Palloseura pelaa runkosarjan viimeisellä viikolla 2 vierasottelua. Torstaina kohdataan Imatralla Ketterä ja lauantaina runkosarjan päätöskamppailussa Turussa TUTO Hockey. Turkuun on myös lähdössä FPS Fan Clubin mukana lähes 60 kannattajaa!

Ketterä – FPS 16.3 klo 18.30 OmaSP Areena, Imatra. CMore Sport

Ketterä 5 edellistä ottelua ja tuleva

RoKi – Ketterä  3-6
K-Espoo – Ketterä 3-2 (vl)
Ketterä – TUTO 7-3
TUTO – Ketterä 5-2
Ketterä – JoKP 7-4

Ketterän parhaat pistemiehet

Samu Tuomaala 25+21=46
Jere Vertanen 15+31=46
Henry Karjalainen 8+33=41

Mv. torjunta %

Santeri Lipiäinen 91,19 (19-4-8)
Topias Rovio 86,36 (1-0-0)

Severi Auvinen 91,24 (12-3-2)

Auvinen siirtyi siirtorajalla Imatralta Mikkelin Jukureihin, mutta muistaakseni luin että hänellä on mahdollisuus palata Imatralle ja nyt Jukureiden pelit ovat jo päättyneet.

Palloseura ja Ketterä ovat tällä kaudella kohdanneet kolmesti, ensin pelattiin Imatralla jossa Ketterä voitti tiukan ottelun 2-0. Maali syntyi 5vs3 yv:llä ja toinen lopussa tyhjiin. Forssassa ensimmäinen ottelu päättyi 1-4 ja toinen 2-4 joten Palloseura ei ole vielä saanut pistettäkään Ketterältä.

Ketterän sijoitus runkosarjassa tulee olemaan toinen sija. Joukkue on kerännyt tähän mennessä 107 pistettä jolla sivuaa omaa Mestiksen piste ennätystään, tämä syntyi viime kaudella.

TUTO Hockey – FPS 18.3 klo 17.00 Rajupaja Areena, Turku. CMore Sport

Lauantaina runkosarjan päätökseen Palloseura matkustaa Turkuun. Palloseuraa on lähdössä tukemaan myös FPS Fan Clubin noin 60 kannattajaa! TUTO Hockey on tällä kaudella ollut Palloseuralle voittamaton. Sarjan alussa TUTO voitti viime hetken maalilla 3-4. Vuoden vaihteessa pelattiin back-to-back ottelut, ensin Forssassa jossa TUTO voitti 2-4 ja seuraavana päivänä Turussa. Palloseura nousi kolmannessa erässä tasoihin, mutta TUTO onnistui tekemään voittomaalin ja toisen tyhjiin joten loppunumerot olivat 5-3.

TUTO on taulukossa sijalla 10 ja on varmistanut paikkansa ”villi-kortti” kierrokselle. Joukkueella on pienen pieni sauma tavoittaa 6 pistettä edellä oleva KOOVEE , sillä joukkueet pelaavat perjantaina Turussa. Tätä ennen KOOVEE kuitenkin kohtaa jo IPK:n eli TUTO:n mahdollisuus yhdeksänteen sijaan voi mennä jo keskiviikkona. Periaatteessa on jopa mahdollisuus kahdeksanteen sijaan, jos sitä hallussaan pitävä K-Vantaa (6 pistettä edellä TUTO:a) häviää loput ottelunsa.

Mahdollisuuksien rajoissa siis on että TUTO hieman ”säästelee” parhaita pelaajiaan sillä villi-kortti pelit alkavat heti ensi viikon maanantaina ja pelataan erittäin tiiviillä tahdilla.

TUTO edelliset 5 ottelua ja tuleva.

JoKP – TUTO  6-5
Ketterä – TUTO  7-3
TUTO – Ketterä 5-2
TUTO – Hokki 6-4
Peliitat – TUTO 0-4
TuTo Hockey – KOOVEE 17.3

TUTO parhaat pistemiehet:

Roope Ranta 10+38=48
Jesper Larinmaa 12+28=40
Leevi Lemberg 17+20=37

Mv. torjunta %

Julius Pohjanoksa 91,13 (5-4-8)
Emil Vuorio 89,08 (9-5-10)
Tuomas Aalto 88,04 (2-1-5)

FPS 5 edellistä ottelua:

IPK – FPS 3-2
JoKP – FPS 4-3
HK Zemgale – FPS 2-3
HK Zemgale – FPS 1-2 (ja)
FPS – Hokki 9-0

Palloseuran parhaat pistemiehet:
Michal Kvasnica 19+24=43
Miku Ronkainen 14+28=42
Konsta Keteli 9+19=28

Mv. torjunta %
Petrus Lintonen 89,76 (9-6-16)
Eetu Nieminen 89,58(2-3-14)

Palloseura pelasi mainion viikon kun se onnistui ensin voittamaan Latviaan matkanneiden kannattajien iloksi HK Zemgalen 2-3, toisessa Jelgawan ottelussa jouduttiin jatkoajalle, jonka ratkaisi Joona Vainio joten siitä toinen voitto lukemin 1-2. Viikon ainoassa kotipelissä Kajaanin Hokki sai poistua pitkälle kotimatkalleen 9-0 tappion kärsineenä. Erkki Laiho ja Emil Ström laukoivat ottelussa hattutemput ja Petrus Lintonen nollasi Kainuulaiset. Tuloksena siis kauden ensimmäinen kolmen ottelun voittoputki, viimeisestä seitsemästä ottelustaan Palloseura on hienosti voittanut viisi.

Aapo Alapuranen loukkaantui ensimmäisessä HK Zemgale ottelussa. Edellisessä Ketterä ottelussa pahan näköisesti loukkaantunut Eppu Varjamo on sen sijaan toipunut pelikuntoon. Varmuutta Epun kentälle paluun ajankohdasta ei tätä kirjoittaessa kuitenkaan ole.

TUTO ottelun jälkeen Palloseura huilaa puolitoista viikkoa ennen karsintaotteluiden alkua. Karsinta alkaa Forssassa keskiviikkona 29.3. Vastustaja löytyy nelikosta Nokian Pyry, JHT Kalajoki, Porvoon Hunters tai Lempäälän Kisa.

Poissaolijat:

Aapo Alapuranen (viikko kerrallaan)
Samuli Aaltonen (viikko kerrallaan)
Kasperi Lehtonen (kauden loppuun sivussa)
Miska Ronkainen ( kauden loppuun sivussa)

Kuva: Tytti Tukia

Teksti: Timppa