Palloseura sai runkosarjan viimeiseen kotimatsiinsa vastaansa Kajaanin Hokin. Hokin peli-ilo oli ilmeisesti jäänyt Turkuun perjantain tappion myötä ja Forssassa joukkue sai kylmää kyytiä Palloseuran voittaessa iloisen esityksen jälkeen peräti 9-0!

Avauserän ainoasta osumasta vastasi Erkki Laiho joka jo kahden ja puolen minuutin kohdalla laukoi Palloseuran johtoon pitkän, omalta alueelta alkaneen kuljetuksen päätteeksi.

Toisen erän ensimmäisestä maalista vastasi Mika Huhtasalo joka karkasi maalin tekoon Joona Vainion hyvästä avauksesta ajasta 22:36. 3-0 oli Emil Strömin illan ensimmäinen maali ohjauksella maalin edestä. Philip Pallin laukoi ja kiekko pomppi Strömin kautta verkkoon ,Severi Savijoki oli maalin toinen syöttäjä.

Erän puolivälin jälkeen Palloseura pääsi ylivoimalle Daniil Troshinin istuessa jäähyllä. Miku Ronkainen ja Michal Kvasnica rakensivat ja Erkki Laiho tykitti keskeltä illan toisen maalinsa ajassa 32:53. Erkin hattutemppu tuli täyteen tasan 5 minuuttia myöhemmin, 5-0 maalin syöttäjät olivat Topi Hägg ja Veikka Kärjä.

Kolmannessa erässä ilotulitus jatkui kahdeksan minuutin pelin jälkeen, Joni Kuoppala laukoi ja Emil Ström laittoi irtokiekon verkkoon maalin edestä. Syöttöpiste myös Joona Talalle. Seuraavaa maalia saatiin odottaa vain 14 sekuntia, ajassa 48:19 , Topi Hägg löysi maalin takakulmalta Veikka Kärjän joka laukoi kauden neljännen maalinsa, syöttöpiste myös Mika Huhtasalolle.

Illan toinen hattutemppu näki päivän valon ajassa 50:30, Emil Ström nousi maalin takaa laukaisupaikkaan ja laukoi numeroiksi 8-0, tilannetta rakensivat Totte Moberg ja Samuli Virtanen. Palloseura osui vielä kertaalleen, 2 minuuttia ennen loppua. Keskushyökkääjä Veikka Kärjä lähetti kiekon siniviivalta kohti maalia jossa oli tietenkin puolustaja Severi Savijoki joka ohjasi loppunumeroiksi 9-0, toinen syöttö jälleen Mika Huhtasalolle. Viimeisellä minuutilla kymmenes osuma oli parikertaa lähellä , mutta 28 kertaa torjunut Patrik Koivisto ei ollut enää ohitettavissa. Petrus Lintonen tarvitsi nollapeliin 22 torjuntaa.

Ennen ottelua Miku Ronkainen palkittiin kauden aikana useimmin Palloseurasta Veikkauksen kultakypärää kantaneena pelaajana, palkinnon jakoi Palloseura legenda Jarkko Aaltonen.

FPS Fan Club pääsi Pizzeria Mali palkintojen kanssa helpolla , tai ei ihan sillä Malilta piti pummata yksi kortti lisää. Avausmaalista Erkki Laiholle pizzalahjakortti, nollapelistä Petrus Lintoselle ja hattutempusta Emil Strömille!

Kuvat: Kari Vahaniitty

Teksti: Timppa