Palloseura palaa kaukaloon puolentoista viikon ottelutauolta keskiviikkona , jolloin Forssaan vieraaksi saapuu KeuPa HT Keuruulta. Viikonvaihteessa Vihreäpaidat matkaavat itä-suomeen jossa kohdataan Kiekko-Pojat ja Ketterä.

Valmentajaa lokakuun puolivälin jälkeen vaihtanut KeuPa HT saapuu Forssaan kolmen ottelun voittoputkessa, sillä ennen taukoa Keuruulaiset kaatoivat Hokin back-to-back otteluissa ja viikkoa aiemmin kotonaan K-Espoon. Sami Ryhäsen korvanneen Niko Raiskion aikana nämä olivat ensimmäiset voitot. Sarjataulukossa KeuPa HT on pisteen Palloseuraa edellä joten tärkeistä pisteistä pelataan.

KeuPa HT:n kultakypärää kantaa Leo Ring tehoin 6+12, useana kautena tehomiehenä häärinyt Joni Airo seuraa numeroissa 6+7. Kolmentena tulee Palloseuran paidasta tuttu Konsta Keteli tehoin 6+2. Toinen viime kaudella Palloseuran paitaa kantanut pelaaja , eli puolustaja Joni Kuoppala on tehnyt 1+3.

Keuruulaisten maalilla , Latvian maajoukkueessa viikonvaihteessa pelannut Eriks Vitols on kantanut päävastuun. Viime kaudella HK Zemgalessa pelannut Vitols on torjunut 10.ssä ottelussa saldolla 3-3-4. Torjuntaprosentti on 89,80. Juha Helander on pelannut kolmessa pelissä (0-1-1) torjuntaprosentilla 88,64.

KeuPa HT edelliset ottelut: Hokki – KeuPa HT 2-3 (ja) , KeuPa HT – Hokki 4-3, KeuPa HT – K-Espoo 5-3, IPK – KeuPa HT 5-1, KeuPa HT – Ketterä 2-4

FPS – KeuPa HT Keskiviikkona 15.11 klo 18.30 Forssan Jäähallilla

Perjantaina Palloseura matkustaa Outukumpuun, jossa tällä kaudella Joensuun Kiekko-Pojat pelaa kotiottelunsa. Tavallista pienempi kaukalo on vaikeuttanut vierasjoukkuiden pelaamista ja niinpä voitot Outukummusta ovat hakeneet vain kärkijoukkueet IPK (2 kertaa) ja Ketterä. Kiekko-Pojat ilmoittivat juuri ennen taukoa että Tsekki hyökkääjä Jonas Peterek palaa kotimaahansa eikä ole enää riveissä tulevissa otteluissa.

Kristjan Kombe on pelannut vahvan alkukauden ja johtaa Mestiksen pistepörssiä tehoin 9+12. Peterek teki pelaamissaan otteluissa 7+11 pistettä. Niklas Meriläinen on tehnyt 5+8 ja Ivo Sedlacek 4+7. Palloseuran paidassa viime kaudella puolustanut Severi Savijoki on pelannut Pohjois-Karjalassa hyvin, joukkueen +- tilaston kärki arvolla +4 ja tehot 1+5.

Kiekko-Poikien ykkösveskari on HIFK-laina, U20 maajoukkuevahti Eemil Vinni, Vinni on pelannut 10 ottelua saldolla 5-1-4. Torjuntaprosentti on 86,84. Veeti Koppinen on pelannut neljässä ottelussa (0-2-2) , torjuntaprosentti suunnilleen sama kuin Vinnillä, eli 86,96.

Kiekko-Poikien edelliset ottelut: JoKP – K-Espoo 4-2, IPK – JoKP 6-1, JoKP – IPK 1-2 (vl), JoKP – K-Vantaa 4-3(ja), JoKP – TUTO 3-2 (ja) Ennen FPS ottelua JoKP pelaa torstaina vierasottelun Hokkia vastaan Kajaanissa.

