Palloseura aloitti kolmen ottelun viikkonsa Latvian Jelgavassa ja onnistui kuittaamaan syksyn kotitappionsa voittamalla ottelun maalein 2-3.

Avauserän ainoan maalin teki HK Zemgale, puolustaja Harijs Brantsin laukaus painui ruuhkan läpi alakulmaan ajassa 8:48. Kotijoukkue aloitti sen verran terävämmin että tilannetta voi pitää oikeutettuna. Erän lopulla oli pientä nokkapokkaa johon osallistui Palloseurasta Joona Vainio, tilanteen jälkeen Joonalle tuomittiin rangaistus, mutta kotijoukkueelle kaksi joten Palloseura pääsi aloittamaan toisen erän ylivoimalla.

Ylivoima ei tuottanut tulosta , mutta ajassa 22:38 tilanne oli tasan. Veikka Kärjä oli jälleen oikeassa paikassa ja nosti reboundin maaliin, osuman syötti Mika Huhtasalo.

Palloseura joutui alivoimalle, kun Joni Kuoppala joutui melko kevyesti jäähypenkille, Palloseura onnistui kuitenkin alivoimalla siirtymään 1-2 johtoon ajassa 34:14. Joona Vainio avasi ja Michal Kvasnica eteni laukaisupaikkaan ja laukoi, maalivahdin torjunnasta kiekko osui maalille nousseen Joona Talan rintaan ja pomppi siitä maaliin. Valitettavasti Palloseuran kannalta HK Zemgale onnistui pian , ajassa 35:02 , nousemaan tasoihin Kristers Braunsin maalin edestä tuikkaamalla maalilla.

Palloseura nousi kuitenkin taas uudelleen johtoon, Niko Ervasti laukoi ja maalivahdin eteen torjuman kiekon löi Konsta Keteli taitavasti suoraan ilmasta verkkoon peliajassa 35:36. Maalin toinen syöttäjä oli Michal Kvasnica.

Kolmannessa erässä Palloseura pelasi järkevästi eikä otrtanut rangaistuksia. Petrus Lintonen venyi gamesaveriin Richards Bernhardsin yrittäessä saada kiekkoa lähes tyhjään maaliin, mutta Petu venytti hienosti mailansa eteen ja tilanne säilyi.

Petrus Lintoselle kertyi ottelussa 29 torjuntaa (10+13+6) . HK Zemgalen maalilla Riharts Cimermanis ehti kiekon eteen 32 kertaa (8+17+7)

Tilanne pysyi muuttumattomana loppuun saakka joten Palloseura ja paikalle saapuneet noin 40 kannattajaa pääsuivät juhlimaan voittoa. Keskiviikkona pelataan toinen ottelu joukkueiden kesken.

Teksti: Timppa

Kuva: Tytti Tukia