Palloseuran viikon toiseen otteluun saapui vieraaksi Mestiksen kärkijoukkue Iisalmen Peli-Karhut

Avauserässä vierailijat työllistivät Palloseuran maalilla pelannutta Alex Mäkelää 13 torjunnan edestä, kerran vieraat onnistuivat maalinteossa, kun Santeri Suomalainen pääsi maalin edestä nostamaan kiekon verkkoon ajassa 9:27.
Palloseuralla oli tätä ennen ollut hyvä tilanne kun uusi Kerho-laina  Axel Skinnari tarjoili maalin eteen , mutta erässä 6 kertaa torjunut Paavo Kohonen torjui tilanteen.
Palloseura nousi tasoihin ajassa 16:03 kun Axel Skinnari syötti Joel Ratkovic Berndtssonille joka eteni yli siniviivan ja laukoi rannevedolla kiekon verkkoon. Avauserän jälkeinen tilanne oli 1-1.

Toisen erän alussa IPK pääsi pelaamaan ylivoimaa, kun Otto Pasonen joutui avauserän toiseksi viimeisellä minuutilla jäähylle, syynä ”rike aloitustapahtumassa” . Tästä selvittiin, mutta ajassa 26.13 alkoi seuraava hieman kummallinen jäähy. Joel Ratkovic Berndtsson joutui väärästä varusteesta jäähylle. Älkää käsittäkö väärin, kaulasuoja on erittäin tärkeä varuste, mutta päävalmentaja Chrsiter Nylundin mukaan Joel oli saanut luvan käyttää ko.suojaa kun tuomaristo oli häntä siitä varoittanut. No IPK iski ylivoimalla johtomaalin kun Viljam Sandvik pääsi nostamaan maalinedustalta kiekon maalin kattoon.

IPK osui toistamiseen ylivoimalla Jiri Pärssisen istuessa jäähyllä, Alex Berardinelli teki 1-3 ajassa 36:16 niin ikään maalin edustalta.

Palloseuran erän paras tilanne tuli 1-2 tilanteessa noin 32 minuutin pelin jälkeen kun Viljami Jokirinne nousi keskeltä veto paikkaan, mutta laukaus osui tolppaan. Tilannetta edelsi Palloseuran pyöritys joka alkoi Axel Skinnarin hyvästä taklauksesta. Toisen erän jälkeinen tilanne oli 1-3.

Kolmaskin erä alkoi Palloseuran jäähyllä, Justus Ojala oli juuri päässyt jäälle kun IPK meni 1-4 johtoon ajassa 43:09 Pekka Suhosen maalilla ja kun Berardinelli pari minuuttia myöhemmin teki illan toisen maalinsa niin peli alkoi olla ratkennut.

Palloseura kaunisteli numeroita ajassa 54:55. Mika Huhtasalo pääsi karkuun ja viimeisteli varmasti. Maalin syötti Justus Ojala. Viimeisellä minuutilla syntyivät loppunumerot 2-6, Alex Mäkelä torjui ensin Santeri Suomalaisen vedon, mutta kiekko pomppi suojuksista maaliin joten pisteet lähtivät Pohjois-Savoon numeroin 2-6.

Alex Mäkelä Palloseuran maalilla torjui 33 kertaa. Kaikki 6 maalia tehtiin lähietäisyydeltä. Palloseuran palkitut olivat loukkaantumisen jälkeen peliin palannut avausmaalin tekijä Joel Ratkovic Berndtsson ja HPK-laina, Mestis debytantti Axel Skinnari.

Kuva: Kari Vahaniitty

Teksti: Timo Tukia

Päävalmentaja Christer Nylundin kommentit: