kuva: Tytti Tukia

Vantaa 22022022

Palloseuran kolmen vierasottelun viikko alkoi Vantaan vierailulla.

Avauserä mentiin tasaisissa merkeissä. Kotijoukkue Kiekko-Vantaa oli alussa aktiivisempi, mutta eivät saaneet kovinkaan vaarallisia tilanteita luotua Petrus Lintosen vartioimalle Palloseuran maalille. Erän loppua kohden Palloseura sai paremmin otetta. Veikka Kärjä nousi vahvasti K-Vantaan maalille, mutta ei onnistunut ohittamaan Samuli Tervoa kotijoukkueen maalilla. Totte Mobergilla oli myös hyvä tilanne, Tervo torjui ja tilanteen jälkeen Palloseura pääsi  yrittämään ylivoimaa kotijoukkueen Roope Elimäen jouduttua estämisestä jäähylle. Ylivoima pyöri todella hyvin, kuitenkin ilman tulosta. Avauserä oli maaliton.

Toisessa erässä Palloseura oli avauserää selkeämmin kuskin paikalla. Leevi Kannisto tuli pariin otteeseen vauhdilla kohti maalia ja Eetu Moberg karkasi läpi, nämä kuitenkin ilman tulosta. Joona Vainio nousi hyvin siniviivalta ja pääsi laukomaan Palloseuran johtoon ajassa 24:31, avausosuman syöttivät Atso Lehtinen ja Topi Hägg.
Palloseura sai nauttia johtoasemasta vajaa neljä minuuttia kunnes Jaakko Kuusisto onnistui ohjaamaan Aapo Aholan vedosta tasoituksen ajassa 28:10.
Palloseura onnistui kuittamaan tasoituksen ajassa 34:00, Totte Moberg pyrki maalipaikkaan ja irtokiekko tuli sopivasti Mika Huhtasalolle joka laukoi etukulmavedolla Palloseuran uudelleen johtoon. Maalin toinen syöttäjä oli illan toisella syötöllään Atso Lehtinen. Kolmanteen erään Palloseuran johtoasemassa 1-2.

Kolmannessa erässä K-Vantaa onnistui nousemaan tasoihin Erik Embrichin terävällä yläkulma vedolla ajassa 48:34. Heti seuraavalla minuutilla Atte Mäkinen huitoi ja lähti jäähypenkille. Palloseuran ylivoima oli kohtuullista, kuitenkin ilman tulosta. Myös Kiekko-Vantaa oli lähellä johtomaalin tekoa, Petrus Lintonen onnistui kuitenkin nollaamaan Atte Mäkisen yrityksen. Vielä edellistä paremmin Palloseuran ylivoima pyöri Aapo Aholan jäähyn aikana, Ahola taklasi rumasti Veikka Kärjää ja sai ansaitun 2+10 minuuttisen laitataklauksesta. Valtteri Suni ja Paavo Tyni pääsivät laukomaan hyvistä paikoista, mutta siitä huolimatta tulosta ei syntynyt ja ottelu eteni jatkoajalle päivän teeman mukaisin numeroin 2-2.

Jatkoajalla Palloseura haki aktiivisemmin ratkaisua. Samuli Tervo kesti vielä Paavo Tynin yrityksen, mutta oli voimaton Santtu Hakasen terävän yläkulmalaukauksen edessä joten paikalle saapunut FPS Fan Club pääsi juhlimaan voittoa kun bonuspiste matkasi Forssaan numeroin 2-3. Ajassa 62:03 syntyneen voitto-osuman syöttivät Paavo Tyni ja Mika Huhtasalo.

Teksti: FPS Mediaryhmä / Timppa