Palloseuran viikonvaihteen toinen ottelu pelattiin Hakametsän jäähallissa Tampereella

Avauserä ehti vanheta vain reilun minuutin kun kotijoukkue KOOVEE meni 1-0 johtoon. Emil Järventie karkasi oman alueen aloituksesta vastaiskuun ja sijoitti kiekon ohi Palloseuran maalilla torjuneen Topias Rovion.
Tämän jälkeen paremmat tilanteet olivat Palloseuralla, alivoimalla Juuso Fagerström nousi väkevästi maalille ja erän lopulla Palloseura pääsi pelaamaan kaksi peräkkäistä ylivoimaa. KOOVEE maalilla Verneri Virtanen kuitenkin selvitti tilanteet ja toiseen erään mentiin tilanteessa 1-0.

Toisen erän alussa Palloseura sai aikaan pyörityksen jonka päätteeksi Otto Pasonen laukoi pelin tasoihin ajassa 22:52. Tasoitusmaalin syötti Oskari Lahtinen.
Palloseura hallitsi toista erää, toki KOOVEE hyökkäsi muutaman kerran vaarallisesti. Kotijoukkueen parhaat hetket olivat ajassa 24:30 otetun aikalisän jälkeen. Palloseuralla oli hieno tilaisuus mennä 1-2 johtoon, kun Tomi Palo vapautti Samuel Zahradnikin läpiajoon , mutta hän laukoi ohi maalin. Toisessa erässä Verneri Virtanen torjui 13 kertaa, Topias Rovio Palloseuran maalilla torjui 7 kertaa.

Kolmannen erän aluksi Oskari Lahtinen joutui korkeasta mailasta jäähylle, Palloseuran alivoima kesti hienosti.
Ajassa 44:16 Palloseura nousi 1-2 johtoon, Vertti Vuoksiala nousi hyvin maalille , mutta Virtanen torjui ensin. Vuoksiala seurasi hyvin tilanteen loppuun ja nosti kiekon Virtasen suojien kautta verkoon. Maalin syöttivät Eetu Santanen ja Risto Saarinen.
KOOVEE:llä oli hyviä tilanteita tehdä tasoitusmaali Erik Heikkilän jäähyn aikana, mutta Topias Rovio torjui varmasti.
KOOVEE onnistui kuitenkin nousemaan 2-2 tasoihin kun Santtu Hakasen veto painui ohi Rovion ajassa 54:14.
Palloseura nousi kuitenkin seuraavalla minuutilla uudelleen johtoon, kun alkukauden Dynamoa edustanut Joonas Virtanen iski irtokiekon verkkoon ajassa 55:35. Syöttöpiste Jere Ohtoselle.
KOOVEE otti maalivahdin pois lopussa, mutta Jere Ohtonen pääsi katkoon ja sijoitti kiekon tyhjään maaliin ajassa 58:48 ja paikalle saapuneet Palloseuran kannattajat pääsivät juhlimaan joukkueen kanssa pitkän tappioputken päättymistä loppunumeroiden ollessa 2-4.
Topias Rovio torjui 24 kertaa. Kotijoukkueen Verneri Virtaselle kertyi 28 torjuntaa.

kuva ja teksti: Timo Tukia