JoKP – FPS Perjantaina 17.11 klo 18.30 Outukummun Jäähallissa, MTV Katsomo

Lauantaiksi Palloseura siirtyy Imatralle, jossa kohdataan Ketterä toisen kerran tällä kaudella. Ketterä haki Forssasta pisteet numeroin 3-5, vaikka Palloseura oli jo 3-1 johdossa. Ottelu on Ketterälle viikon ainoa.

Ketterän kultakypäränä on Forssalaisille todella tuttu nimi eli Miku Ronkainen tehoin 8+7. Latvialainen Anri Ravinskis seuraa tehoin 8+6 ja Aleksi Sinkkonen on pisteen jäljessä , 8+5. Toinen Forssalaisille tuttu pelaaja ,puolustaja Riku Tuomola on aloittanut itärajalla myös vahvasti, tehot 4+6.

Ketterän maalilla Santeri Lipiäinen on pelannut 11 ottelua saldolla 6-1-4, torjuntaprosentin ollessa hyvä 91,37. KOOVEE:stä siirtynyt Reima-Ville Roos on saanut vähemmän peliaikaa, seitsemässä pelissä kuitenkin hyvä saldo 4-1-1 ( jos ihmettelette kuinka seitsemässä pelissä on saldo kuuden pelin verran , niin johtuu että vaihdettu kesken pelin joko maalille tai pois) torjuntaprosentti kuitenkin selkeästi Lipiäisen vastaavaa heikompi eli 84,73.

Ketterän edelliset ottelut: KOOVEE – Ketterä 3-6, Ketterä- K-Espoo 4-0, TUTO – Ketterä 4-2, FPS – Ketterä 3-5, Ketterä – K-Vantaa 4-0

Ketterä – FPS Lauantaina 18.11 klo 17.00 OmaSP Areena, Imatra , MTV Katsomo

Palloseura pääsi tauolle mukavan 3-1 voiton turvin kun RoKi kaatui Forssassa.

Palloseuran kultakypäränä jatkaa Miro Lehtimäki tehoin 6+5. Janne Laakkonen , joka teki RoKi ottelussa kauden avausmaalinsa tulee toisena tehoin 1+6 , Janne on pelannut Palloseuran paidassa piste/peli tahdilla. Viljami Jokirinne on hienosti kolmantena tehoin 3+3. Jokirinne ja Mikael Tapio jakavat Palloseuran +- tilaston kärjen saldolla +6.

Palloseuran maalilla Alex Mäkelä jatkoi vahvaa virettään RoKi ottelussa , torjuntaprosentti on nyt 93,18.

Palloseuran edelliset ottelut: FPS – RoKi 3-1 , Jokerit – FPS 3-2(vl), FPS – Ketterä 3-5, FPS – KOOVEE 4-1, K-Espoo – FPS 2-0.

Palloseuran päävalmentaja Christer Nylund kommentoi alkanutta viikkoa seuraavasti: Kova ja tärkeä viikko tulossa. Mielenkiintoista nähdä maajoukkuetauon jälkeen että missä kunnossa joukkue on. Henkisesti tauko on varmasti tehnyt hyvää ja toivottavasti luistin liikkuu. KeuPa on löytänyt valmentaja vaihdoksen jälkeen uutta potkua ja heidän ykköskenttä on tehnyt hyvää jälkeä. JoKP pelaa aina hyvin pienessä kotiaskissa ja siellä pitää olla valmis kovaan kamppailupeliin. Imatralle lähdetään sitten hyvällä puolustuspelillä hakemaan revanssia.

Mika Huhtasalo on saanut luvan palata harjoituksiin, pelaamisesta ei ole vielä varmuutta. HPK:sta on tulossa ainakin Mikael Tapio ja Valtteri Savolainen. Tomi Palo pääsee armeijasta ainakin keskiviikon otteluun, viikonlopusta ei vielä tiedetä.

Poissa vahvuudesta:

Mika Huhtasalo ,päivä kerrallaan