Palloseura sai viikon ensimmäiseen otteluunsa vastaansa KeuPa HT:n Keuruulta. Ottelu oli samalla viikon ainoa kotiottelu.

Heti alussa HPK-laina Julius Reini pääsi kokeilemaan, mutta KeuPa maalilla Eriks Vitols selvitti vedon. Mutta toisesta paikasta syntyikin sitten jo ottelun avausmaali, Miska Vilppola pääsi keskeltä laukomaan Palloseuran johtoon ajassa 1:29. Avausmaalista syöttöpisteet kuittasivat Justus Ojala ja Jakub Michalek.
KeuPa HT kehitteli pienen painostuksen erän puolivälin jälkeen ja onnistui tasoittamaan ottelun Joonas Parviaisen ohjauksella ajassa 11:18.
Erän lopulla Palloseuralla oli hyvä pyöritys, lopulta paikka tuli Otto Pasoselle joka kuitenkin tuikkasi ohi jo joten toiseen erään lähdettiin numeroista 1-1.

Toisen erän alkupuolta hallitsi Palloseura, heti alussa Miro Lehtimäki laukoi ja Eriks Vitols joutui venymään torjuntaan. Hetkeä myöhemmin Joel Ratkovic Berndtsson ja Valtteri Savolainen kokeilivat, mutta ilman tulosta.
Erän ensimmäisen jäähyn sai kuitenkin ajassa 25:16 Palloseuran Mikael Tapio, Palloseuran alivoima kesti.
Erän puolivälin jälkeen vieraiden Miiro Linjala pääsi karkaamaan varsin helposti karkuteille ja onnistui harhauttamaan myös Alex Mäkelän , tilanteeksi 1-2 ajassa 30:17.
Molemmille tarjoutui erän toisella puoliskolla ylivoimaa, Köpi Kuoppala nosti kiekon verkkoihin , Palloseuran yv oli heikkoa, KeuPa jopa pääsi alivoimalla kolmella yhtä vastaan , Alex Mäkelä torjui komeasti Konsta Ketelin yrityksen. Oskari Lahtisen jäähyn aikana KeuPa painoi vahvasti mutta ilman tulosta. Erän lopulla Joonas Parviainen joutui jäähylle joka jatkoi kolmanteen erään.

Kolmannen erän alun ylivoima oli jälleen nihkeää.  Muutenkin esitys oli nihkeää, avauspeli ei onnistunut. Mutta yhtäkkiä tilanne olikin 2-2, kauden ensimmäisen ottelunsa pelannut Mika Huhtasalo laukoi kohti maalia ja Janne Laakkonen ohjasi kauden toisen maalinsa ajassa 46:40. Maalin toinen syöttäjä oli Mikael Tapio. Tuomaristo varmisti maalin vielä videolta.
Ja eipä edellinen maali ollut ehtinyt vielä edes päivittyä tulospalveluun kun Palloseura meni 3-2 johtoon. Joel Ratkovic Berndtsson rakensi ja Miro Lehtimäki jatkoi maalin eteen josta Risto Saarinen teki kauden kolmannen maalinsa ajassa 47:05 .

Palloseura joutui vajaata minuuttia myöhemmin alivoimalle kun Julius Reini joutui kampituksesta jäähylle. Tämän alivoiman Palloseura kesti, mutta ajassa 52:06 Rasmus Heljangon veto painui ohi Alex Mäkelän takakulmaan ja tilanne oli 3-3.
Palloseuran vaikeudet jatkuivat kun Mikael Tapio joutui kiinnipitämisestä jäähylle, nyt vieraat onnistuivat kun Miiro Linjala pääsi keskeltä laukomaan illan toisen maalinsa ajassa 55:30. Palloseura ei saanut kunnon kiriä aikaiseksi ja Eemil Kangasniemi pääsi maalin edestä survomaan loppunumeroiksi jääneet 3-5.  KeuPa:n voittoa voidaan pitää ansaittuna, sillä Köpi Kuoppala ja Leo Ring kilauttivat päätöserässä maalikehikkoa. Palloseura onnistui kolmannessa erässä laukomaan vain kolmesti kohti vieraiden maalia, joista siis 2 meni maaliin. Eriks Vitols selvisi ottelun 16.sta torjunnalla kun Palloseuran maalilla Alex Mäkelä torjui 37 kertaa.

Kuva: Kari Vahaniitty

Teksti: Timo Tukia