Palloseura pelaa alkaneella viikolla kaksi ottelua joista ensimmäinen pelataan jo tänään tiistaina, kun Kiekko-Vantaa saapuu Forssaan.
Viikon toinen ottelu pelataan perjantaina, niin ikään kotikaukalossa. Vastaan luistelee tällöin Mestiksen kärkijoukkue Iisalmen Peli-Karhut.

Palloseura ja K-Vantaa ovat kohdanneet kuluvalla kaudella sarjassa kahdesti. Vantaalla kotijoukkue voitti 5-0, Forssassa oli tasaista, mutta vieraat nousivat ensin tasoihin ilman maalivahtia ja onnistuivat vielä tekemään viimeisellä minuutilla voittomaalin lopulta 2-3 vierasvoittoon päättyneessä ottelussa.
Yhteinen nimittäjä joukkueille on se että molemmat pelasivat viikonloppuna pohjoisempana. Palloseura Rovaniemellä ja K-Vantaa puolestaan Iisalmessa ja Kajaanissa.

K-Vantaan sijoitus on tällä hetkellä yhdeksäs. Pelattuja otteluja on 17 joista Lohipaidat ovat voittaneet 6, jatkoille he ovat joutuneet 4 kertaa. Jokaisessa näistä on tullut kuokkaan. Varsinaisen peliajan tappioita on 7.

Joukkueen kultakypärä on Santeri Hartikainen tehoin 8+14. Toisena tukee Okko Kangasniemi (5+11) ja kolmantena Ville Sivonen jolla on koossa 5+8.
Forssalaisille tutuilla Olli Maansaarella ja Totte Mobergille on koossa 3+7. Joona Vainion tämän kauden saldo tähän asti on 0+7. Leevi Kannisto on pelaamissaan 11.sta ottelussa tehnyt 1+0.

K-Vantaan selkeä ykkösvahti on Paavo Hölsä, joka on pelannut 12 ottelua saldolla 5-2-5. Hölsän torjuntaprosentti on 88,86. Nollapelejä on kaksi joista toinen Palloseuraa vastaan. Juuso Helomaa on pelannut 5 ottelua torjuntaprosentilla 86,73 (1-2-1) Aleksi Seppälä on ollut Mestis ottelussa kerran maalilla (0-0-1)

K-Vantaan viimeisimmät ottelut : Hokki – K-Vantaa 3-1 , IPK – K-Vantaa 6-5 , K-Vantaa – KeuPa HT 3-0, K-Vantaa – IPK 2-9, K-Vantaa – Hermes 5-3,

FPS – Kiekko-Vantaa Tiistaina 28.11 klo 18.30 Forssan Jäähallilla

Perjantaina Forssaan saapuva Iisalmen Peli-Karhut on ollut kuluvan Mestis kauden suurin  yllättäjä. Joukkueen ulkomaalaisvahvistukset ovat onnistuneet erittäin hyvin ja joukkue johtaa Mestistä 10 pisteen kaulalla ennen Ketterää. Pisteitä IPK on kerännyt 50 pelaamissaan 20.ssä ottelussa.

Kultakypärää kantaa Washington Capitalsin listoilta lainassa oleva ruotsalainen Ludwig Persson tehoin 3+23, Juuso Heikkilä on tehnyt 8+15 ja Alex Berardinelli 10+12.

Joukkueen maalin on pääsääntöisesti tukkinut Tapparasta lainassa oleva Paavo Kohonen ( Tapparassa puolestaan on IPK:sta lainassa Eetu Randelin) Kohonen on pelannut 18 ottelua saldolla 14-1-2. Kohosen torjuntaprosentti on 91,63. Randelin saldo on 2-0-0 ja Olli Taimin 0-0-1.

IPK:n viimeisimmät ottelut : IPK – Ketterä 2-1, IPK – K-Vantaa 6-5, IPK – KOOVEE 6-2, RoKi – IPK 4-1, TUTO – IPK 3-5

FPS – IPK Perjantaina 1.12 klo 18.30 Forssan Jäähallilla

Palloseura on kärsinyt loukkaantumisista ja joukkueen tappioputki on venynyt viiden ottelun mittaiseksi, neljä edellistä ottelua pelattiin kaukana kotoa joten toiveissa on että saadaan tappioputki poikki kotiyleisön edessä.

Miro Lehtimäki onnistui Rovaniemellä tekemään yhteensä 3 maalia ja nosti kauden saldonsa tehoihin 9+6. Janne Laakkonen syötteli Miron maaleja ja osui itsekin ylivoimalla, kauden tehot nyt 3+9 (12 ottelua, eli piste/peli tahdissa) Kolmastena tulee HPK-laina Mikael Tapio, 2+6.

Tapparasta maalille kolmen ottelun ajaksi lainatun Vilho Heikkisen urakka päättyi jo ensimmäisen ottelun ensimmäisessä erässä. Vilho ehti torjua 5 kertaa. Alex Mäkelä jatkoi tutulla paikallaan hyvin, kauden saldo on 3-3-11. Silti torjuntaprosentti on edelleen hyvä 91,86. Ville Viskari saapui yöjunalla varalle toiseen otteluun.

Palloseuran viimeiset ottelut: RoKi – FPS 6-2, RoKi – FPS 4-3, Ketterä- FPS 6-1, JoKP – FPS 3-1, FPS – KeuPa HT 3-5

Tärkeä peli tulossa kun katsotaan taulukkoa. Pitäisi päästä nopeammin hyökkäämään ja luoda enemmän maalintekopaikkoja kun mitä me nyt tehdään. Luisteluvoima ja kamppailupelaaminen ovat edelleen avainsanoja jos pisteitä halutaan saada mietiskeli Palloseuran päävalmentaja Christer Nylund.

Jakub Michalek palaa kokoonpanoon. Kerhosta on tulossa Mikael Tapio ja Jiri Pärssinen.

Poissaolijat (tilanne ma.27.11)

Michal Kvasnica (alavartalo vamma) viikkoja