Palloseuran puolustus saa mielenkiintoisen vahvistuksen, kun Tsekin nuorisomaajoukkueissa useasti esiintynyt Zack Malik liittyy Vihreäpaitoihin!

Ennen kauden alkua 22-vuotta täyttävä Zack on myös USA:n kansalainen, sillä hän on syntynyt Raleighissa. Isä Marek Malik edusti 13 vuotta kestäneellä NHL-urallaan noihin aikoihin Carolinaa. Zackin nuorempi veli, Nick, pelaa myös Suomessa, Riku Tuomolan seurakaverina KooKoon maalivahtina.

Zack Malik on 188 cm pituinen ja painoa on noin 82 kg. Nuori mies on kaksi edellistä kautta pelannut Tsekin 2-liigassa, viimeksi kuuluisassa Dukla Jihlavassa. Nuorisomaaotteluita Zack on pelannut U16,U17,U18, U19 ja U20 ikäluokissa. U18 ikäluokassa hän on edustanut Tsekkiä myös MM-turnauksessa. Pelikokemusta on kartuttaneet myös vuodet Pohjois-Amerikassa jossa Zack Malik on pelannut OHL ja USHL-liigoissa.

Welcome to Forssa, Zack!

Palloseuran Sometiimi tavoitti Zackin ja hän kommentoi sopimustaan suunnilleen näin!

”Hei ! Kiitos paljon (Vastaus Tervetuloa toivotukseen)

Olen erittäin innoissani ja iloinen saadessani pelata FPS:ssä. Ja olen innoissani uudesta kokemuksesta. Kahden viime kauden aikana Tsekissä en ole saanut paljonkaan mahdollisuutta näyttää kykyjäni, joten halusin kokeilla jotain erilaista ja mielestäni tällä hetkellä FPS on oikea valinta minulle.

Toivon hyvää kautta koko joukkueelle ja pudotuspeleihin pääsemistä. En malta odottaa, että pääsen sinne ja annan joukkueelle ja faneille kaikkeni.”

”Hey! Thank you so much. I would just like to say that i’m very excited and happy to go play for FPS, and am excited for a new experience. Last 2 seasons in czech i didn’t get much opportunity to show my full potentional so i wanted to try something different and i think FPS is the right choice for me at the moment. I’m hoping for a good team season and making playoffs. Can’t wait to get there and give the team and fans everything i’ve got.”

kuva: Zack Malikin instagram sivu