Palloseuran puolustus alkaa saada lopullisen muotonsa, kun Mestis tasolla jo kaudella 17-18 aloittanut Niko Ervasti liittyy joukkueeseen.

Viime kaudella 25-vuotias Ervasti edusti Savonlinnan Pallokerhoa. Aiemmin Raahelaislähtöinen Ervasti on edustanut Mestis tasolla Jokipoikia ja Hermestä. Ennen SaPKoa Niko kävi Ruotsin puolella pelaamassa kauden Kiirunassa HockeyEttanissa. Kaikkiaan Ervasti on pelannut Mestiksen runkosarjaa 149 ottelua tehoin 8+16, +- tilasto näyttää tasan nollaa joten miinuksia ei ole pahemmin kertynyt, viimekaudella SaPKo paidassa -2 (tehot 1+3). Raahesta Ervasti siirtyi nuorena miehenä Poriin Ässien junioreihin joissa hän pelasi mm. Mika Huhtasalon kanssa samassa joukkueessa nuorten liigaa.

Tervetuloa Forssaan Niko!

Palloseuran Sometiimi onnistui tavoittamaan uusimman Vihreäpaidan, Niko Ervastin joka kommentoi näin: Erittäin iloisin mielin saavun Forssaan! Viime kautta seuratessa Forssassa näytti olevan hyvä kiekkobuumi meneillään, joten eiköhän pidetä siitä kiinni! Haluan tuoda joukkueeseen täysillä oman panokseni ja pelata pitkälle kevääseen. Muistakaahan fanit ja muutkin forssalaiset: Lätkä on parasta paikanpäällä! Nähdään hallilla!

Artikkelikuva: Kari Vahaniitty, Niko Ervasti SaPKo nro 70