Palloseuran viikon ainoaan otteluun vieraaksi saapui RoKi Rovaniemeltä.

Palloseuran erän paras paikka oli Malte Hasselgrenilla joka nousi kulmasta maalille, mutta RoKi vahti Roni Huunonen torjunnassaan horjutti hieman Maltea, joka ei pystynyt siirtämään kiekkoa verkkoon.
Myöhemmin Joel Ratkovic Berndtsson rakensi Hasselgrenille hyvän laukaisupaikan, mutta veto epäonnistui.
RoKi pääsi erän loppua kohden paremmin peliin ja Tomi Alanko ohjasi vaarallisesti, mutta Alex Mäkelä Palloseuran maalilla torjui varmasti. Aivan erän lopulla vieraiden Jere-Matias Alanen joutui jäähylle.

Erän alun ylivoima oli huono, mutta ylivoiman jälkeen Palloseura sai otetta. RoKi:lle oli jäähy tulossa ja Palloseura pyöritti ilman maalivahtia yli minuutin ja lopulta Mikael Tapio pääsi siirtämään kiekon verkkoon Miro Lehtimäen laukauksen reboundista. 1-0 maalin toinen syöttäjä oli Otto Pasonen. Ottelua oli pelattu tuolloin 26:27. Puolitoista minuuttia myöhemmin maalintekijä Mikael Tapio passitettiin jäähylle. RoKi pyöritti hyvin ja kiekko pelattiin poikittaissyötöllä Jaani Holopaiselle joka laukoi pelin tasoihin ajassa 29:00. RoKi pääsi uudelleen ylivoimalle Malte Hasselgrenin jouduttua estämisestä jäähylle , Palloseuran alivoima kesti. Erän puhuttavin tilanne  maalien lisäksi oli Miro Lehtimäkeen kohdistunut taklaus, tuomaristo tarkasti tilannetta videolta, jonka jälkeen jäähytuomio kumottiin täysin. Erän viimeisen minuutin alkaessa Palloseura pääsi nopeaan vastaiskuun. Miro Lehtimäki avasi Janne Laakkoselle joka löysi toista kaistaa maalille vauhdilla ajaneen Risto Saarisen. Riston laukaus ohitti Huunosen ja Palloseura meni 2-1 johtoon ajassa 39:00.

Kolmannessa erässä Palloseura pääsi ylivoimalle, kun Paavo Tyni joutui entisessä kotihallissaan jäähylle, paras paikka oli vierailijoilla kun kiekko lipui lähes maaliviivaa pitkin ohi. Hetkeä myöhemmin Palloseura taisteli hienosti alivoimaa,  puolisen minuuttia jopa 3vs5 kun ensin Janne Laakkonen joutui kampituksesta jäähylle ja myöhemmin Mikael Tapio varsin kevyesti lähti myös jäähypenkille. Palloseuran maalilla Alex Mäkelä torjui jälleen hienosti ja Jakub Michalek otti jälleen tärkeän blokin Antti Erkijuntin laukaukseen.

Erkijuntti nosti kiekon katsomoon ja lähti jäähylle, tämä ylivoima loppui Palloseuralta lyhyeen väärän vaihdon takia. RoKi haki tasoitusta pienellä painostuksella, lopulta Risto Saarinen sai kaivettua kiekon RoKi puolustajalta vieraiden maalin takana ja tavoitti syötöllään maalin edustalta Janne Laakkosen jonka laukaus painui ohi Huunosen ja Palloseura meni 3-1 johtoon ajassa 58:26. Lopussa RoKi otti Huunosen pois maaliltaan, lisäosumia ei enää syntynyt kumpaankaan päätyyn joten Palloseura pääsi juhlimaan kolmen pisteen voittoa numeroin 3-1.

Alex Mäkelä oli jälleen huippuvireessä torjuen 32 kertaa. RoKi maalilla Roni Huunonen torjui 23 kertaa.

Sarjassa on nyt maaottelutauko, seuraava ottelu on 15.11 jolloin KeuPa HT saapuu Forssaan.

Kuva: Kari Vahaniitty

Teksti: Timo Tukia