Palloseura ja HK Zemgale kohtasivat uudelleen keskiviikko iltana Jelgavassa.

Ottelun avauserä alkoi heti Palloseuran rangaistuksella kun Joona Vainio joutui rikkomaan maalin kulmalla. Jatkossakin pilli soi Vihreäpaidoille melko helposti ja kotijoukkueelle harvemmin..
Alivoimasta selvittiin, mutta aivan erän lopulla, kun Joni Kuoppala istui jäähyllä, pääsi Harits Brants laukomaan joukkueensa johtoon joten avauserä kotijoukkueelle 1-0.
Palloseurakin sai kerran kiekon maaliin, mutta tuomaristo hylkäsi Philip Pallinin maalin maalivahdin häirintänä.

Toisessa erässä , Richards Bernhardsin istuessa jäähylle, nousi Palloseura tasoihin. Joona Vainio laukoi siniviivalta ja Erkki Laiho ohjasi pelin tasoihin ajassa 26.54. Maalin toinen syöttäjä oli Miku Ronkainen joka syötti kiekon siniviivaa pitkin Vainiolle.
Viitisen minuuttia ennen erän päättymistä Michal Kvasnicalle tuomittiin laitataklauksesta 2+10, joten kultakypärän tähän otteluun päähänsä saanut Kvasnica pääsi pelaamaan vasta hieman ennen kolmannen erän puoliväliä. Erän lopulla forssalais tunteita kuohutti tilanne jossa Eemeli Mäen päästä revittiin kypärä , tuomaristo katsoi tämänkin läpi sormien.

Kolmanteen erään mentiin numeroista 1-1, heti toisella minuutilla Totte Mobergille tuomittiin pelin viivyttämisestä rangaistus, vaikka kiekko ei mennyt suoraan yli laidan. Tästä tuomiosta Palloseura oli aiheestakin käärmeissään! Alivoima kestettiin ja hetkeä myöhemmin Palloseura pääsi ylivoimalle avausmaalin tehneen Brantsin jäähyn myötä. Maalia ei saatu aikaiseksi eikä myöhemminkään joten ottelun ratkaisua jouduttiin hakemaan jatkoajalta.

3vs3 jatkoaika ehti vanheta vain minuutin kunnes Joona Vainio iski irtokiekon verkkoon. Emil Ström laukoi ja Joona oli ensimmäisenä irtokiekossa. Maalin toinen syöttäjä oli Michal Kvasnica.

Petrus Lintoselle kertyi 30 torjuntaa. HK Zemgalen Eriks Vitols torjui 25 kertaa.

Ottelun jälkeen kapteeni Eetu Mobergin johdolla koko joukkue kävi vilpittömästi kiittämässä kannattajia jotka olivat matkanneet Latviaan isolla porukalla!

Teksti: Timppa

Kuva: Tytti Tukia