RoKi ja Palloseura kohtasivat toistamiseen Lappi-Areenalla lauantaina.

Ottelu vanheni vain 13 sek, kun J-M Alanen potkaisi kotijoukkueen johtoon. Maalia tarkastettiin videolta ja hyväksyttiin vaikka Alanen selkeästi luistimen terällä siirsi kiekon verkkoon. Janne Laakkonen pääsi yrittämään seuraavassa vaihdossa, mutta veto epäonnistui. Palloseura istui avauserän aikana kaksi jäähyä, Jere Ohtonen ja Santtu Rantanen joutuivat kumpikin korkeasta mailasta jäähypenkille. Palloseuran tasoitus syntyi meidän toisen alivoiman aikana. Oskari Lahtinen katkoi RoKi avauksen ja syötti Justus Ojalalle, joka laukoi kiekon verkoon ohi vastaan tulleen Roni Huunosen ja tilanne avausereän jälkeen oli 1-1.

Toinen erä oli selkeämmin RoKi:n hallintaa, Matthew Barnaby pääsi maalinkulmalta nostamaan isännät johtoon ajassa 21.55. Palloseuran tilanteet olivat vähissä. Risto Saarinen pääsi nokikkain Huunosen kanssa, mutta rystyveto jäi Huunosen varusteisiin. Erän lopulla Jalmari Mäkelä syötti Erik Heikkilälle 2vs1 hyökkäyksessä, mutta Hrikkilä laukoi ohi maalin.

Palloseura pääsi kerran kokeilemaan ylivoimaa ja RoKi kaksi kertaa, joista Kasper Seppälän jäähy jatkui kolmanteen erään.

Kolmannen erän alussa RoKi käytti ylivoiman hyväkseen ja otti 3-1 johdon ajassa 40:28 jinka Jere-Matias Alanen laukoi maalin edestä. Maalin jälkeen Palloseura sai hieman otetta ja Huunonen joutui torjumaan Risto Saarisen ja Janne Laakkosen vedot. Miro Lehtimäen vedolla Huunonen ei enää mahtanut mitään vaan Palloseura kavensi numeroiksi 3-2 ajassa 46:35 Janne Laakkosen syötöstä.

Tämän jälkeeb tuomaristolle sattui pari lapsusta jotka olivat omiaan ratkeisemaan ottelun. Ensin kiekoton Oskari Lahtinen kolattiin lonkkataklaukselle, ei estömisjäähyä. Sitten RoKi:n maalin takana Alanen kaatoi Jere Ohtosen jalkakampilla, pilli soi kuitenkin Ohtoselle korkean mailan merkiksi kun Alanen filmasi pitämällä kasvojaan. Muuten hyvä mutta Jeren maila oli jään pinnalla niin kuin mieskin..Jeren istuessa väärin tuomittua jäähyään pääsi Jaakko Harjula laukomaan isännät 4-2 johtoon. Palloseuran rangaistuksen jatkuivat, kun Kasper Seppälä jäähyn alkaessa tuomittiin lisäksi joukkuerangaistus. Palloseuran alivoima kesti hienosti 3vs5 koko 2 minuuttisen.

Kiriä ei kuitenkaan saatu aikaiseksi kun Elias Kaarela pääsi laukomaan numeroiksi 5-2 ajassa 55:48 ja lopullinen niitti oli Lauri Heinon tyhjään maaliin laukoma 6-2 maali toiseksi viimeisellä minuutilla.

RoKi ansaitsi voittonsa, mutta muutamat erikoiset tuomariratkaisut tai siis kotijoukkueelle vihältämättä jääneet rangaistukset nouysivat turhan suureen rooliin.

Alex Mäkelä Palloseuran maalilla torjui 35 kertaa, Roni Huunonen pääsi vähemmällä, hänelle kertyi 14 torjuntaa.