Palloseuran viikon ensimmäinen ottelu pelattiin perjantai iltana Forssassa.

Palloseura aloitti hyvällä sykkeellä . Heti alussa Mikael Tapio ja Oskari Lahtinen olivat hyvissä maalipaikoissa, mutta Eemil Vinni Kiekko-Poikien maalilla kesti.
Vieraat onnistuivat siirtymään 0-1 johtoon Jasper Viitalan vedolla , kiekko pomppi hieman onnekkaasti Viitalalle joka ei erehtynyt vaan laukoi alakulmaan ohi Ville Viskarin.
Palloseura joutui alivoimalle erän puolivälissä kun Samuli Virtanen kaatoi Miska Hattusen. Ville Viskari oli tätä ennen torjunut hyvin Hattusen puolittaisen läpiajon.
Näytti siltä että Palloseura selviää helposti alivoimasta, mutta aivan lopussa Palloseura vaihtoi hieman varomattomasti ja JoKP vahti Eemil Vinni avasi komeasti hyökkäys siniviivalle kytänneelle Viitalalle joka laukoi terävästi takakulmaan numeroiksi 0-2.
Erän lopulla molemmat pääsivät ylivoimalle, ilman tulosta joten avauserä 0-2.

Toinen erä alkoi heti Palloseuran kavennuksella, Miro Lehtimäki pääsi nokikkain Eemil Vinnin kanssa eikä erehtynyt vaan kavensi tilanteeksi 1-2 ajassa 20:33. Maalin syöttivät Janne Laakkonen ja Oskari Lahtinen.
Ville Viskari otti hyviä torjuntoja , Eemil Vinni pääsi hieman helpommalla.
Kuutisen minuuttia ennen erän loppua Palloseuralla oli hyvä tasoituspaikka, Lehtimäki nousi hyvin maalille ja kiekko pomppi lähes maaliviivalla muttei uponnut verkkoon.
Sen sijaan Taneli Kovaniemi pääsi tuikkaamaan numeroiksi 1-3 kun Palloseura ei saanut kiekkoa purettua omasta päädystä.
Heti perään Oskari Lahtinen sai 2+2 minuuttisen korkeasta mailasta. Ensimmäinen jäähy vanheni 14 sekuntia kunnes Osku Koivistoinen laukoi poikittaissyötöstä numeroiksi 1-4. Lahtisen toinen jäähy ei ollut vielä loppunut, kun hän sai seuraa Risto Saarisesta. JoKP onnistui 5vs3 ylivoimalla Miska Hattusen laukoessa tilanteeksi 1-5 ajassa 37:20 joten JoKP onnistui tekemään kolme maalia alle kolmessa minuutissa.

Palloseura joutui siis kolmanteen erään neljän maalin tappioasemasta. Kuudennella minuutilla Palloseura pääsi ylivoimalle joka tuottikin tulosta, Janne Laakkonen syötti siniviivalle Viljami Jokirinteelle joka laukoi kohti maalia ja Jere Ohtonen ohjasi kauden ensimmäisen maalinsa. Tilanne 2-5 ajassa 45:50.

JoKP onnistui tämän jälkeen pitämään Palloseuran pitkään ilman laukaustakaan joten pisteet lähtivät Joensuuhun maalein 2-5.

Pizzeria Mali palkitut olivat avausmaalista Miro Lehtimäki ja kauden avausmaalista Jere Ohtonen.

Palloseuran maalilla Ville Viskari torjui kotidebyytissään 27 kertaa, maaleista ei Villeä voi syyttää. JoKP maalilla HIFK-laina Eemil Vinni torjui 20 kertaa.

Kuva: Kari Vahaniitty

Teksti: Timo Tukia