Palloseuran viikon ensimmäiseen otteluun saapui vieraaksi Kiekko-Vantaa. Molemmat joukkueet olivat olleet viikonvaihteessa pohjoisempana pelaamassa

Avauserässä Palloseura otti 1-0 johdon Jiri Pärssisen ensimmäisellä Mestis maalilla, Risto Saarinen syötti kulmasta viivalle ja Pärssinen tykitti hienon vedon ohi ruuhkan takana olleen Juuso Helomaan. Avausmaalin toinen syöttäjä oli Mikael Tapio ja maali syntyi ajassa 6:40.

Palloseuran johto ei kestänyt kuin reilun minuutin. Totte Moberg, joka jo toisella minuutilla oli kilauttanut tolppaa, pääsi laukomaan kiekon Alex Mäkelän hanskan kautta verkkoon ja tilanne oli 1-1. Tästä mentiin taas minuutti eteenpäin kun tuli seuraava tilastomerkintä, vieraiden Niko Somppi joutui jäähyboxiin. Palloseura sai ylivoiman hyvin pyörimään. Miro Lehtimäki laukoi ensin ohi, kiekko tuli päädyn kautta Janne Laakkoselle joka löysi neliön keskeltä Risto Saarisen. Risto laukoi one-timerilla kiekon komeasti verkkoon ja tilanne oli 2-1 ajassa 9:36. Seuraavalla minuutilla puolestaan vieraat saivat ylivoiman , kun Mika Huhtasalo joutui ”Juha Härkälä aitioon” . Palloseuran alivoima oli hyvää ja selvisi takaiskuitta. Erää kokonaisuudessa hallinnut K-Vantaa onnistui kuitenkin nousemaan tasoihin ajassa 13:27 Oliver Tuhkasen tarkalla etuyläkulma vedolla. Tilanne avauserän jälkeen 2-2.

Toisen erän toisella minuutilla K-Vantaa otti 2-3 johdon. Niklas Nordgren heitti maalin takaa hienon takapassin maalin eteen ja Kasper Lundell laukoi kiekon Palloseuran verkkoon. Myös seuraavan maalin teki K-Vantaa, Palloseura oli kestänyt sekä Mikael Tapion että Janne Laakkosen rangaistukset, mutta 5vs5 pelissä vieraiden kultakypärä Santeri Hartikainen pääsi laukomaan tarkasti alakulmaan ajassa 32:10.

Vaikka Palloseura sai keskimmäisessä erässä enemmän laukauksia aikaiseksi kuin avauserässä, niin todelliset paikat olivat vähissä. Erän viimeisen minuutin alkaessa Pallseuralle avautui ylivoima, kun Robin Laukkanen joutui koukkaamisesta jäähylle. Vihreäpaidat tarvitsivat vain 15 sekuntia illan toisen yv-maalin tekoon. Tomi Niku siirsi viivaa pitkin Janne Laakkoselle, joka eteni viivalta kohti maalia ja laukoi kiekon etuyläkulmaan ajassa 39:17 ja tilanne toisen erän jälkeen oli 3-4. Palloseuran kolmannen maalin toinen syöttäjä oli Miro Lehtimäki.

Kolmannessa erässä Palloseuralle avautui hieno tasoituspaikka, mutta Helomaa torjui Justus Ojalan ytrityksen. Kun varsinaista peliaikaa oli jäljellä 1:11 avautui Palloseuralle hyvät saumat tasoitukseen. Oliver Tuhkanen kaatoi siniviivan tuntumassa Jere Ohtosen ja joutui jäähylle. Palloseura otti aikalisän ja Alex Mäkelän pois maaliltaan. Pyöritystä oli mutta valmista ei syntynyt joten K-Vantaa haki Forssasta jälleen maalin voiton, tällä kertaa numeroin 3-4.

Kuva: Kari Vahaniitty

Teksti: Timo Tukia