Palloseura pelaa tällä viikolla kaksi ottelua, ensimmäisen perjantaina kotona ja toisen vieraissa lauantaina

Perjantaina Forssaan saapuu Joensuun Kiekko-Pojat , jotka ovat pelanneet ennakko odotuksiin nähden huomattavasti paremman syksyn. Joukkue joutuu pelaamaan kotipelinsä Outokummussa, koska Joensuussa tehdään uutta hallia, mutta Outokummun pieni kaukalo on ollut joukkueelle vahvuus ja JoKP on tällähetkellä Mestiksen toiseksi paras kotijoukkue IPK:n jälkeen. Vierasotteluissa on ollut vaikeampaa, mutta 4 voittoa takaa sen että JoKP ovat taulukossa viidentenä kerättyään 34 pistettä ( jaettu kolmas sija pisteissä) JoKP ja Palloseura kohtasivat muutama viikko sitten Outokummussa, jossa JoKP otti vahvan alun (avauserä 3-0) ansiosta 3-1 voiton.

Jokipoikien kultakypärää kantaa Kristjan Kombe joka on 29.llä pisteellään Mestiksen pistepörssissä toisena (9+20) Niclas Meriläinen on toisena tehoin 7+13 ja Ivo Sedlacek kolmantena tehoin 8+10. Viime kaudella Palloseuraa edustanut Severi Savijoki on kärsinyt vammoista ja on pelannut 13 ottelua tehoin 1+6.

Kiekko-Poikien maalilla päävastuun on kantanut HIFK-laina Eemil Vinni joka on pelannut 17 ottelua (9-2-6). Vinnin torjuntaprosentti on 88.37. Veeti Koppisella on 4 ottelua (0-2-2), 86,96% .

Kiekko-Poikien edelliset ottelut: JoKP – KeuPa HT 1-2, JoKP – RoKi 2-1, TUTO – JoKP 2-5, Jokerit – JoKP 8-2, JoKP – Hokki 4-1

FPS – JoKP Perjantaina 8.12 klo 18.30 Forssan Jäähallissa

Lauantaina Palloseura matkustaa Keuruulle jossa vastaan asettuu KeuPa HT. Joukkueet kohtasivat marraskuun alussa Forssassa. FPS nousi kolmannessa erässä 3-2 johtoon, mutta vieraat nousivat lopulta 3-5 voittoon. Keuruulaiset ovat napsineet pisteitä suunnilleen joka toisesta ottelusta ja ovat koonneet 27 pistettä jolla taistellaan tiukasti playoff paikasta. KeuPa pelasi tällä viikolla jo Kiekko-Vantaata vastaan voittaen jatkoajalla 3-2, perjantaina KeuPa HT pelaa vierasottelun Espoossa.

KeuPa HT:n Leo Ring johtaa Mestiksen pistepörssiä tehoin 9+21, Joni Airo on Keuruulaisten toiseksi tehokkain tehoin 9+10. Viime kaudella Palloseuran paitaa kantanut Konsta Keteli tulee kolmantena numeroin 7+4. Eli aika selkeästi Leo Ring on sellainen kaveri jota kannattaa pitää silmällä! Myös viime kaudella Palloseuran paidassa miehekkäästi puolustanut Joni Kuoppala pelaa KeuPa:ssa, Köpin saldo tällä kaudella on 1+5. Ketelin +- tilasto näyttää nollaa, jolla hän on kaikki ottelut pelanneista pelaajista parhain. Esim. Ring on pakkasella 5 pykälää.

Maalilla Latvialainen Eriks Vitols on kantanut päävastuun, 15 ottelua (5-5-5) torjuntaprosentin ollessa 90,37. Juho Helander on myös onnistunut mukavasti silloin kun päässyt tolppien väliin. 5 ottelua (0-2-2), mutta torjuntaprosentti on lähellä yhdeksääkymmentä (89,31)

KeuPa HT:n edelliset ottelut: KeuPa HT – K-Vantaa 3-2(ja) , KeuPa HT – K-Espoo 3-6, JoKP – KeuPa HT 1-2, KeuPa HT – Hermes 4-3 (vl) Jokerit – KeuPa HT 5-2

KeuPa HT – FPS Lauantaina 9.12 klo 17.00 Keuruun Jäähallissa , MTV Katsomo

Palloseura on ajautunut pitkään tappioputkeen joka olisi syytä saada mahdollisimman pian poikki, sillä Hokki on karannut 9 pisteen päähän ja KeuPa HT sekä K-Vantaa jo 13 pisteen karkumatkalle. Lähes koko marraskuu sujui valittavasti tappioiden merkeissä, juuri ennen taukoa RoKi kaatui Forssassa 3-1, tämä on edellinen voittomme,

Palloseuran kultakypärää kantaa edelleen Miro Lehtimäki tehoin 9+8, Janne Laakkonen jatkaa piste/peli tahdilla, 4+10. Kolmanneksi on noussut Risto Saarinen tehoin 4+5.

Maalilla Alex Mäkelä on taistellut sen minkä on pystynyt, useat maalit on tehty lähietäisyydeltä kuten kärkijoukkue IPK:ta vastaan. Kuudesta päästetystä maalista huolimatta torjuntaprosentti on edelleen mainio 91,24. Mäkelä on kaikista Mestis vahdeista torjunut eniten, yhteensä 583 kertaa.

Palloseuran edelliset ottelut: FPS – IPK 2-6, FPS – K-Vantaa 3-4, RoKi – FPS 6-2, RoKi – FPS 4-3, Ketterä – FPS 6-1

Tomi Niku ja Forssan Palloseura ovat yhteisymmärryksessä purkaneet kautta 23-24 koskeneen sopimuksen. Nikulle ei löytynyt oikein sitä roolia joukkueesta jota sopimusta tehdessä suunniteltiin joten parempi näin molempien kannalta. Tomi Niku pelasi Vihreässä paidassa 20 ottelua tehoin 0+4. Kiitos Tomi ajastasi Vihreässä paidassa ja Tsemppiä jatkoon !

Palloseura oli saanut sairaslistalta takaisin Joel Ratkovic Berndtssonin , joka pelasi IPK pirteästi onnistuen myös maalinteossa.

Päävalmentaja Christer Nylund kommentoi tulevia otteluita näin: IPK pelin jälkeen on pidetty kokous valmennuksen ja joukkueen kanssa ja käyty läpi tämän hetkistä tilannetta ja vaatimustasoa on nostettu. Laadukkaasti ollaan treenattu ja ilme on ollut hyvä. Ollaan valmiita taistelemaan pisteistä.

HPK:sta tulevat puolustukseen Mikael Tapio ja Jiri Pärssinen

Poissa kokoonpanosta: