Palloseuran viikon ensimmäinen ottelu pelattiin kotihallissa RoKi Hockeyta vastaan.

Avauserässä syntyi yksi osuma, Rovaniemeläisten oma kasvatti Arttu Korsumäki laukoi ensimmäisen Mestis maalinsa ajassa 9:48.

Paikkoja toki oli molemmilla, heti alussa vieraiden Matthew Barnaby karkasi paitsiolta haiskahtaneesta tilanteesta läpi, mutta nosti yli.
Palloseuran Jere Ohtonen pääsi 2vs1 hyökkäyksestä kokeilemaan, mutta Vilho Heikkinen torjui.
Palloseuran toinen huipputilanne oli erän loppupuolella Otto Pasosella. Heikkinen torjui vaivoin Pasosen noston.
RoKi pääsi kerran yrittämää ylivoimalla , kun Joonas Virtanen joutui kampituksesta jäähylle vaikka kaveri kaatui omaan näppäryyteensä.. alivoimapeli oli vahvaa ja tilanne avauserän jälkeen siis 0-1.
Avauserässä Alex Mäkelä torjui 10 kertaa, Vilho Heikkiselle kertyi 8 torjuntaa.

Toisessa erässä RoKi osui kahdesti, ensin Jere-Matias Alanen suti maalinkulmalta 0-2, Alanen pääsi hyvän syötön jälkeen sutimaan ”tyhjiin” ajassa 26:55, maali on ylivoimamaali. Bryce Martinin rangaistusta jäi kärsimättä vain 5 sekuntia. Myös RoKi:n kolmatta osumaa edelsi Fopsin jäähy, Samuli Virtanen ehti pois jäähyltä, kun maalin eteen muodustui melkoinen härdelli. Tuomaristo katsoi, että Vertti Vuoksiala oli sulkenut kiekon maalialueella joten tilanteesta seurasi rangaistuslaukaus. Tämän Matthew Barnaby nosti hallitusti ohi Alex Mäkelän ja tilanne oli 0-3 ajassa 35:08.

Palloseuralla oli myös hyviä tilanteita. Heikkinen selvitti vaivoin Tomi Palon vedon. Ylivoimalla Juuso Fagerström ohjasi maalinedestä ja Otto Pasonen pääsi yrittämään maalinkulmalta, mutta Vilho Heikkinen torjui kaiken.

Kolmas erä oli selkeämmin RoKi hallintaa, Heikkinen torjui erässä 5 kertaa, yhteensä 22 kertaa. Kyseessä oli Vilho Heikkiselle,joka on Tapparasta Rovaniemellä lainassa, kauden toinen Mestis startti. Edellinen oli Rovaniemellä, mutta silloin Palloseuran paidassa. Tämäkin meni ilman takaiskuja , mutta ottelu jöi kesken jo avauserässä loukkaantumisen takia. Nyt Heikkinen pelasi siis koko ottelun.

Aöex Mäkelä torjui yhteensä 36 kertaa (10+13+13) eikä RoKi maaleja voi laittaa Axun piikkiin. Axu palkittiinkin Pizzeria Mali lahjakortilla. Toinen palkittu oli hyvän debyyttiottelun pelannut puolustaja Bryce Martin.

Artikkelikuva: Kari Vahaniitty

Teksti: Timo Tukia