kuva: Tomi Autio

Palloseura matkasi Keuruulle viikon toiseen otteluunsa. Keuruu on vuosien saatossa ollut Palloseuralle paha paikka sillä sieltä ei pahemmin ole pisteitä matkaan tarttunut.

Palloseura oli lähellä osua alta kahden minuutin,mutta Miska Ronkaisen veto kilahti tolppaan. Kuudennella minuutilla KeuPa HT:n Atro Leppänen ja Palloseuran Topi Hägg hieman nahistelivat ja molemmat joutuivat jäähypenkille. Tasavajaata ehdittiin pelata vain muutama sekunti kunnes Olli-Petteri Viinikainen kaatoi maalin kulmalle nousseen Valtteri Sunin. Ylivoiman aluksi Paavo Tyni laukoi hyvin ja Mikko Lahtela pyrki vielä jatkamaan kuitenkin ilman tulosta. YV tuotti jatkossa tuloksen, Paavo Tyni näki toista laitaa nousevan Mika Huhtasalon. 26-v syntymäpäiviään viettänyt Huhtasalo eteni muutaman metrin ja laukoi Palloseuran 0-1 johtoon ajassa 7:04. Maalin toinen syöttäjä oli Santtu Hakanen.
Palloseuran hyvä ote jatkui ja ajassa 13:13 Karri Forsblom onnistui nappaamaan kiekon kotijoukkueen pakilta ja laukoi sen samantien ohi avauserässä 8 kertaa torjuneen Niko Parkkisen ja Palloseura meni 0-2 johtoon.
KeuPa HT:n erän paras tilanne oli Iiro Hietakankaan ohjaus joka suuntautui kuitenkin päin avauserässä neljästi torjunutta Petrus Lintosta.

Toisen erän alkupuolella Petrus Lintonen joutui muutaman minuutin aikana torjumaan useammin kuin koko avauserässä. Loistotontti oli ainakin Jaakko Heikkisellä , Sampo Paulaharjulla ja Joni Airolla.
Palloseura sai pikkuhiljaa pelinsä taas raiteilleen ja pääsi myös ylivoimalle kun Justus Mikkonen kaatoi Samuli Virtasen. Ylivoima oli heikkoa ja sen aikana vain Veikka Kärjä pääsi laukomaan vedon jonka Parkkinen torjui.
Kiekko tuli pahaan aikaan Palloseuran vaihtoaition eteen ja vierasjoukkueelle tuomittiin väärästä vaihdosta rangaistus ajassa 32:19. Palloseuran alivoima onnistui tappamaan jäähyn. Heti täyteen tultuaan Miska Ronkainen onnistui karkaamaan läpi mutta ei onnistunut viimeistelyssä.
Seuraavaa ylivoimaa kotijoukkueelle tarjottiin heti perään kun Karri Forsblom passitettiin todella helposti jäähylle. Nyt KeuPa HT onnistui kun Jere Helenius ohjasi maalin kulmalta 1-2 kavennuksen ajassa 35:34.
Seuraavalla minuutilla Aleksi Karlsson oli pahanteossa kotijoukkueen maalin kulmalla, mutta kiekko ei mennyt maaliin. Toisen erän jälkeen tilanne siis Palloseuralle 1-2.

Kolmannen erän alku oli todella tarkkaa peliä eikä tilanteita ollut nimeksikään kunnes Joni Airo nappasi kiekon alimmalta Palloseura puolustajalta ja karkasi läpi, mutta laukoi yli. Airolla oli uusi loistopaikka hetkeä myöhemmin, tälläkertaa Petrus Lintonen torjui. Erän kahdeksan minuutin kohdalla puolestaan Mikko Lahtela pääsi hyvään vastaiskuun jonka Parkkinen kuitenkin selvitti.
Joni Airolla oli jälleen paikka yhdeksän minuuttia ennen loppua , Petrus Lintonen torjui hanskallaan. KeuPa HT:lla oli loisto tasoituspaikka 8 minuuttia ennen loppua , mutta Petrus Lintonen torjui Justus Mikkosen laukauksen upeasti. Palloseura sai pikkuhiljaa kotijoukkueen isomman rynnistyksen rauhoitettua. KeuPa HT otti aikalisän vajaa pari minuuttia ennen loppua ja hetkeä myöhemmin Parkkisen pois maaliltaan. Paavo Tynin purku meni hiuksen hienosti tyhjän maalin ohi, mutta pian Palloseura sai purun ja Mikko Lahtela tuikkasi kiekon tyhjiin ajassa 59:00. Maalin syöttivät Santtu Hakanen ja Valtteri Suni. Maali jäi ottelun viimeiseksi joten Palloseuralle hieno vierasvoitto numeroin 1-3. Petrus Lintonen torjui kolmannessa erässä vain 5 kertaa joista jokainen oli kuitenkin todellinen gamesaver! Yhteensä Petrukselle kertyi 16 torjuntaa. KeuPa HT:n Niko Parkkinen torjui 22 kertaa.

Valmentaja Eemeli Parikka kommentoi ottelua Palloseuran Mediaryhmälle seuraavasti: Tiukka peli taas. Erittäin hyvä ensimmäinen erä antoi pelin suunnan. Kolmannessa hyvä puolustustaistelu. Nyt hyvän levon kautta härkäviikkoihin.

Teksti: FPS Mediaryhmä / Timppa