Palloseura sai viikonvaihteen toiseen kamppailuunsa vastaansa sarjakärki Kiekko-Espoon.

Avauserä mentiin pitkälti Palloseuran hallitessa kiekkoa. Hallinnasta kertoivat maalivahtien torjunnat, K-Espoon Riku Lindroos ehti kiekon eteen 17 kertaa kun vastaavasti Palloseuran Petrus Lintonen selvisi neljällä torjunnalla. Palloseuran hallintaa edesauttoi K-Espoon 3 rangaistusta joista kolmannen, Aku Alhon illan toisen jäähyn aikana Palloseura meni 1-0 johtoon. Karri Forsblom laukoi tarkasti takakulmaan. Osuman syöttivät Jyri Waajakoski ja Juhani Tamminen. Anssi Rantanen teki hyvän maskin Lindroosin eteen.

Toisen erän alussa myös K-Espoo sai kokeilla ylivoimaa Riku Tuomolan istuessa jäähyllä mutta Palloseura pelasi vahvaa alivoimaa.
Palloseura otti 2-0 johdon Karri Forsblomin illan toisella maalilla ajassa 24:22. Janne Jokinen syötti keskelle josta Karri laukoi varmasti kiekon ohi Lindroosin. Toinen syöttäjä oli Rene Pylvänäinen jolle piste oli ensimmäinen Mestiksessä.
Maalin jälkeen Palloseura joutui pelaamaan alivoimaa todenteolla. Ensin Anssi Rantanen sai kampituksesta 2 minuuttisen jonka myötä joukkueemme kapteeni saavutti 700 minuutin rajan Mestiksen jäähypörssissä. Hetkeä myöhemmin Paavo Tyni joutui myös jäähylle ja K-Espoo pääsi yrittämään viidellä-kolmea vastaan puolitoista minuuttia mutta Palloseuran alivoima selvitti tilanteen hienosti. Harvinaista kyllä kumpikin pelaaja jäähyltä vapauttuaan katkasi läpiajoon mutta kumpikaan ei onnistunut yllättämään Lindroosia.
Erän loppupuolella Paul Manushin passitettiin maalivahdin estämisestä jäähylle ja K-Espoo sai maalitilinsä auki ylivoima maalilla. Maalin laukoi pakin paikalta Louka Henault jolle maali oli ensimmäinen edustusjoukkueessa.
Palloseura sai vielä ylivoima mahdollisuuden kun Mikko Virtanen sai sukeltamisesta rangaistuksen joka jatkui kolmanteen erään. Alivoimalla Espoon Reko Järvinen nousi vaarallisesti mutta Petrus Lintonen kesti tilanteen ja kolmanteen erään lähdettiin Palloseuran johtaessa 2-1.

Ylivoimalla ei syntynyt lisämaaleja mutta ajassa 41:12 Palloseura meni 3-1 johtoon, Karri Forsblom laukoi ja Janne Jokinen oli ensimmäisenä irtokiekossa ja sijoitti sen varmasti verkkoon. Maali oli Jannelle kauden toinen. Maalin toinen syöttäjä oli Joona Vainio.
Vieraiden Aku Alho sai illan kolmannen jäähynsä erän kuudennella minuutilla kaadettuaan Erkki Laihon mutta Palloseuran yv ei tuottanut tulosta.
Erän puolivälin jälkeen vahvan pelin pelannut Karri Forsblom nousi hyvin maalin kulmalle josta mv. Riku Lindroos kaatoi hönet saaden jäähyn. Ylivoiman aluksi Anssi Rantanen kilautti tolppaa. Palloseura sai pelata lähes minuuttia yhtäjaksoisesti ylivoimaa kuluttaen samalla aikaa koska Joni Jurmo nosti kiekon katsomoon. Lisäosumia ei syntynyt mutta aikaa kului.
K-Espoo käytti aikalisänsä ajassa 57:47 ja otti mv.Lindroosin pois maaliltaan pari minuuttia ennen loppua. Erkki Laiho joutui huitomisesta jäähylle ajassa 58:35 ja vieraat pääsivät kahden pelaajan ylivoimalle. Palloseuralla ei kuitenkaan ollut suurempaa hätää ja Petrus Lintonen kruunasi hyvän iltansa vielä komealla kopilla joten pisteet Palloseuralle maalein 3-1.

Oli hyvä peli meiltä, ehjä kuuskymppinen. Oli koko ajan hallinnassa. Aamulla vielä oli pieniä kokoonpano ongelmia kun tuli eilen vammoja mutta hyvinhän tuo meni. Karri Forsblomilta on vähän tehoja odoteltukin ja nyt niitä tuli, erittäin hyvä suoritus (2+1) Tästä on hyvä jatkaa , sarjakärki nurin, yritetään esiintyä mallikkaasti jatkossakin. kommentoi päävalmentaja Asko Rantanen Ruutu Urheilun haastattelussa.

Meiltä tosi ehjä kuusikymppinen, ihan kauden parasta meiltä. Jokainen sitoutui hommaan esimerkillisesti. Tuli hyvin onnistumisia, kenttä pelas hyvin. Oli mukava pelata. Peli kerrallaan eteenpäin, niinkuin tänään osoitettiin kun sarjakärki kaatui niin joka joukkue tässä sarjassa pystytään voittamaan kommentoi tehot 2+1 tehtaillut Karri Forsblom

Tänään nähtiin, mihin palloseura parhaimmillaan pystyy. Sitkeys, nöyryys, kurinalaisuus, rohkeus, tahto. Ryhmältä todella mahtava suoritus. Petulle ei kaikkein helpoin matsi, koska Espoo iski vaarallisesti, mutta harvakseltaan. Todella hyvin sai kuitenkin pidettyä fokuksen olennaisessa ja lopussa vielä isoja torjuntoja. Tästä matsista saatiin viimein se palkinto, mikä joukkueen työmäärällä olisi pitänyt saada jo useampaankin kertaan. Hieno suoritus kaiken kaikkiaan kommentoi puolestaan Palloseuran mv-valmentaja Ville Nyrönen.

Ennen ottelun alkua kunnioitettiin Jouni Mäkelän muistoa hiljaisella hetkellä. Mäkelä oli Forssan Erotuomarikerhon sihteeri ja usein toimitsijana Palloseuran otteluissa.