Palloseura sai harjoituskauden ensimmäiseen kotipeliinsä vastaansa Heinolan Peliitat. Peliitat jatkoi vahvaa alkusyksyään ottamalla neljännen voiton putkeen hakemalla Forssasta voiton murhaavan ylivoimansa ansiosta maalein 3-5.

Ottelu sai forssalaisittain hienon alun, kun se vanheta vain 25 sekuntia, kun kiekko oli jo Peliitta-maalissa. Aleksi Karlsson oli oikeassa paikassa ja ohjasi isännät 1-0 johtoon Paavo Tynin ja Karri Forsblomin toimiessa syöttäjinä. Kolmisen minuuttia oli pelattu, kun Palloseuran vaikeudet alkoivat. Ensin Joona Vainio joutui jäähylle kampituksesta ja puolisen minuuttia myöhemmin Paavo Tyni joutui myös boksiin syylistyttyään selästä taklaamiseen, josta tuomittiin 2+10 minuuttinen. Peliitat pyöritteli minuutin verran, kunnes kiekko pelattiin takatolpalle kapteeni Oskari Lemetyiselle, joka viimeisteli varmasti osuman kauden ensimmäisen pelin pelanneen Topi Salokannaksen taakse. Ennen erän puoliväliä Aleksi Karlsson joutui puolestaan kampituksesta jäähylle ja Peliitat iskivät edellisen maalin uusinnan, kun Lemetyinen viimeisteli jälleen takatolpalta ja Peliitat ottivat 1-2 johdon. Myös Palloseura pääsi yrittämään pariin otteeseen ylivoimalla, mutta muutamasta hyvästä paikasta huolimatta tulosta ei syntynyt. Palloseura koki avauserässä valitettavan loukkaantumisen, kun sentteri Olli Maansaari joutui jättämään pelin kesken.

Toisessa erässä Palloseura hallitsi pitkiä tovia, mutta kiekkoa ei saatu ohi Mikael Petron vartioiman Peliitta-maalin. Peliitat puolestaan onnistuivat jälleen ylivoimalla, kun Aleksi Honkanen laukoi b-pisteen kehältä numeroiksi 1-3 ajassa 29:40 Janne Jokisen kuluttaessa jäähypenkkiä kampituksesta. Palloseuralla oli useita hyviä tilanteita Petron joutuessa torjumaan toisessa erässä 17 kertaa. Esimerkiksi Miku Ronkainen oli pariin otteeseen läpiajossa. Onnistuminen tuli vihdoin ajassa 38:43, kun Paavo Tyni kuritti viime kauden seuraansa komealla siniviivavedolla ja tilanne muuttui numeroiksi 2-3. Kavennusosuman syöttivät Miska Ronkainen ja Jukka-Pekka Kurtelius.

Kolmannessa erässä Peliitat onnistuivat jäädyttämään Palloseuran peliä, eikä maalipaikoille päästy enää yhtä hyvin, kuin toisessa erässä. Peliitat sen sijaan onnistuivat ajassa 53:00, kun Honkanen karkasi läpiajoon ja viimeisteli varmasti illan toisen maalinsa. Hetkeä myöhemmin Joona Vainio passitettiin jäähylle ja Oskari Lemetyinen pääsi laukomaan illan kolmannen maalinsa, joka oli samalla Peliittojen illan neljäs ylivoimamaali. Palloseura sai uutta puhtia ajassa 55:37, kun Eetu Moberg laukoi 3-5 kavennusmaalin, jonka syöttivät Topi Hägg ja Joona Tala. Vieraiden Vili Vesalaiselle tuomittiin ryntäyksestä kaksiminuuttinen ajassa 57:38 ja Palloseura otti aikalisän jälkeen Topi Salokannaksen pois maaliltaan ja pyöritti väkevästi kuudella neljää vastaan. Hienoista paikoista huolimatta kiekkoa ei saatu Petron ohi verkkoon ja Peliitat kuittasi voiton maalein 3-5. Mikael Petro torjui ottelussa 34 kertaa ja Topi Salokannas puolestaan 27 kertaa. Peliitat siis osuivat neljästi kuudesta ylivoimastaan. Palloseurakin pääsi yrittämään kuudesti ylivoimaa, mutta ilman tulosta.

Päävalmentaja Asko Rantanen kommentoi illan peliä seuraavasti:

– Kohtuullisen hyvä suoritus. Peli-ilme ja työmäärä olivat hyviä. Opetellaan ja opitaan sarjan tavoille. Joka peli vie hommaa eteenpäin. Peliittojen neljä yv-maalia olivat tänään liikaa. Me oltiin kuskin paikalla toinen erä. Meidän pitää hyödyntää omat maalipaikat tehokkaammin. Palataan harjoittelemaan ja isketään Kiekko-Vantaan kimppuun keskiviikkona uudella innolla.