonloppu tuotti plakkariin 3 pistettä, seuraavana vuorossa on kotiavaus kun keskiviikkona Forssaan saapuu Mestiksen hallitseva mestari Kiekko-Espoo.

Kuva: Tytti Tukia

Teksti: Timo Tukia