Viime viikonvaihteessa käyntiin pyörähtynyt Mestis jatkuu kiivaalla tahdilla! Palloseuran viikkoon kuuluu kotiavaus keskiviikkona Kiekko-Espoota vastaan sekä viikonvaihteen vierasottelut Kainuussa ja Pohjois-Savossa.

Keskiviikkona Forssaan saapuva, hallitseva Mestis mestari, Kiekko-Espoo aloitti sarjan kahdella kotiottelulla. Sarja-avauksessa vastaan asettui Helsingin Jokerit , joka onnistui kaatamaan K-Espoon jatkoajalle venyneessä ottelussa maalein 2-3. Lauantaina K-Espoo onnistui toisessa kotiottelussaan kaatamaan TUTO Hockeyn numeroin 4-2.

Kiekko-Espoon tehokkaampana pelurina on ensimmäisissä otteluissa ollut Janne Hämäläinen, joka on syöttänyt 4 maalia. Arttu Tuomaala on tehnyt 2+1 ja Niko Seppälä 2+0. Uusi hankinta, kokenut Kim Strömberg on aloittanut kauden tehoin 1+1. Forssalaisille tuttu Tommi Takaveräjä on vielä kiikareilla. Forssalaiskasvatti Tuomas Suoniemi pääsee tekemään Mestis kotikaupungissaan! Espoon maalilla ovat Jani Lampinen sekä Oskari Parviainen pelanneet yhden ottelun. Lampinen on torjuntavuorossa Palloseuraa vastaan.

KOTIAVAUS FPS vs K-ESPOO Forssan Jäähallilla keskiviikkona 27.9-23 klo 18:30

Perjantaina Palloseura pelaa Kajaanissa Hokkia vastaan klo 18.30. Hokki aloitti sarjan kahdella tappiolla. Avauksessa RoKi haki pisteet Kajaanista numeroin 3-6 ja Outokummussa pelatussa ensimmäisessä vierasottelussa kotijoukkue JoKP oli parempi maalein 6-2. Pistetili aukesi kolmannessa ottelussa , tiistaina Kokkolassa, varsinainen peliaika päättyi 3-3. Jatkoajalla Hokki kärsi 4-3 tappion.

Tiistaina Hokin sisäisen pörssin kärkeen nousi Jiri Parviainen, tehoin 2+1. Satakunnasta Kainuuseen siirtynyt Juuso Aaltonen on aloittanut Mestiksen tehoin 2+0. Palloseurassakin pelannut Janne Jokinen on tehnyt 1+1. FoPS Junioreiden kasvatti Kasperi Heinänen on aloittanut kauden tehoin 0+1.

Hokin maalilla ,Palloseuran paidasta tuttu , Eetu Nieminen pelasi Kiekko-Poikia ja Hermestä vastaan ja Faustas Nauseda RoKi ottelun.

HOKKI vs FPS Kajaanin Jäähallilla perjantaina 29.9-23 klo 18.30 CMore Sport

Lauantaina vieraskiertue jatkuu Iisalmessa, vastassa on Iisalmen Peli-Karhut. Ottelu alkaa klo 17. IPK on aloittanut sarjan vahvasti ja on voittanut molemmat ottelunsa. Avausottelussa IPK kaatoi kotonaan Kokkolan Hermeksen numeroin 5-3. Lauantaina IPK haki pisteet Rovaniemeltä numeroin 2-4. Ennen Palloseura ottelua IPK pelaa perjantaina kotonaan, vastassa on Tampereen KOOVEE.

Samuel Timonen on aloittanut sarjan tehoin 2+2, näillä tehoilla hän on Mestiksen pistepörssin kärjessä. Pekka Suhonen ja Juuso Heikkilä ovat tehneet 1+2. Puolustaja Valtteri Koskela on syöttänyt 3 maalia. Ruotsalaisvahvistus , NHL-seura Washingtonin sopimuspelaaja Ludvig Persson ei ole vielä avannut pistetiliään.

Myös IPK on peluuttanut kahta maalivahtia, Eetu Randelin torjui Hermes voitto-ottelussa ja Paavo Kohonen oli tolppien välissä Rovaniemellä.

IPK vs FPS Iisalmen Jäähallilla lauantaina 30.9-23 klo 17.00 CMore Sport

Palloseura aloitti sarjan hienolla voitolla Turussa, kun TUTO Hockey kaatui puhtaasti 3-0. Lauantaina avauserä lupaili parempaa, mutta lopulta Kiekko-Vantaa otti selkeän 5-0 voiton.

Risto Saarinen teki Palloseuran Mestis kauden ensimmäisen maalin ja syötti toisen. Risto siis pitää piikkipaikkaa joukkueen sisäisessä pörssissä tehoin 1+1. Risto Saarinen oli myös lauantaina Vantaalla lähimpänä maalintekoa, mutta maalin jo ohittanut veto kilahti tolppaan. Turun ottelun muut maalintekijät olivat Tomi Palo ja Miro Lehtimäki.

Maalilla Alex Mäkelä piti Turussa hienosti nollapelin eikä Vantaan tappiotakaan voi Alexin piikkiin laittaa. K-Espoo pelissä mies oli jälleen itse varmuus!  Alex Mäkelällä riittää hommia jatkossakin sillä Thomas Sigouin on pois vahvuudesta. HPK laina Kaj Saarinen oli varalla K-Espoo matsissa.

Palloseura lähtee kohti Kainuuta jo torstaina, joten perjantain otteluun ei jouduta ”bussijaloin” !

Poissa vahvuudesta:

Thomas Sigouin (ylävartalo) viikkoja